سینگل ساین-این یک روش بسیار خوب و راحت برای بسیاری از ماست. این که بتوانیم برای ورود به اپلیکیشنها و سایتها به جای ساخت حسابکاربری و رمز جدید از یک دکمه برای لاگ شدن از طریق حساب کاربری فیسبوک و گوگل استفاده کنیم بسیار راحت و جذاب است. حال امروز اپل روش خودش را برای لاگین شدن معرفی کرده است. مزیت اپل نسبت به گوگل و فیسبوک این است که پس از ورود به یک سایت یا اپلیکیشن از طریق آن اطلاعاتتان برای تبلیغات مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.
بن ساندوفسکی، توسعه دهندهی iOS امروز اعلام کرد که از حالا به بعد همهی سایتهایی که امکان ورود از طریق گوگل، فیسبوک یا دیگر روشهای ورود را ارائه میدهند باید راهی هم برای ورود از طریق اپل داشته باشند. شرکت اپل این توضیحات را به راهنمای استفاده از اپاستور خود اضافه کرده است.
از یک طرف، اگر اپل فکر میکند که توسعه دهندگان باید کار خاصی انجام دهند این به تصمیم خود شرکت بازمیگردد. کاربرانی که با استفاده از آیفون و آیپد خود وارد این سایتها و اپلیکیشنها میشوند میتوانند با استفاده از لاگین از طریق Touch ID یا Face ID یک لایه امنیتی اضافی به ورود خود اضافه کنند. این روش میتواند سریعتر، امنتر و بهتر باشد و توسعه دهندگان نیز باید به امنیت و حریم شخصی کاربران احترام بگذارند.
از طرف دیگر این که اپل چطور توسعه دهندگان را مجبور به انجام کاری میکند ترسناک است. همین که اپل این قابلیت را معرفی کرده تمام توسعه دهندگانی که تازه با فیسبوک، گوگل و چیزهای مشابه آشنا شدهاند باید یک دکمهی دیگر نیز به برنامهی خود اضافه کنند، در غیر این صورت باید استفاده از روش سینگل ساین-این را به طور کلی فراموش کنند یا از اپل استور حذف شوند.
خبرهای مرتبط:
iOS 13 منتشر شد؛ قابلیتهای جدید چیست؟
سیستم عامل iPadOS معرفی شد؛ سیستم عامل اختصاصی اپل برای تبلتها: رویداد WWDC 2019
ما را در شبکههای اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.
منبع خبر: theverge
ثبت نظر