چطور آیفون ریفربیش شده (refurbished iphone) را از آیفون آکبند تشخیص دهیم؟

چطور آیفون ریفربیش شده (refurbished iphone) را از آیفون آکبند تشخیص دهیم؟

چطور آیفون ریفربیش شده را از آیفون آکبند تشخیص دهیم؟ همراه فیسیت باشید تا این مسئله را به شما آموزش دهیم.

آیفون‌های اپل سال‌هاست که کاربران زیادی را به خود علاقه‌مند کرده‌اند، به طوری که این افراد حاضر هزینه بسیار زیادی برای خرید یک آیفون بپردازند. ایرانی‌های زیادی هم هستند که طرفداران آیفون هستند اما با وجود افزایش شدید ارزش دلار، خرید یک گوشی آیفون دیگر به این آسانی‌ها نیست و هزینه فوق‌العاده زیادی را برای کاربر دارد.

حالا فرض کنید هزینه یک آیفون اصل و آکبند را بپردازید اما یک گوشی غیر آکبند که اصطلاحاً به آیفون ریفربیش شده (refurbished iphone) معروف‌اند را دریافت کنید. این موضوع در همین زمان افزایش ارزش دلار رایج شده بود، به طوری که برخی واردکنندگان آیفون ریفربیش شده را وارد می‌کردند و آن را به قیمت آیفون آکبند به فروش می‌رساندند. در این شرایط بهترین راه این است که خودمان آیفون آکبند را از آیفون ریفربیش شده (refurbished iphone) تشخیص دهیم. اما چطور؟ با فیسیت همراه باشید تا این مسئله را به شما آموزش دهیم.

 

آیفون ریفربیش شده چیست؟

اصطلاح ریفربیش شده یا همان Refurbished برای آیفون‌هایی به کار می‌رود که به دلیل بروز مشکلات فنی یا عملکردی، به کمپانی اپل بازگردانده شده‌اند. اپل هم بعد از رفع نقص، دوباره این آیفون‌ها را بسته‌بندی کرده و با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رساند.

با این اوصاف آیفون Refurbished از نظر عملکرد مشکلی ندارد و برخلاف تصور عمومی، تقلبی نیست اما به دلیل تعمیری بودن، اپل قیمت کمتری را برای آن در نظر گرفته است.

 

مشکلات آیفون‌های Refurbished

قیمت پایین‌تر آیفون‌های ریفربیش شده، یک مزیت برای این گوشی‌ها به حساب می‌آید اما در کنار این وجه مثبت، مشکلات وجود دارد که در مورد این آیفون‌ها باید بدانید:

  • معمولاً قطعات جایگزین شده عمر مفید کمتری نسبت به قطعات اصلی دارند
  • ممکن است آیفون‌هایی تعمیری، باز هم دچار مشکل باشند
  • ضمانت‌نامه آیفون ریفربیش شده نسبت به آیفون آکبند، معایب کمتری را پوشش می‌دهد

 

روش‌های تشخیص آیفون ریفربیش شده از آیفون آکبند

1- بررسی جعبه آیفون

اولین راه برای تشخیص نوع آیفون، توجه به جعبه آن است. اپل برای آیفون‌های ریفربیش شده از عنوان apple Certified استفاده می‌کند. البته ممکن است که فروشنده جعبه آیفون را تغییر دهد اما به هر ترتیب اگر با عبارت apple Certified مواجه شدید، مطمئن باشید که با یک آیفون ریفربیش شده مواجه هستید.

 

2- بررسی شماره مدل آیفون

یک راه ساده برای تشخیص آیفون آکبند از آیفون Refurbished وجود دارد، آن هم بررسی مدل آیفون است. برای این کار کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • وارد بخش Setting گوشی شوید.
  • به قسمت general بروید.
  • روی گزینه About ضربه بزنید.
  • در صفحه جدید به قسمت Model توجه کنید. حرف اول شماره مدل آیفون، نوع آن را مشخص می‌کند:
  1. M: آیفون آکبند
  2. F: آیفون ریفربیش شده توسط یکی از اپراتورهای موبایل و یا یک شرکت شخص ثالث
  3. N: آیفون ریفربیش شده توسط خود شرکت اپل
  4. P: آیفون شخصی سازی شده

 

با این اوصاف اگر در ابتدای شماره مدل آیفون حروف F یا N را دیدید، مطمئن باشید که قیمت پایین‌تری نسبت به آیفون آکبند خواهد داشت و به هیچ عنوان قیمت یک آیفون آکبند را برای آن پرداخت نکنید. حتی اگر به کیفیت گوشی خود اهمیت می‌دهید، شاید با اطلاع از این موضوع از خرید آن منصرف شوید، مخصوصاً اگر شماره مدل آیفون با F شروع شود.

 

اخبار مرتبط:

جاسوسی به نام آیفون؛ آیفون شب‌ها در سکوت در حال ارسال اطلاعات است

آموزش انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر ویندوزی با استفاده از برنامه itunes

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر