تنها شرکت دیگری که توانسته افزایش 43 درصدی برند اپل را خنثی کند، فیسبوک است. فیسبوک نسبت به سال گذشته 54 درصد رشد داشته و ارزش برند آن 22 بیلیون دلار است.
تنها شرکت دیگری که توانسته افزایش 43 درصدی برند اپل را خنثی کند، فیسبوک است. فیسبوک نسبت به سال گذشته 54 درصد رشد داشته و ارزش برند آن 22 بیلیون دلار است.
این سومین سالی است که اپل در مقام اول قرار گرفته است و به نظر می رسد که هر سال در حال دور شدن از گوگل است. تفاوت ارزش برند گوگل و اپل در سال 2013، پنج بیلیون دلار بوده، در سال 2014، ده بیلیون دلار و امسال اپل فاصله خود را از گوگل به پنجاه بیلیون دلار رسانده است.
بعد از اپل و گوگل، شرکت های کوکا کولا، مایکروسافت، IBM، تویوتا، سامسونگ، GE، مک دونالدز و آمازون در رتبه های بعدی قرار دارند.
Jez Frampton، مدیرعامل Interbrand، می گوید: "گزارش بهترین برندهای جهانی، عوامل موفقیت یک برند در دنیای پیچیده و چندبخشی امروز را بررسی می کند. از آنجا که مردم تمایل زیادی به داشتن تجربه های فوری، شخصی و قابل توجه دارند، برندها نیز باید با همین سرعت خود را وفق و توسعه دهند."
Interbrand قیمت یک برند را با استفاده از تولیدات شرکت، عملکرد مالی خدمات آن شرکت و چگونگی تاثیرگذاری برند بر انتخاب خریداران تخمین می زند.
ثبت نظر