ROG Phone 2؛ گوشی گیمینگ بی‌نظیر ایسوس با پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس و باتری 6000mAh

ROG Phone 2؛ گوشی گیمینگ بی‌نظیر ایسوس با پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس و باتری 6000mAh

ROG Phone 2؛ گوشی گیمینگ بی‌نظیر ایسوس با پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس و باتری 6000mAh رونمایی شد.

در خردادماه سال گذشته ایسوس از گوشی گیمینگ ROG Phone رونمایی کرد. حالا و با گذشت یک سال، نسل جدید این گوشی با نام ROG Phone 2 معرفی شده است که اگرچه ساختار کلی آن مشابه با نسخه اولیه است اما از نظر سخت‌افزاری این گوشی پیشرفت کرده است و برخی از مشخصات آن . با فیسیت همراه باشید تا این گوشی هوشمند را با هم بررسی کنیم.

 

بررسی گوشی گیمینگ ROG Phone 2

نمایشگری بزرگ با رفرش ریت 120 هرتز

گوشی هوشمند ROG Phone 2 به نمایشگر 6.59 اینچی از نوع AMOLED با زرولوشن 1080 در 2340 پیکسل مجهز شده است. نمایشگر این گوشی که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را دارد، با گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود. ایسوس در این گوشی از حاشیه‌های باریکی در بالا و پایین استفاده کرده است که به دلیل همین حاشیه‌ها، نمایشگر این گوشی دارای نسبت 80.3 درصدی نمایشگر به بدنه جلویی دستگاه است.

یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌هایی که گوشی گیمینگ ROG Phone 2 نسبت به نسخه قبلی خود داشته است، رفرش ریت 120 هرتز است که در گوشی قبلی به 90 هرتز اکتفا شده بود و به این ترتیب تصاویری با شفافیت بالا را ارائه می‌دهد. از طرفی اندازه نمایشگر هم در این گوشی کمی بزرگ‌تر شده است که آن را برای گیمینگ به گزینه بهتری تبدیل کرده است اما برای یک گوشی گیمینگ انتظار رزولوشن بالاتری را داشتیم.

 

قدرتمندترین پردازنده بازار

قلب تپنده ROG Phone 2 پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس است، نسخه جدید اسنپدراگون 855 که در گوشی‌های پرچمدار 2019 به کار می‌رود. اسنپدراگون 855 پلاس از نظر سرعت کلاک و عملکرد کلی نسبت به نسخه معمولی خود ارتقا یافته است و گوشی گیمینگ ROG Phone 2 هم اولین گوشی هوشمندی است که از این تراشه استفاده می‌کند. ضمناً این گوشی از پردازنده گرافیکی آدرنو 640 در کنار پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس بهره می‌برد.

با این اوصاف از نظر پردازنده مرکزی و گرافیکی، گوشی گیمینگ ROG Phone 2 یک سر و گردن نسبت به نسل قبل این گوشی بالاتر است.

گوشی هوشمند ROG Phone 2

گوشی هوشمند ROG Phone 2

حافظه داخلی و رم

گوشی هوشمند ROG Phone 2 در دو نسخه، یکی با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی و دیگری با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی معرفی شده است اما فکر ارتقا حافظه داخلی را باید از سرتان بیرون کنید زیرا این گوشی از اسلات کارت حافظه بهره نمی‌برد. البته با وجود این میزان حافظه داخلی، بعید است که به حافظه بیشتری نیاز پیدا کنید.

از نظر حافظه رم هم باید بگوییم که رم 12 گیگابایتی، بیشترین میزان رمی است که در گوشی‌های کنونی بازار استفاده شده است و این اطمینان را داشته باشید که در بازیها با هیچ مشکلی از نظر رم مواجه نمیشوید.

 

دوربین اصلی و سلفی

گوشی هوشمند ROG Phone 2 از دوربین اصلی دوگانه با لنزهای 48 مگاپیکسلی (از نوع واید با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8) و 13 مگاپیکسلی (از نوع اولترا واید با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4) بهره می‌برد. ضمناً این گوشی به دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 و با قابلیت‌های پاناروما و HDR بهره می‌برد. هر دو دوربین اصلی و سلفی این گوشی نسبت به نسل قبل آن ارتقا پیدا کرده‌اند.

ROG Phone 2 گوشی هوشمند

گوشی هوشمند ROG Phone 2

باتری فوق‌العاده قدرتمند

ایسوس این گوشی گیمینگ را به باتری 6000 میلی آمپر ساعتی از نوع لیتیوم یونی و غیرقابل تعویض مجهز کرده است. ضمناً این گوشی از شارژ سریع 30 واتی هم بهره می‌برد. از سوی دیگر ایسوس هم مانند پرچمداران خانواده گلکسی اس، باتری ROG Phone 2 را به قابلیت شارژ برعکس مجهز کرده است که عملاً مانند یک پاوربانک، می‌تواند سایر دستگاه‌ها را شارژ کند.

 

بهبود کنترل لمسی

یکی از ارتقا‌هایی که گوشی هوشمند ROG Phone 2 نسبت به نسل قبل خود داشته است، بهبود کنترل‌های لمسی است. این گوشی از ناچ کنترل 240 هرتزی بهره می‌برد که تا کنون نمونه آن در بازار گوشی‌های هوشمند وجود نداشته است.

از سوی دیگر زمان تأخیر لمس هم در این گوشی به شدت پایین آمده است به طوری که در مقایسه با گوشی‌های پرچمداری مانند گلکسی اس 10 پلاس، وان پلاس 7 پرو و آیفون XS مکس، تأخیر لمس گوشی گیمینگ ROG Phone 2 تقریباً نصف است.

مقایسه تاخیر تاچ گوشی ROG Phone 2 با سایر گوشیهای پرچمدار

مقایسه تاخیر تاچ گوشی ROG Phone 2 با سایر گوشیهای پرچمدار

 

قیمت گوشی ROG Phone 2

ایسوس با وجود همه بهبودهایی که در نسخه جدید این گوشی ارائه کرده است اما قیمت آن را تنها 100 یورو افزایش داده است و می‌توانید گوشی ROG Phone 2 را با قیمت 900 یورو خریداری کنید.

 

نظر شما درباره این گوشی گیمینگ چیست؟ آیا تجربه استفاده از نسخه قبلی این گوشی‌ را داشته‌اید؟

 

اخبار مرتبط:

پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس معرفی شد؛ قدرت‌نمایی هرچه بیشتر برای گیمرها

گلکسی A9 در مقابل گلکسی A70 سامسونگ؛ جدال دو میانرده قدرتمند و زیبا

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر