روبات ها در ساخت لوازم خانگی IKEA بسیار ضعیف عمل می کنند

روبات ها در ساخت لوازم خانگی IKEA بسیار ضعیف عمل می کنند

روباتی که این تیم از آن استفاده می کند دارای دو بازو با قابلیت حرکت شش محوره است، هر کدام با تسمه های موازی که می توانند اشیا را بلند کنند. این نوع بازو ها در صنعت بسیار پر کاربرد هستند، در نتیجه امید می رود همه تجربیات در این زمینه به کار گرفته شود، اما به نظر می رسد که این وسیله برای این کار کاملا مناسب نیست. تا به حال، روبات آنها تنها قسمتی از این روند را تکمیل کرده است. بزرگ ترین موفقیت آن نصب یک میخ کوچک در سوراخ یک تکه چوبی دیگر بوده است- که در قسمت بالا می توانید عکس آن را مشاهده کنید. با تبدیل یک مرحله به مرحله های کوچک تر، برداشتن یک میخ، تشخیص محل سوراخ و قرار دادن میخ در سوراخ امکان پذیر شد. با وجود مشکلات، محققان گفته اند که تسلیم نخواهند شد. آن ها گفته اند تا وقتی که به هدف نهایی خود، یعنی مونتاژ وسایل خانگی IKEA توسط این روبات برسند به تلاش خود ادامه خواهند داد.

این کار را در خانه امتحان نکنید
روباتی که این تیم از آن استفاده می کند دارای دو بازو با قابلیت حرکت شش محوره است، هر کدام با تسمه های موازی که می توانند اشیا را بلند کنند. این نوع بازو ها در صنعت بسیار پر کاربرد هستند، در نتیجه امید می رود همه تجربیات در این زمینه به کار گرفته شود، اما به نظر می رسد که این وسیله برای این کار کاملا مناسب نیست. تا به حال، روبات آنها تنها قسمتی از این روند را تکمیل کرده است. بزرگ ترین موفقیت آن نصب یک میخ کوچک در سوراخ  یک تکه چوبی دیگر بوده است- که در قسمت بالا می توانید عکس آن را مشاهده کنید. با تبدیل یک مرحله به مرحله های کوچک تر، برداشتن یک میخ، تشخیص محل سوراخ و قرار دادن میخ در سوراخ امکان پذیر شد. با وجود مشکلات، محققان گفته اند که تسلیم نخواهند شد. آن ها گفته اند تا وقتی که به هدف نهایی خود، یعنی مونتاژ وسایل خانگی IKEA توسط این روبات برسند به تلاش خود ادامه خواهند داد.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر