40 + 40 + 8 + TOF، حدس بزنید که این مشخصات دوربین کدام گوشی هوشمند است؟ طرح یک معما

40 + 40 + 8 + TOF، حدس بزنید که این مشخصات دوربین کدام گوشی هوشمند است؟ طرح یک معما

40 + 40 + 8 + TOF، حدس بزنید که این مشخصات دوربین کدام گوشی هوشمند است؟ طرح یک معما.

در نیمه دوم سال 2019 هستیم و منتظر رونمایی از گوشی‌های پرچمداری مانند گلکسی نوت 10، هواوی میت 30 و میت 30 پرو، گوگل پیکسل 4 و آیفون 11. در این زمان باقی مانده تا رونمایی از این گوشی‌ها، بازار شایعات هم داغ داغ است. حالا اما یک معما مطرح شده است که احتما میدهیم مربوط به هواوی میت 30 پرو باشد.

 

یک معما از یک افشاگر معروف

حالا افشاگر معروف دنیای تکنولوژی، UniverseIce در توییتر خود پستی را منتشر کرده است که درباره دوربین یک گوشی توضیح می‌دهد اما نامی از آن به میان نیاورده است. این پست به این صورت بوده است:

40 + 40 + 8 + TOF. حدس بزنید که این مشخصات دوربین کدام گوشی هوشمند است؟

شاید در نگاه اول مشخصات دوربین این گوشی یک راز به نظر برسد اما بر اساس اطلاعاتی که درباره گوشی‌های مهم آینده بازار منتشر شده است، حدس زدن اینکه این مشخصات متعلق به کدام گوشی است اصلاً سخت نیست. در واقع انتظار داری که سه گوشی گوگل پیکسل 4، آیفون 11 و گلکسی نوت 10، با دوربین اصلی سه‌گانه راهی بازار شوند. همچنین شایعات نشان می‌دهد که گلکسی نوت 10 پلاس هم از دوربین 5 گانه بهره خواهد برد. با این اوصاف تنها گزینه‌ای که باقی می‌ماند، هواوی میت 30 پرو است که قبلاً هم دوربین چهارگانه آن تأیید شده بود.

 

اطلاعاتی که درباره دوربین گوشی هواوی میت 30 پرو می‌دانیم

با توجه به درزهای اطلاعاتی، چیزهایی که از دوربین گوشی هوشمند هواوی میت 30 پرو می‌دانیم به صورت زیر است:

  • دوربین TOF: این دوربین که مخفف عبارت Time-Of-Flight است، نوعی سنسور است که برای اندازه‌گیری فاصله به کار می‌رود تا بتواند با توجه به همین فاصله، سطح مناسبی از بلور (blur) شدن پس‌زمینه در عکس‌های پرتره را ایجاد کند.
  • لنز 8 مگاپیکسلی: همان‌طوری که گوشی هوشمند هواوی P30 pro از لنز 8 مگاپیکسلی تله فوتو بهره می‌برد، هواوی میت 30 پرو هم از این لنز بهره خواهد برد که برای زوم در تصاویر به کار می‌رود. گوشی هوشمند هواوی P30 pro از زوم اپتیکال 5 برابری و زوم دیجیتال 50 برابری بهره می‌برد، بنابراین انتظار داریم که در هواوی میت 30 پرو هم شاهد همین قابلیت‌ها باشیم.
  • لنز اصلی 40 مگاپیکسلی: باز هم این لنز اصلی را در هواوی P30 pro داشتیم.
  • لنز ثانویه 40 مگاپیکسلی: برخلاف لنز 20 مگاپیکسلی ثانویه به کار رفته در هواوی P30 pro، در هواوی میت 30 پرو شاهد به کارگیری لنز ثانویه 40 مگاپیکسلی هستیم که از نوع اولترا واید است.

هواوی یکی از کمپانی‌هایی است که با تجربه چیزهای جدید در گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود، درست مانند اضافه کردن سنسور RYYB در گوشی‌های هواوی P30 که باعث می‌شد دوربین این گوشی‌ها، تناژهای مختلف رنگ زرد را بهتر و واقعی‌تر در تصاویر ثبت کند. بنابراین اصلاً عجیب نیست که لنز اولترا واید را حذف کند تا به این ترتیب دوربین ثانویه بتواند تصاویر بهتری را به ثبت برساند.

 

طراحی دوربین مشخص نیست

با وجود همه این درزهای اطلاعاتی، هنوز درباره نحوه قرار گیری دوربین در پنل پشتی این گوشی، یک تصویر واحد منتشر نشده است. یکی از طراحی‌هایی که به این گوشی نسبت داده می‌شود، به صورت زیر است:

طراحی دوربین گوشی هوشمند هواوی میت 30 پرو

طراحی دوربین گوشی هوشمند هواوی میت 30 پرو

 

انتظار داریم که هواوی در ماه اکتبر از گوشی‌های جدید سری میت خود رونمایی کند. صفحه مخصوص هواوی میت 30 را در فیسیت دنبال کنید تا هر آنچه درباره این گوشی منتشر می‌شود، از شایعه گرفته تا مراسم رونمایی را با شما در میان بگذاریم.

 

اخبار مرتبط:

تصاویری از هواوی میت 30 پرو فاش شد، بازگشت ناچ بزرگ اما نمایشگری بدون حاشیه

هواوی میت 30 پرو در راه است؛ دوربین اصلی چهارگانه و رفرش ریت 90 هرتز


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر