اپل و آمازون اعلام کردند که استفاده از نیروی انسانی را برای مرور مکالمات دستیار دیجیتالی خود کاهش خواهند داد. این حرکت کنترل بیشتری به کاربران برای حفاظت از حریم شخصی خود میدهد. اپل اعلام کرد که دیگر برای گوش دادن به کاربران از طریق سیری از پیمانکار استفاده نخواهد کرد.
پیشتر یکی از این پیمانکارها به مجلهی گاردین گفته بود که اپل از پیمانکاران شخص ثالث برای رتبه بندی دقت دستیار دیجیتالی خود استفاده میکند و برای این کار این افراد به صحبتهای خیلی خصوصی کاربران گوش میدهند. وظیفهی پیمانکاران این بود که مشخص کنند چه چیزی سیری را فعال میکند.
اپل گفت که این نوع تحلیلها را متوقف خواهد کرد و در آینده کاربران خودشان میتوانند تصمیم بگیرند که در تحلیل نرمافزار شرکت داشته باشند یا خیر. کت فرانکلین، سخنگوی اپل به واشنگتن پست گفت : « ما وظیفه داریم که هم زمان خدمات خوبی به کاربران ارائه داده و حریم شخصی آنها را حفظ کنیم.»
آمازون نیز قوانین خود را برای سرویس الکسا تغییر خواهد داد. از حالا به بعد کاربران خودشان میتوانند تصمیم بگیرند که یک انسان به مکالمات آنها گوش دهد یا خیر. کارمندان آمازون نیز برای بهبود تکنولوژی تشخیص صدای الکسا به صحبت کاربران گوش میدهند.
بیشتر کاربران الکسا، سیری و حتی گوگل اسیستنت ( تا پارسال) نمیدانند که این سرویسها تمام صحبتهایشان را ضبط میکنند. البته گوگل سال پیش قوانین خود را تغییر داده و دیگر صحبت کاربران را پس از گفتن «Hey, Google» ضبط نمیکند. اپل گفته بود که از این دادهها برای «کمک به سیری استفاده میکند تا بتواند بهتر تشخیص دهد که شما چه میگویید»، اما چگونگی آن در قوانین اپل مشخص نشده بود.
پیمانکاری که این خبر را به گاردین داده، گفته که این صحبتهای خصوصی به همراه اطلاعات شخصی کاربر و مکان آنها بوده است. در پاسخ اپل گفته که تنها به یک درصد مکالمات سیری گوش داده شده و هرکدام از آنها تنها چند ثانیه باقی میمانند و پس از آن حذف میشوند. درضمن این مکالمات اپل آیدی کاربر را نشان نمیدهند. پیمانکار مذکور گفته بود که به خصوص اپل واچ و هومپاد، که اسپیکر هوشمند اپل است، بیش از سایر دستگاهها صحبتهای خصوصی را ضبط کرده بودند.
بیشتر بخوانید:
اپل پیمانکارانی را استخدام کرده تا به مکالمات ضبط شده توسط سیری گوش دهند
منبع خبر: straitstimes
ثبت نظر