پردازنده اسنپدراگون 865؛ نتایج تست پرچمدار بعدی کوالکام در گیک بنچ برای اولین بار منتشر شد

پردازنده اسنپدراگون 865؛ نتایج تست پرچمدار بعدی کوالکام در گیک بنچ برای اولین بار منتشر شد

پردازنده اسنپدراگون 865؛ نتایج تست پرچمدار بعدی کوالکام در گیک بنچ برای اولین بار منتشر شد. عملکرد این پردازنده را در فیسیت ببینید.

پردازنده اسنپدراگون 855 قدرتمندترین پردازنده موبایلی است که در حال حاضر در گوشی‌های هوشمند به کار می‌رود. این پردازنده که اولین پردازنده موبایلی 7 نانومتری بود، در ماه دسامبر 2018، یعنی حدود 8 ماه پیش معرفی شد. البته کمتر از یک ماه پیش بود که کوالکام نسخه ارتقا یافته این پردازنده را با نام اسنپدراگون 855 پلاس معرفی کرد و از این پردازنده که دارای سرعت کلاک 2.96 گیگاهرتزی است (این در حالی است که اسنپدراگون 855 دارای سرعت کلاک 2.84 گیگاهرتزی بود)، تنها در دو گوشی هوشمند گیمینگ (ROG Phone 2 و  Black Shark 2 Pro) استفاده شد.

حالا گفته می‌شود که تا پایان سال 2019، پردازنده بعدی کوالکام با نام اسنپدراگون 865 معرفی خواهد شد. البته شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره این پردازنده از ماه آگوست سال گذشته آغاز شد و حالا اولین بنچمارک از عملکرد این پردازنده منتشر شده است که از سوی افشاگر معروف با آیدی Ice Universe در توییتر بوده است.

 

عملکرد پردازنده اسنپدراگون 865 در گیک بنچ

گفته می‌شود دستگاهی که پردازنده اسنپدراگون 865 روی آن مورد تست قرار گرفته است، Qualcomm Kona نام دارد. بنا به توییت این افشاگر معروف دنیای تکنولوژی، نتیجه تست گیک بنچ این پردازنده به این ترتیب بوده است که عملکرد اسنپدراگون 865 در هر دو حالت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، نسبت به اسنپدراگون 855 بهتر بوده است. درواقع اسنپدراگون 855 در بخش تک هسته‌ای حدوداً امتیاز 3500 را به دست آورده بود اما حالا پردازنده جدید این خانواده در همین بخش امتیاز 4160 را به دست آورده است.

در حالت چند هسته‌ای هم پردازنده Snapdragon 865 عملکرد به مراتب بهتری نسبت به نسخه کنونی این پردازنده دارد. در واقع SD855 در بخش چند هسته‌ای امتیازی حدودی 11000 را به دست آورده بود این در حالی است که پردازنده SD865 در همین بخش امتیاز 12946 را کسب کرده است.

با این اوصاف مشخص است که عملکرد نسخه جدید پردازنده اسنپدراگون حدوداً 20 درصد عملکرد بهتری نسبت به پرچمدار فعلی این خانواده دارد.

توییت افشاگر معروف درباره پردازنده SD865

توییت افشاگر معروف درباره پردازنده SD865

 

عملکرد پردازنده SD865 در دو بخش تک هسته و چند هسته

نتیجه این بنچمارک به صورت دقیق در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به صورت زیر است:

عملکرد پردازنده اسنپدراگون 865 کوالکام در حالت تک هسته‌ای

عملکرد پردازنده اسنپدراگون 865 کوالکام در حالت تک هسته‌ای

 

عملکرد پردازنده اسنپدراگون 865 کوالکام در حالت چند هسته‌ای

عملکرد پردازنده اسنپدراگون 865 کوالکام در حالت چند هسته‌ای

 

مشخصات دستگاهی که SD865 روی آن تست شده است

تا به اینجا تنها درباره عملکرد پردازنده اسنپدراگون 865 توضیح دادیم اما مشخصاتی درباره دستگاهی که این پردازنده روی آن قرار گرفته و تست شده هم منتشر شده است. این دستگاه از سیستم عامل اندروید 10 بهره می‌برد اما نسخه آینده اندروید Q نیست. ضمناً این دستگاه از 6 گیگابایت رم هم بهره می‌برد و دارای فرکانس 1.78 گیگاهرتز است اما این میزان فرکانس برای حالت تک هسته‌ای ذکر شده است اما در حالت چند هسته‌ای فرکانس 1.8 گیگاهرتز گفته شده است.

انتظار داریم که پردازنده اسنپدراگون 865 از رم LPDDR5X، حافظه UFS 3.0 و استاندارد +HDR10 پشتیبانی کند. این پردازنده می‌تواند دومین نسل چیپست‌های 7 نانومتری کوالکام بعد از اسنپدراگون 855 باشد.

 

زمان معرفی پردازنده SD865

گفته می‌شود که کوالکام این پردازنده را در ماه دسامبر و در رویدادی همین امسال رونمایی کند. به گفته همان افشاگر معروف، اگر اتفاق خاصی نیفتد، این پردازنده قدرتمند در گوشی گلکسی S11، یعنی پرچمدار بعدی سامسونگ از خانواده گلکسی اس، به کار خواهد رفت.

 

 

اخبار مرتبط:

پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس معرفی شد؛ قدرت‌نمایی هرچه بیشتر برای گیمرها

پردازنده AMD Ryzen 9 3900x؛ پرچم‌دار 12 هسته‌ای نسل سوم رایزن رونمایی شد

منبع خبر: geekbench و gizmochina


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر