21 مردادماه منتظر دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ باشید

21 مردادماه منتظر دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ باشید

21 مردادماه منتظر دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ باشید. همه اطلاعاتی که درباره این دوربین در دست است را در فیسیت ببینید.

گوشی‌های هوشمند این روزها بیشتر از هر چیزی در حوزه دوربین پیشرفت کرده‌اند، که با طعنه می‌توانیم بگوییم بیشتر از اینکه یک گوشی برای برقراری تماس در دست بگیرید، عملاً یک دوربین همراه خود دارید. از چند مدت پیش، عرضه گوشی‌هایی با دوربین‌های چندگانه باب شد اما کمپانی‌های تولیدکننده گوشی به اینجا هم محدود نشدند و شروع به بالا بردن پیکسل دوربین کردند.

با ادامه همین روند، شاهد گوشی‌هایی بودیم که از دوربین‌های 48 مگاپیکسلی بهره می‌بردند. حتی گفته می‌شود که برندهایی مانند ردمی به زودی گوشی‌هایی با دوربین 64 مگاپیکسلی هم راهی بازار کنند. البته ماجرا به این جا ختم نمی‌شود و تنها دو روز دیگر، در 12 آگوست برابر با 21 مرداد ماه، بخش مربوط به دوربین سامسونگ، سنسور 108 مگاپیکسلی خود را معرفی خواهد کرد. این در حالی است که ماه گذشته گفته می‌شد چنین دوربینی از سال 2020 به گوشی‌های هوشمند راه خواهند یافت اما از آنجایی که این دوربین به زودی معرفی می‌شود، شاید این برنامه زمانی جلو بیفتد.

شاید تصور کنید که چون سامسونگ این دوربین را عرضه خواهد کرد، اولین گوشی‌هایی که از دوربین 108 مگاپیکسلی بهره خواهند برد هم از برند سامسونگ خواهند بود اما چند روز پیش بود که یک افشاگر معروف اعلام کرد که این سنسور برای نخستین بار در یکی از گوشی‌های شیائومی به کار خواهد رفت، گوشی که احتمالاً Mi Mix 4 نام خواهد داشت.

اگر این شایعه درست باشد و شیائومی بخواهید اولین گوشی دارنده این دوربین باشد، بنا به زمان‌بندی‌های شیائومی برای عرضه گوشی‌هایش، همین امسال یک گوشی با دوربین 108 مگاپیکسلی را در بازار خواهیم دید.

 

دوربین 108 مگاپیکسلی و قابلیت Pixel binning

دوربین 108 مگاپیکسلی جدید سامسونگ از قابلیت ترکیب کردن پیکسل یا همان Pixel binning بهره می‌برد به این معنا که اطلاعات 4 پیکسل به یک پیکسل تبدیل می‌شود. در واقع مطابق شکل عملاً پیکسل‌های 2 در 2 به یک پیکسل واحد تبدل شده و در یک پیکسل بزرگ‌تر(که اصطلاحاً Super Pixel نامیده می‌شود) نمایش داده می‌شوند. به این ترتیب این دوربین 108 مگاپیکسلی رزولوشن 27 مگاپیکسلی خواهد داشت و هنوز مشخص نیست که آیا این دوربین می‌تواند تصاویری با رزولوشن 12032 در 9024 ثبت کند یا نه.

 

اخبار مرتبط:

آیا مگاپیکسل در دوربین اهمیت دارد؟ یک فاکتور چشمگیر اما غلط انداز

گلکسی A70s اولین گوشی سامسونگ با دوربین 64 مگاپیکسلی خواهد بود

 

منبع خبر: gsmarena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر