بعضی از مدل‎های مک‎بوک پرو به خاطر خطر آتش‎سوزی از ورود به هواپیما منع می‏شوند

بعضی از مدل‎های مک‎بوک پرو به خاطر خطر آتش‎سوزی از ورود به هواپیما منع می‏شوند

بعضی از مدل‎های مک‎بوک پرو 15 اینچی توسط سازمان هوایی فدرال امریکایی به عنوان دستگاه خطرساز شناسایی شده‎اند و دیگر نمی‎توانید آن‎ها را با خود به هواپیما ببرید. خرداد ماه شرکت اپل اعلام کرد که باتری یک سری از مک‎بوک پروهای 15 اینچی که از تاریخ شهریور 94 تا بهمن 95 فروخته شده بودند باید تعویض شود. در آن زمان شرکت اپل گفته بود که باتری این لپ‎تاپ‎ها ممکن است داغ شده و مشکلات امنیتی را ایجاد کند. 
این مشکل تعداد محدودی از نوت‎بوک‎ها را درگیر کرده بود و شما با وارد کردن شماره سریال مک‏بوک پرو خود در سایت اپل می‎توانید بفهمید که لپ‎تاپ شما نیز دچار مشکل است یا خیر. سازمان هوایی فدرال امریکا نیز این مدل مک‎بوک‎ها را خطرناک دانسته و هشدار داده که مدل‎هایی از لپ‎تاپ‎های مک‎بوک پرو خطرناک هستند و نباید وارد هواپیما شوند. 
از سال 2016 از شرکت‎های هوایی خواسته می‎شود که حواس خود را درمورد دستگاه‎هایی که باتری خطرناک دارند جمع کنند. درنتیجه این مک‏بوک‎های مشکل‎دار که احتمال آتش گرفتن آن‎ها وجود دارد به هیچ وجه نباید وارد هواپیما شوند ( مگر این که باتری آن‎ها توسط خود شرکت اپل عوض شده باشد.) 
به گزارش بلومبرگ در همین هفته چهار خط هوایی  TUI Group Airlines, Thomas Cook Airlines, Air Italy وAir Transat ورود مدل‎های خاصی از مک‏بوک پرو را به درون هواپیما ممنوع کرده‎اند. حمل محموله‎های تمام این شرکت‎ها همه توسط شرکت Total Cargo Expertise صورت می‏گیرد که به همه‎ی شرکت‎های مرتبط اعلام کرده که ورود لپ‎تاپ‎های مک‎بوک پرو 15 اینچی که در بین سال‎های 2015 تا 2017 به فروش رسیده به هواپیماها ممنوع است. مسافرین نه تنها اجازه ندارند این لپ‎تاپ‎ها را در بار خود بگذارند، نمی‎توانند آن را با خود نیز وارد هواپیما کنند. 

 

آیا مشکلات رفع خواهند شد؟ 


بلومبرگ همچنین گفت که کارمندان فرودگاه و همچنین مهمانداران هواپیما درمورد این مدل مک‎بوک پرو به مسافرین هشدار خواهند داد. اما سوالی که پیش می‎آید این است که اگر یک مسافر مک‎بوک پرو 15 اینچی به همراه خود داشته باشد کارمندان فرودگاه از کجا متوجه خواهند شد که این لپ‎تاپ خطرناک است یا خیر. 
مشکل دیگر این است که دستگاه‎هایی که باتری آن‎ها تعویض شده شامل این ممنوعیت نمی‎شوند. اما اگر کارمندان در وسایل یک مسافر مک‎بوک پرو 15 اینچی پیدا کنند و مسافر ادعا کند که باتری آن را تعویض کرده ولی این کار را نکرده باشد چه؟ 
هنوز هیچ قانون مشخصی برای هیچ کدام از این مشکلات وضع نشده است و می‎توان حدس زد که کسانی که مک‎بوک پرو دارند چقدر هنگام پرواز دچار مشکل خواهند شد. در اروپا سازمان هوایی EASA هیچ قانون خاصی درمورد مک‎بوک پروهایی که مشکل دارند وضع نکرده است اما اگر این مدل لپ‎تاپ‎ها را با خود به هواپیما ببرید از شما خواسته می‏شود که آن را خاموش کرده و از آن استفاده و یا آن را شارژ نکنید. اپل هنوز درمورد این خبر هیچ واکنشی نشان نداده است. 

 

بیشتر بخوانید:

مک‎بوک گران قیمت 5G در سال 2020 منتشر خواهد شد

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر