چطور افزونه‌های دسکتاپ کروم را روی موبایل نصب کنیم؟

چطور افزونه‌های دسکتاپ کروم را روی موبایل نصب کنیم؟

چطور افزونه‌های دسکتاپ کروم را روی موبایل نصب کنیم؟ استفاده از مرورگر Kiwi یک انتخاب هوشمندانه است.

افزونه‌های کروم (chrome Extension) یکی از کاربردی‌ترین ابزارهایی هستند که در دسترس ما قرار دارند تا بتوانیم مرورگر خود را شخصی سازی کرده و از آن به نحوی که نیاز داریم استفاده کنیم. این افزونه‌های محبوب تا چند مدت پیش تنها در دسترس کاربران دسکتاپ بودند اما در آپدیت اخیری که مرورگر Kiwi شاهد آن بودیم، افزونه‌های دسکتاپ در اندروید هم پشتیبانی می‌شود. با فیسیت همراه باشید تا نحوه استفاده از افزونه‌های کروم روی این مرورگر در موبایل را به شما آموزش دهیم.

 

مرورگر Kiwi چیست؟

مرورگر Kiwi یک مرورگر متن باز برای دستگاه‌های اندرویدی است که مبتنی بر کرومیوم و موتور رندر webkit است. از آنجایی که این مرورگر از هسته کرومیوم بهره می‌برد، از نظر ظاهری چندان برای شما جدید نیست اما قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاصی دارد که آن را منحصر به فرد می‌کند. از جمله ویژگی‌های بسیار خوب این مرورگر موبایلی می‌توانیم به بلاک کردن تبلیغات و pop-upها و همچنین محافظت دستگاه از دزدی ارز دیجیتال (Cryptojacking) اشاره کنیم. در اصل Kiwi یک نسخه از کروم است که بیشتر روی حریم خصوصی کاربران تأکید دارد و همچنین از نظر سرعت هم ارتقا یافته است.

تنها مشکلی که در این بین وجود دارد، همگام نشدن دستگاه‌های مختلف شما با هم است زیرا این مرورگر بر مبنای کرومیوم ساخته شده است نه کروم. بنابراین مجبورید به صورت دستی بوک مارک‌های خود را به مرورگر Kiwi بیاورید. گذشته از همه این موارد، یک ویژگی که مرورگر Kiwi را از همه مرورگرهای موبایلی دیگر جدا می‌کند، پشتیبانی از افزونه‌های دسکتاپ است.

قبل از هر چیزی باید بگوییم که اغلب افزونه‌های کروم برای دسکتاپ طراحی شده‌اند، بنابراین اصلاً عجیب نیست که بسیاری از آن‌ها اصلاً برای موبایل کاربرد نداشته باشد. در واقع برخی از افزونه‌های کروم اصلاً روی موبایل کار نمی‌کند، برخی دیگر عملکرد درستی روی موبایل ندارد اما برخی از این افزونه‌ها هم مانند OneTab روی کروم به خوبی کار می‌کنند.

 

چطور از افزونه‌های کروم روی اندروید استفاده کنیم؟

قبل از هر چیزی در ابتدا باید مرورگر Kiwi را از گوگل پلی استور دانلود کنید. بعد از نصب این مرورگر، تنها کافی است آن را اجرا کنید و به وب گردی بپردازید، زیرا برای استفاده از این مرورگر به انجام هیچ تنظیماتی نیاز ندارید.

لینک دانلود مرورگر Kiwi از گوگل پلی

 

در مرحله بعدی باید وارد وب استور مرورگر کروم شوید. از آنجایی که این صفحه برای کاربران موبایلی طراحی نشده است، مجبورید با زوم کردن، افزونه مورد نظرتان را بیابید. البته اگر از آن دسته افرادی هستید که از گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ استفاده می‌کنید، احتمالاً استفاده از صفحه وب استور برای‌تان لذت بخش‌تر خواهد بود.

زمانی که افزونه را پیدا کردید، برای نصب شدن روی مرورگر کافی است روی دکمه Add to Chrome کلیک کنید. حالا پس از چند لحظه کوتاه بعد از پذیرش قوانین، افزونه آماده استفاده خواهد شد.

 

چطور افزونه را از مرورگر Kiwi حذف کنیم؟

همان‌طور که گفتیم ممکن است برخی از افزونه‌ها روی موبایل به خوبی کار نکند، اینجاست که نیاز دارید افزونه‌ها را از مرورگر حذف کنید. این کار هم به سادگی قابل انجام است، تنها کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • روی سه نقطه بالای مرورگر ضربه بزنید و گزینه Extensions را انتخاب کنید.
  • حالا لیست افزونه‌ها برای شما نمایش داده می‌شود، از بین این افزونه‌ها، موردی که می‌خواهید حذف کنید را پیدا کنید و روی دکمه Remove کلیک کنید.
  • در مرحله آخر برای حذف افزونه یک تأییدیه از شما خواسته می‌شود.

 

حذف افزونه کروم از روی مرورگر Kiwi- مرحله اول و دوم

حذف افزونه کروم از روی مرورگر Kiwi- مرحله اول و دوم

 

حذف افزونه کروم از روی مرورگر Kiwi_ مرحله 3و 4

حذف افزونه کروم از روی مرورگر Kiwi_ مرحله 3و 4

 

اخبار مرتبط:

دیدئو، افزونه‌ای کاربردی برای مشاهده ویدیوهای یوتیوب بدون فیلترشکن

افزونه رایگان فونت ایران برای زیباسازی وب سایت‌های فارسی زبان راه‌اندازی شد

منبع خبر: howtogeek


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر