رکود ماینینگ دلیل اصلی کاهش درآمد انویدیا؛ اوضاع در ایران چگونه است؟

رکود ماینینگ دلیل اصلی کاهش درآمد انویدیا؛ اوضاع در ایران چگونه است؟

رکود ماینینگ دلیل اصلی کاهش درآمد انویدیا؛ اوضاع در ایران چگونه است؟

صنعت ارز دیجیتال از سال 2017 رونق خاصی پیدا کرد و به دنبال آن ماینینگ یا همان استخراج ارز دیجیتال هم بین افراد زیادی در سراسر دنیا جای خود را باز کرد. این ماجرا در کنار سودی که برای ماینرها داشت، سود فوق‌العاده زیادی را هم به سمت انویدیا، کمپانی آمریکایی پیشگام در حوزه تولید کارت گرافیک، سرازیر کرد. حالا اما به نظر میرسد که دیگر این بخش مثل گذشته درآمدی برای انویدیا ندارد.

در واقع امروز انویدیا گزارش مالی سه ماهه دوم سال 2019 خود را منتشر کرده است که تا پایان تاریخ 28 جولای بوده است. بنا به این گزارش درآمد این سه ماهه انویدیا 2.58 میلیارد دلار بوده است، این در حالی است که در سال گذشته در همین بازه زمانی، درآمد انویدیا 3.12 بوده اما دو سال قبل درآمد این شرکت 2.22 میلیارد دلار بوده است.

گزارش مالی انویدیا در سه ماهه دوم سال 2019

گزارش مالی انویدیا در سه ماهه دوم سال 2019

 

سال‌هاست که درآمدزاترین بخش این کمپانی آمریکایی، بخش گیمینگ است. این بخش امسال هم تقریباً 50 درصد از کل درآمد انویدیا را به خود اختصاص داده است اما نسبت به سال گذشته 500 میلیون درآمد کمتری را برای این شرکت به دنبال داشته است. به گفته انویدیا کاهش فروش کارت گرافیک‌های گیمینگ دسکتاپ اصلاً عجیب نیست زیرا صنعت ماینینگ در یک سال گذشته رکود کرده است.

صنعت گیمینگ در ایران قدمت زیادی ندارد اما اخیراً برای فعالان این حوزه هم مشکلاتی ایجاد شده است که این احتمال می‌رود این صنعت در ایران هم رکود کند. در واقع ماجرا به بعد از به رسمیت شناخته شدن ارزهای دیجیتال در ایران و انتشار آیین نامه استخراج ارز دیجیتال برمی‌گردد.

یکی از مشکلاتی که در این زمینه مطرح می‌شود، تعیین قیمت برق صادراتی برای استخراج ارز دیجیتال یا همان ماینینگ است. بنا به بیانیه مربوط به استخراج ارز دیجیتال، قیمت برق بین 6 تا 8 سنت تعیین شده است. همین افزایش قیمت باعث شده است که ماینرهای ایرانی دیگر تمایلی به کار کردن در ایران نداشته باشند و به فکر مهاجرت به کشورهایی مانند گرجستان، ارمنستان، قزاقستان و... بیفتند.

درواقع به نظر می‌رسد که دوباره تاریخ در حال تکرار است، زیرا ایران هم زمانی بهشتی برای ماینرها بود و حتی از سایر کشورها مانند چین، برای این کار به ایران مهاجرت می‌کردند. گفته می‌شود اینکه ماینرها بخواهند ایران را ترک کرده و به کشور دیگری مهاجرت کنند، عملاً از دست رفتن سرمایه ملی است.

نظر شما درباره این موضوع چیست؟ اگر ماینر هستید، چه مشکلاتی در این حوزه احساس می‌کنید. کدام تجهیزات را برای استخراج ارز دیجیتال ترجیح می‌دهید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

 

اخبار مرتبط:

آیین نامه فرآیند استخراج ارز دیجیتال ابلاغ شد؛ قانونی ماین کنید

بهشت ایران از چنگ ماینرها در آمد؛ تعرفه برق صادراتی برای استخراج بیت کوین در نظر گرفته شد


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر