8 پردازنده نسل دهمی 14 نانومتری اینتل معرفی شد

8 پردازنده نسل دهمی 14 نانومتری اینتل معرفی شد

8 پردازنده نسل دهمی 14 نانومتری اینتل معرفی شد که احتمالا در لپ تاپ‌های پروژه آتنا به کار خواهند رفت.

ساعتی پیش اینتل از 8 پردازنده جدید نسل دهمی خود از خانواده Comet Lake رونمایی کرد که از معماری پردازنده Skylake و فرآیند 14 نانومتری بهره می‌برد. این پردازنده‌ها در دو سری U و K معرفی شده‌اند و مشخصات آن‌ها به تفکیک سری، در جدول زیر آمده است:

مشخصات پردازنده های نسل دهمی اینتل Comet lake سری U

مشخصات پردازنده های نسل دهمی اینتل Comet lake سری U

 

مشخصات پردازنده های نسل دهمی اینتل Comet lake سری K

مشخصات پردازنده های نسل دهمی اینتل Comet lake سری K

 

همانطور که با توجه به اطلاعات جداول میبینید، مهم‌ترین پردازنده این خانواده، پردازنده i7-10710U است که از 6 هسته و 12 ترد بهره می‌برد و کلاک ریت (Clock Rate) آن کمی بالاتر از پردازنده 4 هسته و 8 تردی i7-1068G7 از سری Ice Lake است.

همه چیپ‌های 14 نانومتری جدید اینتل از مزیت‌های چیپ‌های 10 نانومتری بهره نمی‌برد و همچنین نسبت به پردازنده‌های Ice Lake انرژی بیشتری مصرف می‌کنند. از سوی دیگر هیچ کدام از این پردازنده‌ها از کارت گرافیک‌های مجتمع نسل 11 اینتل بهره نمی‌برند. به عبارتی اگر لپ تاپ شما کارت گرافیک اختصاصی AMD و یا انویدیا نداشته باشد، پردازنده‌های جدید نسل دهمی اینتل قدرت گرافیکی چندانی نخواهند داشت و حتی در برخی بازی‌ها ممکن است شما را با مشکل مواجه کنند.

مقایسه پردازنده سری Comet Lake و Ice Lake

مقایسه پردازنده سری Comet Lake و Ice Lake

 

ضمناً باید بدانید هر دو خانواده از پردازنده‌های نسل دهمی اینتل از حافظه سریع LPDDR4X، تاندربولت 3 و وای فای 6 پشتیبانی می‌کنند.

اینتل در بیانیه‌ خبری اعلام کرده است که این پردازنده‌های نسل دهمی در لپ تاپ‌های پروژه آتنا به کار خواهند رفت. این پروژه به دنبال دستیابی به لپ تاپ‌هایی فوق باریک و فوق سریع است که در عین داشتن عمر باتری بالا، دارای قابلیت شارژ سریع باشند و همچنین از شبکه 5G هم پشتیبانی کنند. احتمالاً این لپ تاپ‌ها تا 4 ماه آینده معرفی خواهند شد اما این احتمال وجود دارد که از این پردازنده‌ها در لپ تاپ‌ها اولترابوک و سایر محصولات باریکی مانند سرفیس و مک بوک‌های آینده هم استفاده شود.

 

 

اخبار مرتبط:

پردازنده AMD Ryzen 9 3900x؛ پرچم‌دار 12 هسته‌ای نسل سوم رایزن رونمایی شد

منبع خبر: anandtech


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

5th

سه‌شنبه, 07 مرداد 1399

ICE Lake طراحی شده در حیفا اسرائیل

پاسخ

ثبت نظر