گرام، ارز مجازی تلگرام تا دو ماه دیگر عرضه می‌شود

گرام، ارز مجازی تلگرام تا دو ماه دیگر عرضه می‌شود

گرام، ارز مجازی تلگرام تا دو ماه دیگر عرضه می‌شود.

ارزهای مجازی مدت‌هاست که در دنیای کنونی و در بین عموم مردم اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. این محبوبیت تنها به مردم عادی محدود نمی‌شود و شبکه‌های اجتماعی هم به ارائه ارز دیجیتال مخصوص به خودشان روی آورده‌اند. فیسبوک یکی از همین کمپانی‌ها است که ارز دیجیتال لیبرا را عرضه کرد اما با مخالفت منتقدان زیادی مواجه شد.

تلگرام اما بسیار قبل‌تر از فیسبوک به فکر عرضه ارز دیجیتال خود با نام گرام بود. حالا بنا به گزارشی از نیویورک تایمز، تلگرام قصد دارد که ارز دیجیتال مخصوص به خود، گرام (Gram) را تا دو ماه آینده ارائه کند.

این ارز دیجیتال که مدت‌های موضوع داغی برای بحث بود، از ساختاری غیرمتمرکز، درست مانند بیت کوین بهره خواهد برد و در کیف پول مخصوص به خودش با نام کیف دیجیتال گرام، ذخیره خواهد شد. تلگرام در نظر دارد تا این ارز مجازی را برای 200 میلیون کاربر به صورت جهانی عرضه کند.

اگرچه گرام از سال 2018 و با 1.7 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری، متولد شد اما تلگرام به کاربرانش قول داده است که تا تاریخ 31 اکتبر یا این ارز مجازی را ارائه کند و یا اینکه پول کاربران را باز گرداند. بنابراین مشخص است که مهلت تلگرام رو به پایان است.

عمومی شدن ارز دیجیتال گرام در همه دنیا کمی با مشکل مواجه است و دلیل این امر هم ماهیت خود تلگرام است. این پلتفرم امکان ارسال پیام به صورت رمزگذاری شده را فراهم می‌کند که برخی از دولت‌ها نمی‌توانند این شرایط را بپذیرند. از سوی دیگر به نظر می‌رسد که قرار است گرام هم عملکردی مانند بیت کوین داشته باشد که امکان دور زدن قانون را ساده کند. بنابراین اصلاً بعید نیست که بعد از معرفی گرام، این ارز دیجیتال شدیداً زیر نظر گرفته شود.

 

اخبار مرتبط:

آیین نامه فرآیند استخراج ارز دیجیتال ابلاغ شد؛ قانونی ماین کنید

منبع خبر: engadget


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر