حساب توییتر جک دورسی، مدیرعامل توییتر هک شد

حساب توییتر جک دورسی، مدیرعامل توییتر هک شد

حساب توییتر جک دورسی، مدیرعامل توییتر هک شد.

عصر روز جمعه، 8 شهریورماه، حساب توییتر جک دورسی، مدیرعامل توییتر هک شد. این هک که به گروه هکری Chuckling Squad نسبت داده می‌شود، از حساب جک دورسی برای ارسال توییت‌های نژادپرستانه استفاده کرده است.

حساب توییتر جک دورسی یکی از پرطرفدارترین حساب‌های توییتر است و حدود 4.2 میلیون کاربر آن را دنبال می‌کنند. حالا یکی از سخنگویان توییتر، رسماً هک شدن جک دورسی را تأیید کرده است و توضیح داده است که در حال تحقیق درباره این موضوع هستند اما وی از توضیح بیشتری درباره چگونگی هک شدن حساب توییتر جک دورسی، سر باز زده است.

هکرهای گروه Chuckling Squad دقیقاً روز جمعه ساعت 12 و 45 دقیقه توانستند کنترل حساب توییتر جک دورسی را بدست گرفته و شروع به انتشار پست‌های نژادپرستانه و همچنین ری‌توییت‌ پست‌های خشن کرده است. البته این موضوع تنها 15 دقیقه بعد شناسایی شده و این پست‌ها هم حذف شدند. این موضوع که آیا هکرها توانسته‌اند به دایرکت جک دورسی هم دسترسی داشته باشند یا نه، مشخص نشده است.

به نظر می‌رسد که این توییت‌ها از طریق یک برنامه به نام Cloudhopper ارسال شده باشند، کمپانی MMSی که در سال 2010 توییتر آن را خریداری کرد. این احتمال وجود دارد که جک دورسی حساب توییتر خود را به Cloudhopper متصل کرده باشد و هکرها با نفوذ به این برنامه، توانسته‌اند کنترل حساب جک دورسی را به دست بگیرند.

البته یک احتمال دیگر هم وجود دارد، استفاده از روش حمله Caller ID spoofing هم دیگر احتمالی است که برای هک صفحه توییتر جک دورسی وجود دارد.

ضمناً این را هم بدانید که این اولین باری نیست که صفحه توییتر جک دورسی هک شده است بلکه سه سال پیش هم چنین اتفاقی افتاده بود و گروه هکری OurMine حساب توییتر مدیر این شبکه اجتماعی را در دست گرفته بود.

 

اخبار مرتبط:

کامپیوترهای ویندوز از طریق نوت‎پد هک می‎شوند

از کجا بفهمیم جیمیل ما هک شده است و چطور جلوی آن را بگیریم؟

 

منبع خبر: digitaltrends


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر