طراحی پرتره با نخ به کمک الگوریتم کامپیوتری + ویدیو

طراحی پرتره با نخ به کمک الگوریتم کامپیوتری + ویدیو

طراحی پرتره با نخ به کمک الگوریتم کامپیوتری + ویدیو را در فیسیت ببینید.

شاید شما هم تجربه نقاشی با نخ را داشته باشید اما یک نقاشی ساده و ابتدایی کجا و پیچیدگی یک نقاشی حرفه‌ای و خلق پرتره کجا. حالا هنرمندی به نام آنی آباکومووا با کمک همسرش آندری آباکومووا، و با استفاده از یک الگوریتم کامپیوتری، پرتره‌های پیچیده‌ای همچون مونولیزا و دختری با گوشواره مروارید (Girl with the Pearl Earring) را با نخ طراحی می‌کند که در نوع خود شگفت انگیز است.

کاری که برای ایجاد یک نقاشی با نخ نیاز است، طاقت فرساست. در واقع برای ایجاد یک نقاشی که قطرش 30 اینچ (حدود 76 سانتی متر) است، به حدود 8000 قطعه نخ مجزا که روی هم رفته طول آن‌ها به 2.5 مایل (بیش از 4 کیلومتر) می‌رسد، نیاز است. الگوریتم کامپیوتری هم در این بین نقش مهمی دارد که مشخص می‌کند مکان بافت کجا باشد و همپوشانی رنگ‌ها چطور باشد.

اصلاً تصور نکنید که کار الگوریتم کامپیوتری در این بین ساده است، بلکه این الگوریتم باید بیش از 2 میلیارد محاسبه را انجام دهد تا هر الگویی را طراحی کند. بدون وجود این الگوریتم، عملاً چشم انسان قادر نیست که چیزی مشابه این الگوها را ایجاد کند.

آندری آباکومووا، کسی که این الگوریتم را توسعه داده است درباره آن چنین توضیح داده است:

الگوریتم من میلیون‌ها امکان را آنالیز می‌کند که نخ‌ها چطور قرار بگیرند. سپس زمانی که الگوریتم نتیجه‌ای را پیدا کرد که با تصویر بیشترین نزدیکی را داشت، محاسبه را متوقف می‌کند.

معمولاً نقاشی با نخ از الگوی CMYK (که شامل رنگ‌های فیروزه‌ای، ارغوانی، زرد و مشکی) استفاده می‌کند اما به لطف الگوریتم آندری، آنی می‌تواند هر الگویی که بخواهد را استفاده کند. برای نمونه در نقاشی مونولیزا، او از نخ‌هایی با رنگ‌های مشکی، سفید، زرد، سبز و قرمز استفاده کرده است.

به گفته آنی، خالق این نقاشی‌های پرتره با نخ، او از اینکه می‌بیند چطور ریاضیات به ایجاد چیزهای زیبا کمک می‌کند، لذت می‌برد.

 

ویدیو طراحی پرتره با نخ و الگوریتم کامپیوتری

 

اخبار مرتبط:

با نرم افزار مایکروسافت اکسل یک نقاش حرفه‌ای شوید
 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: engadget


3 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ایرانی

یک‌شنبه, 08 دی 1398

سیاه سفید راحته ولی اجرای این کار بصورت رنگی خیلی کار سخت و زمانبری هست.... فوق لعاددددده است....

پاسخ

ترانه

دوشنبه, 05 خرداد 1399

سلام مبخواستم بدونم این الگوریتم با چه برنامه ای محاسبه میشود؟ممنون از سایت خوبتون

پاسخ

شادی

جمعه, 24 مرداد 1399

آدرس محل آموزش طراحی پرتره با نخ رو میخوام

پاسخ

ثبت نظر