وزیر ارتباطات: ممکن است کل سرویس‌های ارزش افزوده تعطیل شوند

وزیر ارتباطات: ممکن است کل سرویس‌های ارزش افزوده تعطیل شوند

وزیر ارتباطات: ممکن است کل سرویس‌های ارزش افزوده تعطیل شوند.

موضوع سرویس‌های ارزش افزوده یکی از مسائلی است وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با آن مخالف است و بارها هم این مخالفت را به زبان آورده است. حالا وی در توییتی از احتمال حذف سرویس‌های ارزش افزوده برای همیشه خبر داده است و باز هم تأکید کرده است که از حق الناس نمی‌گذرد.
در واقع ماجرا اینجاست که استفاده از خدمات ارزش افزوده باید اختیاری باشد و خود کاربر استفاده از آن را انتخاب کند اما در این بین برخی از شرکت‌های ارزش افزوده، تعدادی از کاربران را خودشان در این سرویس‌ها اضافه می‌کنند و این سرویس‌ها برای کاربران هزینه بالایی دارد، برای مثال به ازای هر پیامک، حداقل 300 تومان از حساب کاربر کسر می‌شود.
وزیر ارتباطات بعد از صحبت‌ها و اقداماتی که در آخرین‌ روزهای سال 97 در خصوص سرویس‌های ارزش افزوده داشت، حالا مجدداً در توییتی، عملاً هشداری جدی به سو استفاده کنندگان از این سرویس داده است که به صورت زیر است:

شاید وقتش رسیده باشد که به زودی «کل سرویس‌های ارزش افزوده» را برای همیشه تعطیل کنیم. دوستان دیگر به یقین رسیده‌اند که در مورد حق‌الناس هیچ خط قرمزی ندارم، مخصوصاً اگر از جیب مردم دزدی شود.

توییت وزیر ارتباطات درباره تعطیلی سرویس‌های ارزش افزوده

توییت وزیر ارتباطات درباره تعطیلی سرویس‌های ارزش افزوده


البته پیش‌تر هم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها درباره نحوه غیرفعال کردن سرویس‌های ارزش افزوده توضیح داده بود که مشترکان تلفن همراه می‌توانند با شماره گیری  #800* از سرویس‌هایی که برای آن‌ها فعال است مطلع شوند و در صورت تمایل بتوانند این سرویس‌ها را غیر فعال کنند.
ضمناً اگر کاربری به صورت ناخواسته در سرویس ارزش افزوده‌ای به عضویت در آمده است، می‌تواند به آدرس اینترنتی www.195.ir مراجعه کرده و یا با شماره 195 تماس گرفته و شکایت خود را ثبت کند.

این بار اما مشخص است که وزیر ارتباطات در برخورد با سرویس‌های ارزش افزوده کاملاً جدی است و دیگر به یک انتقاد ساده بسنده نکرده است. حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم که نتیجه این درگیری چه خواهد شد؟ آیا واقعاً سرویس‌های ارزش افزوده به طور کامل در ایران برچیده خواهند شد و یا اینکه شرکت‌های ارزش افزوده به فعالیت صحیح روی خواهند آورد.

 

اخبار مرتبط:

سرویس‌های ارزش افزوده چیست و چطور آن‌ها را غیرفعال کنیم؟

غیر فعال کردن سرویس‌های ارزش افزوده همراه اول

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

 


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

minax

پنج‌شنبه, 28 شهریور 1398

چرا در مورد چند درصد مالیاتی که اوپراتور های موبایل روی بسته های اینترنت اعمال میکنند حرفی نمیزنند؟ چرا اوپراتورهایی مثل همراه اول و ایرانسل پول مالیاتهایشان را از مردم میگیرند؟

پاسخ

رضارهگذر

پنج‌شنبه, 04 مهر 1398

سلام
این هزینه آهنگ پیشوازراهم که در اصل همان حق البوق است راهم بایدمنحل کنند.حذف

پاسخ

ثبت نظر