هر آنچه که باید درباره ویژگی های ورد 2019 بدانید

هر آنچه که باید درباره ویژگی های ورد 2019 بدانید

هر آنچه که باید در باره ویژگی های ورد 2019 بدانیم

نرم افزار ورد چیست؟

نرم افزار word یا Microsoft Word یک نرم افزار واژه پرداز است که در اکثر ادارات و شرکت های دولتی و خصوصی برای تایپ، ویرایش و طراحی متون استفاده می شود.

 

تاریخچه نرم افزار ورد

شروع نرم افزار word در سال ۱۹۸۳ و با انتشار این برنامه تحت نام مالتی‌تول ورد برای سیستم‌های زنیکس و سپس برای رایانه ‌های شخصی IBM بود. البته در آن زمان، word برای اجرا در محیط سیستم‌عامل داس منتشر شده بود. یک سال بعد و در سال ۱۹۸۴ با اوج گیری شرکت Microsoft اولین نسخه مایکروسافت ورد ۱۹۸۴ برای کامپیوتر اپل و سیستم عامل «مکینتاش» منتشر شد. پس از آن، این برنامه برای سیستم‌های عامل‌های SCO UNIX و اواس/۲ و Windows 3.1 به بازار آمد. در سال ۱۹۸۹، با درنظر گرفتن قابلیت های این برنامه و نیاز روز افزون ادارات، Microsoft Word به عنوان جزئی از مجموعه نرم‌افزاری Microsoft Office تبدیل شد. برای اطلاع درباره ویژگیهای جدید ورد با فیسیت همراه باشید.

ویژگی های کاربردی ورد ‌2019

اضافه شدن کادر جستجوی Tell me

این کادر که با عنوان به من بگویید چه می خواهید انجام دهید در انتهای قسمت نوار منو ها به Word اضافه شده است. این ویژگی بیشتر مناسب افرادی هست که آشنایی زیادی با منو های آفیس نداشته و نمیتوانند به خوبی و با سرعت به دنبال اعمال تغییرات یا تنظیمات مورد نظرشان باشند ، شما با درج هر آنچه می خواهید انجام دهید به سرعت به آن دست پیدا می کنید به عنوان مثال با درج Insert Picture شما به این بخش در همان کادر دسترسی خواهید داشت.

 

اضافه شدن بخش Share

میشه گفت تحقق یک رویا ، یا مهم ترین ویژگی که به نرم افزار آفیس 2016 اضافه شده می تواند همین بخش باشد.کار کردن همزمان چندین نفر بر روی یک فایل آفیس ، شما با استفاده از گزینه Share میتوانید یک فایل را در فضای One Driveیا Office 365 SharePoint به اشتراک بگذارید.

برای اینکار باید بر روی گزینه Share کیلیک کنید.

سپس بر روی یکی از فضا ها One Driveیا Office 365 SharePoint فایل مورد نظر را ذخیره و به اشتراک بگذارید. در قسمت بعدی شما می توانید با استفاده از گزینه Invite People افرادی را که می خواهید به این فایل دسترسی داشته باشند را انتخاب نمایید،و در کادر بعدی می توانید مشخص نمایید که اجازه تغییرات را داشته باشند و یا فقط بتوانند فایل را بخوانند. و همچنین میتوانید یک پیغام برای آنها ارسال کنید.

و همچنین تنظیمات مربوط به نمایش خودکار تغییرات فایل به اشتراک گذاری شده را انجام نمایید.و می توانید گزینه های همیشه ، از من بپرس و هرگز را با توجه به نوع نیاز و موقعیت کاریتان انتخاب کنید.

ضمنا شما می توایند ببیند که همزمان چند کاربر بر روی فایل مشغول به کار هستند

کدام کاربران دقیقا کدام بخش فایل را تغییر و کدام کاربران فقط فایل را مشاهده نموده اند و در تصویر زیر مکانی را که کاربر دیگر در حال انجام تغییرات بر روی آن هست را می توانید ببینید.

 

ضمنا تغییرات زمانی دیده می شود که سند را ذخیره نمایید.

شما همچنین با استفاده از گزینه Get a Sharing Link می توانید دو لینک ایجاد نمایید

یک لینک با دسترسی تغییرات و یک لینک فقط خواندنی ایجاد نمایید.

و سپس با وارد کردن ادرس لینک در صفحه مرورگر به فایل مورد نظر دسترسی داشته باشید.

شما همچنین می توانید سند کاری تان را از بخش منوی File و انتخاب گزینه Email به عنوان Send as Attachment, Send a link, Send as PDF, Send as XPS, or Send as Internet Fax. نیز ارسال نمایید.

اضافه شدن بخش Smart Lookup

این گزینه که هم در کلیلک راست ماوس و هم در تب Review موجود هست توسط موتور جستجوی Bing طراحی شده و با کلیلک بر روی این گزینه یک پنجره در سمت راست سند کاری شما با عنوان Insights ایجاد می شود که کاربرد آن دسترسی سریع و تحقیق درفضای اینترنت و کسب اطلاعات و تعاریف و مقالات در مورد واژه های (های لایت ) انتخاب شده و نمایش در خود نرم افزار Word می باشد. شما با استفاده از این گزینه می توانید ضمن کسب اطلاعات دقیق در مورد واژه انتخاب شده می توانید اطلاعات مورد نظر را به سرعت کپی و به سند کاریتان منتقل کنید.

افزودن بخش WikiPedia

این گزینه که در منوی Insert و در بخش Add-ins اضافه شده است نیز کاربردی مشابه بخش Smart Lookup دارد، با این تفاوت که شما به بخش ویکی پدیا دسترسی خواهید داشت . و با انتخاب گزینه مورد نظر مقالات و اطلاعت موجود در ویکی پدیا برای شما به نمایش در خواهد آمد و شما قابلیت کپی آنها را به سند کاری تان خواهد داشت .

اضافه شدن بخش Ink equations

یکی دیگه از ویژگی های بسیار جالب بخش کاربا معادلات ریاضی هست که در آفیس 2016 قابلیت اضافه شدن فرمول های دست نویس به سند کاری و ذخیره آنها نیز فراهم شده است . یکی از بخش هایی که کاربران مشکلات زیادی با آن داشتن و نمی توانستند دقیقا و به راحتی فرمول های مورد نظرشان را در ورد وارد نمایند همین بخش بود ، که با درج این ویژگی جدید این مشکل هم بر طرف شده است . شما با انتخاب تب Insert و رفتن به بخش Symbols و انتخاب گزینه equations به گزینه Ink equations دسترسی خواهید داشت.

که با انتخاب آن یک پنجره باز می شود و یک قلم را برای درج فرمول انتخاب می کنید (همانند محیط Paint ) و فرمول مورد نظرتان را می نویسید با زدن گزینه Insert فرمول شما به سند کاری تان اضافه می شود .


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

مریم

یک‌شنبه, 20 مهر 1399

سلام من ورد ۲۰۱۹ کار می کنم. نو قسمت هدینگها تنظیماتش بهم می خوره. مثلا می نویسم فصل اول و زیرش مقدمه و کلیات می نویسم، هر دو هم هدینگ یک می زنم .مقدمه و کلیات شماره دو میشه. یعنی میشه فصل دوم. شما می تونید کمک کنید؟ ممنون

پاسخ

بنده خدا

سه‌شنبه, 09 دی 1399

نه خالو جان

ثبت نظر