سرفیس دئو؛ گوشی تاشو مایکروسافت معرفی شد

سرفیس دئو؛ گوشی تاشو مایکروسافت معرفی شد

در جریان رویداد سرفیس 2019 مایکروسافت، سرفیس دئو؛ گوشی تاشو مایکروسافت معرفی شد.

شب گذشته مایکروسافت رویداد سرفیس خود را برگزار کرد و آخرین محصول غافل‌گیر کننده‌ای که در این رویداد معرفی کرد، گوشی تاشو سرفیس دئو بود که از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد. در واقع در آخرین لحظاتی که همه تصور می‌کردند رویداد مایکروسافت به پایان رسیده است، مدیر بخش سخت افزار مایکروسافت به روی سن بازگشته و گوشی سرفیس دئو را معرفی کرد. با فیسیت همراه باشید تا این گوشی تاشو مایکروسافت را به شما معرفی کنیم.

 

مشخصات کلی گوشی تاشو سرفیس دئو مایکروسافت

طراحی این گوشی تاشو درست مشابه لپ تاپ دو نمایشگره سرفیس نئو است، اما کمی کوچک‌تر و در اندازه یک دستگاه که در جیب جا می‌شود. این گوشی تاشو به دو نمایشگر 6.5 اینچی مجهز شده است که قابلیت چرخش 360 درجه را دارد.که امکان تبدیل آن به یک تبلت 8.3 اینچی را فراهم می‌کند.

نکته جالب اینجاست که هر یک از نمایشگرهای این گوشی، در یک زمان واحد، می‌تواند یک برنامه مجزا را اجرا کند. ضمناً می‌توان این گوشی را باز کرده و از نمایشگر دوم به عنوان کیبورد یا گیم کنترلر استفاده کرد.

مایکروسافت بر خلاف لپ تاپ سرفیس نئو که از سیستم عامل ویندوز 10X بهره می‌برد، روی گوشی تاشو سرفیس دئو، از سیستم عامل اندورید استفاده کرده است اما این سیستم عامل شباهت فوق‌العاده زیادی به ویندوز 10X دارد. از این رو می‌توان علاوه بر نصب برنامه‌های اندروید روی این گوشی، نرم افزار آفیس و مرورگر اج را روی این گوشی نصب کرد.

گفته می‌شود که گوشی تاشو مایکروسافت به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 855 مجهز شده است.

جالب اینجاست که در پنل پشتی این گوشی هیچ دوربینی وجود ندارد و تنها بالای نمایشگر یک روزنه قرار دارد. دو دیدگاه در این خصوص وجود دارد، یکی اینکه این روزنه تنها دوربین گوشی سرفیس دئو باشد و برای عکس گرفتن لازم باشد گوشی را کاملا تا کرد و یکی دیگر هم اینکه ممکن است این طراحی، طراحی نمونه نهایی این گوشی نباشد و در طراحی نهایی شاهد به کارگیری دوربین در بدنه پشتی باشیم.

 

سرفیس دئو؛ یک تحول بزرگ برای مایکروسافت

اگرچه پنوس پنی، مدیر ارشد محصولات مایکروسافت، علاقه‌ای ندارد سرفیس دئو را به عنوان یک گوشی معرفی کند اما این گوشی تاشو یک تحول بزرگ در مایکروسافت است زیرا این کمپانی را برای نخستین بعد از سال‌ها و چندین شکست‌، یعنی تجربه تلخ خرید نوکیا در سال 2014 و همچنین مرگ پلتفرم ویندوز فون در سال 2017، باز هم به عرصه گوشی‌های هوشمند برمی‌گرداند. این گوشی محصولی است که چندین سال خبرها و شایعات زیادی درباره آن مطرح می‌شد و حتی کدهایی از این پروژه آن (پروژه‌ای که آن را با نام اندروما می‌شناختیم) هم به صورت مخفی درباره آن فاش شده بود.

 

زمان عرضه سرفیس دئو

درست مانند لپ تاپ نئو، در این رویداد تنها نسخه آزمایشی گوشی تاشو سرفیس دئو به نمایش گذاشته شده است. ضمناً گفته می‌شود که این گوشی تاشو مایکروسافت تا تعطیلات 2020 عرضه نخواهد شد اما مایکروسافت می‌خواهد به توسعه دهندگان زمانی بدهد که به توسعه اپلیکیشن برای این دستگاه جدید بپردازند.

 

اخبار مرتبط:

سرفیس لپ تاپ 3 با پردازنده AMD معرفی شد؛ رویداد سرفیس مایکروسافت

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: theverge


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر