حذف تب Following اینستاگرام؛ با آرامش خیال لایک کنید و کامنت بگذارید

حذف تب Following اینستاگرام؛ با آرامش خیال لایک کنید و کامنت بگذارید

تب Followimng به زودی از اینستاگرام حذف می‌شود، با آرامش خیال لایک کنید و کامنت بگذارید.

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیاست که در ایران هم طرفداران بسیار زیادی دارد. این شبکه اجتماعی دائماً در حال تغییر و به روز رسانی است به طوری که روند کار آن هر روز بهتر از قبل شود.

حالا در ادامه روند همیشگی اینستاگرام برای بهبود، این شبکه اجتماعی تصمیم گرفته است که تب Following را حذف کند. اما کاربرد این تب چیست؟ با فیسیت همراه باشید.

 

کاربرد تب Following اینستاگرام

شاید بسیاری از کاربران تاکنون این تب را ندیده باشند و اصلاً از کاربردش مطلع نباشند. در حال حاضر برای دسترسی به تب Following کافی است که روی آیکون قلب ضربه بزنید. در بالای صفحه نمایش دو تب می‌بینید، You و Following. در بخش You فعالیت‌های مختلف خودتان را می‌بینید اما در تب Following همه فعالیت‌های افرادی که فالو کرده‌اید، از پست‌هایی که لایک کرده‌اند و کامنت‌هایی که زیر پست‌ها گذاشته‌اند گرفته تا هشتگ‌ها و پیج‌هایی که دنبال کرده‌اند نمایش داده می‌شود.

به عبارتی با وجود تب Following، عملاً شما اجازه و امکان رصد تمام فعالیت‌های افرادی که فالو می‌کردید را داشتید و به طبع افرادی که شما را فالو می‌کردند هم همین دسترسی را داشتند. از این رو عملاً به حریم خصوصی شما احترامی گذاشته نمی‌شد.

 

دلیل ایجاد تب Following

سال 2011 بود که اینستاگرام تب Following را روی کار آورد. آن زمان هنوز بخش Explorer به اینستاگرام اضافه نشده بود. به همین دلیل عملاً راه ساده‌ای برای دسترسی به محتوای جدید وجود نداشت و اینستاگرام با استفاده از همین تب Following امکان مشاهده پست‌های جدید را برای کاربران فراهم می‌کرد، اما حالا دیگر Explorer وجود دارد و دیگر نیازی به این تب نیست. از سوی دیگر جالب اینجاست که تعداد بسیار کمی از کاربران از این کاربرد این تب مطلع بوده و از آن استفاده می‌کنند.

 

تب Following به زودی حذف می‌شود

حالا اینستاگرام تصمیم گرفته است که به زودی این تب را حذف کند. به عبارتی بعد از این حذف شدن، پس از ضربه زدن روی آیکون قلب، تنها فعالیت‌های خودتان را مشاهده خواهید کرد. البته این را باید بدانید که روند حذف تب Following از ماه آگوست برای تعدادی از کاربران اینستاگرام آغاز شده است.

مدیر محصول اینستاگرام، به جز عدم اطلاع و استفاده زیاد از این تب، علت حذف شدن تب Following را ساده‌تر کردن تجربه کاربری اعلام کرده است. وی درباره این تصمیم به وب سایت بازفید چنین توضیح داده است:

بعضی از کاربران نمی‌دانند فعالیت‌های آن‌ها رصد می‌شود؛ بنابراین با قابلیتی رو‌به‌رو بودیم که بسیاری از کاربران کاربردش را نمی‌دانستند. حتی بسیاری از افراد زمانی‌که متوجه می‌شوند فعالیت‌های آن‌ها رصدشدنی است، متعجب می‌شوند.

حذف تب Following اینستاگرام

حذف تب Following اینستاگرام

 

آیا با حذف تب Following موافقید؟

امنیت و حریم خصوصی این روزها بیشتر از هر زمان دیگری برای کاربران اهمیت پیدا کرده است. بنابراین بی شک حذف شدن تب Following برای کاربرانی که به حریم خصوصی اهمیت می‌دهند، خوشایند خواهد بود. البته شاید این موضوع برای کاربران کنجکاوی که به رصد فعالیت دیگران علاقه‌مند هستند، چندان جالب نباشد.

نظر شما درباره حذف تب Following چیست؟ اصلاً تا کنون از وجود این قابلیت مطلع بوده‌اید و از آن استفاده کرده‌اید؟

 

اخبار مرتبط:

6 دلیلی که باعث بلاک شدن حساب اینستاگرام شما می‌شود

اگر حساب اینستاگرام ما هک شد چه کار کنیم؟

چطور لایو اینستاگرام را ذخیره کنیم؟

دانلود استوری اینستاگرام به صورت ناشناس

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

 

منبع خبر: theverge و thenextweb


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر