وعده وزیر ارتباطات : تا آمدن 5G زیاد وقت زیادی نمانده

وعده وزیر ارتباطات : تا آمدن 5G زیاد وقت زیادی نمانده

وعده وزیر ارتباطات : تا آمدن 5G زیاد وقت زیادی نمانده است.

یکی از داغ‌ترین مباحث این روزها، شبکه نسل پنجم یا همان 5G است. حالا به نظر می‌رسد که به زودی پای این تکنولوژی به ایران هم باز شود. در واقع وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حالا در ارمنستان و در اجلاس جهانی فناوری اطلاعات (WCIT 2019) حضور دارد و درباره این تکنولوژی هم صحبت‌هایی کرده است.

آذری جهرمی در دومین روز حضورش در ارمنستان، در پنل ویژه وزرا، با تأکید بر اینکه فناوری 5G، فناوری غالب جهان در دهه آینده جهان خواهد بود، از آماده سازی شرایط ایران برای جذب این فناوری خبر داد. وی در این خصوص چنین توضیح داد:

ایران در حال آماده‌سازی شرایط و بسترهای لازم برای جذب این فناوری از طریق ایجاد زیرساخت‌ها و نیز افزایش آگاهی و علاقه مردم نسبت به کاربردهای متعدد و متنوعی است که این فناوری برای زندگی آن‌ها به ارمغان خواهد آورد.

البته ماجرای آمدن شبکه نسل پنجم به ایران، به اینجا ختم نمی‌شود و ساعتی پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در اینستاگرام خود پستی را به صورت زیر منتشر کرده است که از آمدن 5G به ایران خبر می‌دهد و در نهایت آن را به هشتگ #آینده‌روشن مزین کرده است:

جوان‌های ما همیشه بهترین‌‌ها رو رقم می‌زنند، به مرکز تحقیقات مخابرات گفتم با همکاری دانشگاه‌ها، توسعه فناوری خودروی بدون راننده‌ی هوشمند رو پیش ببرند. در هوش مصنوعی و دانش کلان داده‌ها چیزی کم نداریم، الان وقت ساخت محصوله. تا آمدن 5G زیاد وقت زیادی نمونده.

#آینده‌روشن

پست اینستاگرامی وزیر ارتباطات درباره اینترنت 5G

پست اینستاگرامی وزیر ارتباطات درباره اینترنت 5G

 

آذری جهرمی در این پست اینستاگرامی خود، تصویری از خودروی خودران را منتشر کرده است. جالب اینجاست که کاربران از این تصویر و صحبت وزیر ارتباطات استفاده کرده و انتقادهایی زیادی به خودروی پراید داشته‌اند. در واقع به نظر می‌رسد که کاربران با وجود وضعیت فعلی خودرو در ایران، حتی با وجود روی کار آمدن 5G، امیدی به استفاده از این تکنولوژی در حوزه خودروهای خودران ندارند.

 

 

اخبار مرتبط:

استانداردسازی 5G در ایران وارد مرحله دوم شد؛ مطالعه روی 6G هم آغاز شد

6 شگفتی که با تکنولوژی 5G روی کار می‌آید و نقشه پوشش 5G کنونی

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.

منبع خبر: خبرگزاری مهر و اینستاگرام وزیر ارتباطات


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر