سیستم رادار گوگل پیکسل 4 چگونه کار می‌کند؟

سیستم رادار گوگل پیکسل 4 چگونه کار می‌کند؟

سیستم رادار گوگل پیکسل 4 چگونه کار می‌کند؟

گوگل پیکسل 4 و 4 ایکس ال، دو پرچمدار 2019 گوگل هستند که چند روز پیش طی مراسمی توسط گوگل رونمایی شدند. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این دو گوشی جدید گوگل، سیستم راداری است که با نام Motion Sense شناخته می‌شود. این قابلیت برای کاربر شرایطی را فراهم می‌کند که بدون نیاز به دست زدن به گوشی و لمس آن، بتواند فعالیت‌های زیادی در گوشی را انجام دهد.

البته این سیستم راداری به سال‌ها قبل برمی‌گردد، درواقع این سیستم قبلا بخشی از پروژه سولی گوگل بود اما به دلیل اندازه‌ی بزرگ سیستم‌های رادار مرسوم، امکان استفاده از آن‌ها در گوشی وجود نداشت. البته مشکلات دیگری همچون تبدیل سیگنال‌های رادار به سیگنالی که برای گوشی قابل فهم باشد هم مشکل بعدی بود. با وجود همه این مشکلات و همه مسائل و پیچیدگی‌های دیگر، حالا سیستم رادار را در گوگل پیکسل 4 و 4 ایکس می‌بینیم.

 

سیستم رادار پیکسل 4

قابلیت Motion Senseی که در گوگل پیکسل 4 و 4 ایکس ال به کار رفته است در حال حاضر برای کار کردن از سه متغییر استفاده می‌کند که حضور، دسترسی و حرکت است که در ادامه به توضیح هر بخش می‌پردازیم.

1- حضور

اولین اقدام این سیستم راداری، ایجاد یک میدان راداری دائمی با شعاع حدود 30 سانتی متری است. البته زمانی که نمایشگر گوشی رو به پایین است، این میدان راداری وجود ندارد. همین میدان راداری باعث می‌شود که گوشی‌های پیکسل 4 و 4 ایکس ال، به سادگی حضور کاربر را در اطرافش احساس کند. به این ترتیب زمانی که به گوشی نزدیک شوید، نمایشگر آن فعال شده و زمانی که از گوشی دور شوید، خاموش خواهد شد.

2- دسترسی

دومین موضوع دسترسی است. این سیستم راداری تشخیص می‌دهد که کاربر قصد در دست گرفتن گوشی را دارد و سپس می‌تواند قابلیت تشخیص چهره را فعال کند تا خیلی سریع قفل گوشی باز شود. در همین روند، صدای مربوط به آلارم یا تماس ورودی هم قطع می‌شود.

 

3- حرکت

حرکت آخرین قسمت است. پیکسل 4 حرکت دست شما را تشخیص داده و نتایج مختلفی را بسته به شرایط ارائه می‌کند. برای نمونه برای تماس ورودی، حرکت دست می‌تواند این تماس را رد کند و چنین حرکتی منجر به قطع شدن آلارم می‌شود. از دیگر قابلیت‌ها می‌توانیم به امکان تعویض آهنگ در حال پخش اشاره کنیم.

 

اخبار مرتبط:

گوگل پیکسل 4 و 4XL؛ پرچمداران 2019 گوگل مجهز به اندروید 10 معرفی شدند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر