هواوی نوا 5Z با دوربین چهارگانه؛ ششمین عضو از خانواده نوا 5

هواوی نوا 5Z با دوربین چهارگانه؛ ششمین عضو از خانواده نوا 5

هواوی نوا 5Z با دوربین چهارگانه؛ ششمین عضو از خانواده نوا 5، از طریق پوستر معرفی شد.

یکی از محبوب‌ترین سری گوشی‌های هواوی، گوشی‌های نوا هستند. آخرین خانواده‌ای که از این سری معرفی شده است، هواوی نوا 5 است که تا به امروز گوشی‌های زیر از این خانواده رونمایی شده‌اند:

  • نوا 5i؛ ضعیف‌ترین عضو این خانواده با پردازنده کایرین 710F
  • نوا 5؛ عضو معمولی این خانواده با پردازنده کایرین 810
  • نوا 5 پرو؛ پرچمدار این خانواده و مجهز به پردازنده کایرین 980
  • نوا 5i پرو؛ مجهز به پردازنده کایرین 810
  • نوا 5 تی؛ با نام تجاری آنر 20 برای بازار خارج از چین

 

حالا نوبت به ششمین عضو از این خانواده رسیده است که در پوسترهای رسمی معرفی شده است؛ نوا 5 زد (Nova 5Z). هواوی پوستر تبلیغاتی این گوشی را در شبکه اجتماعی چینی ویبو منتشر کرده است و علاوه بر طراحی آن، از مشخصات کلی این گوشی هم پرده برداشته است. با فیسیت همراه باشید تا بررسی اجمالی از این گوشی داشته باشیم.

پوستر معرفی گوشی هواوی نوا 5Z

پوستر معرفی گوشی هواوی نوا 5Z

 

بررسی گوشی هواوی نوا 5Z

در تصویر بالا پوستر معرفی گوشی نوا 5 زد را می‌بینید. همانطور که می‌بینید ظاهر این گوشی مشابه نوا 5i پرو است. در پایین نمایشگر یک حاشیه باریک قرار دارد و در بالای نمایشگر، در گوشه سمت چپ، یک هم ناچ روزنه‌ای کوچک به کار رفته است که جایگاه دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است.

در پنل پشتی اولین چیزی که به چشم می‌خورد، پنل مربعی دوربین چهارگانه است که دقیقا در وسط قرار گرفته است. گویا دوربین گوشی نوا 5 زد از لنزهای 48 مگاپیکسلی اصلی، لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید، 2 مگاپیکسلی ماکرو و لنز 2 مگاپیکسلی عمق سنج، بهره می‌برد.

در پنل پشتی و دقیقا زیر پنل مربعی دوربین اصلی، سنسور اثر انگشت قرار گرفته است. از طرفی این گوشی مطابق تصویر، با دو رنگ سبز و آبی راهی بازار خواهد شد.

ضمنا این گوشی درست مانند نوا 5i پرو از پردازنده کایرین 810 بهره می‌برد. جالب اینجاست که علاوه بر پردازنده، دوربین‌های به کار رفته در نوا 5Z هم درست مانند نوا 5i پرو است و سوال اینجاست که هواوی چطور می‌خواهد بین این دو گوشی تفاوت ایجاد کند؟

 

تاریخ معرفی و عرضه هواوی نوا 5 زد

البته همانطور که در ابتدا گفتیم گوشی نوا 5 زد با یک پوستر معرفی شده است و هنوز تاریخ دقیق عرضه آن اعلام نشده است. اما اگر به تاریخی که روی نمایشگر این گوشی درون پوستر مشاهده می‌کنید، دقت کنید، تاریخ 21 اکتبر را می‌بینید. 

 

نوا 5Z معرفی شد؛ نوا 5i پرو ارزان قیمت

به روز رسانی؛ 30 : 16 دقیقه

ساعتی بعد از انتشار این پوستر، خبر دیگری درباره معرفی و عرضه این گوشی در بازار چین منتشر شد که مشخصات بیشتری درباره آن را در اختیار ما قرار می‌دهد. گفته می‌شود که این گوشی نسخه ارزان قیمت‌تری از هواوی نوا 5i پرو است که از نمایشگر 6.21 اینچی، پردازنده کایرین 810 و 6 گیگابایت رم بهره می‌برد. گویا نوا 5 زد در دو مدل، یکی با 64 گیگابایت حافظه داخلی و دیگری با 128 گیگابایت حافظه داخلی، راهی بازار خواهد شد. ضمنا این گوشی خوش قیمت هواوی از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی و شارژ 20 واتی هم بهره می‌برد. ضمنا نوا 5 زد علاوه بر دو رنگی که در پوستر تبلیغاتی بود، در رنگ مشکی هم عرضه خواهد شد.

در آخر هم باید بگوییم که قیمت گوشی هوشمند هواوی نوا 5Z بسته به میزان حافظه داخلی، 225 و 255 دلار خواهد بود.

 

 

اخبار مرتبط:

خانواده هواوی نوا 5 رونمایی شدند؛ هواوی نوا 5، 5 پرو و 5i

راهنمای خرید: بهترین گوشی های میانرده 2019 زیر 4 میلیون

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: gsmarena


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر