گوگل دیگر محتوای فلش را ایندکس نخواهد کرد

گوگل دیگر محتوای فلش را ایندکس نخواهد کرد

به زودی گوگل دیگر محتوای فلش را ایندکس نمی‌کند.

فایل‌ها و محتوای فلش تا همین چند سال پیش یکی از بخش‌های مهم در اینترنت بود اما در سال 96 بود که ادوبی اعلام کرد که در نظر دارد تا سال 2020 پشتیبانی از فلش را پایان دهد. حالا که تنها چند ماه تا آغاز سال 2020 باقی مانده است، گوگل هم تصمیم خودش درباره ایم نوع محتوا را اعلام کرده است. در واقع گوگل در نظر دارد تا از چند هفته آینده، محتوای فلش یا فایل‌های Shockwave Flash را دیگر ایندکس نکند.

تا به امروز گوگل به صفحاتی که دارای محتوای فلش بودند، بها می‌داد و آن‌ها ایندکس می‌کرد اما حالا دیگر HTML5 به حدی محبوب شده است که دیگر استفاده از محتوای فلش اصلا عاقلانه نیست. همین موضوع باعث شده است که از آخر سال 2019 و ابتدای سال 2020، گوگل دیگر محتوای فلش را ایندکس نکند.

البته گذشته از تصمیم ادوبی و گوگل، همین حالا هم بسیاری از مرورگرهای محبوب همچون کروم، فایرفاکس، سافاری و اج، محتوای فلش را مسدسود می‌کنند.

این تغییر بیش از هر کسی برای دارندگان وب سایت‌ها یک هشدار محسوب می‌شود زیرا اگر از چنین فایلی در وب سایت خودشان استفاده کرده باشند، دیگر در نتایج گوگل وب سایت آن‌ها نمایش داده نخواهند شد و به این ترتیب مخاطبانشان را از دست خواهند داد. در واقع گوگل با این تصمیم می‌خواهند توسعه دهندگان وب سایت‌ها را ترغیب کند تا از تکنولوژی‌های مدرن برای توسعه وب سایت خود استفاده کنند.

همانطور که گفتیم، زمانی فلش محبوبیت زیادی داشت و در انواع وب سایت‌ها از این محتوا استفاده می‌شد اما متاسفانه فلش شباهت زیادی به یک سیستم عامل مجازی با طراحی پیچیده داشت. از این رو به یک گزینه محبوب برای هکرها تبدیل شده بود.

گوگل قبل از تصمیم به ایندکس نکردن محتوای فلش، پیش‌تر هم تصمیمات و اقداماتی برای از میدان بیرون کردن فلش گرفته بود. در واقع در کروم 76 شاهد مسدود شدن فلش بودیم. از طرفی موزیلا هم اقدام مشابهی انجام داده بود و از اواخر دی ماه 97 بود که این تکنولوژی در فایرفاکس به صورت پیش فرض غیر فعال شد.

 

اخبار مرتبط:

مایکروسافت : هکرهای ایرانی انتخابات 2020 آمریکا را هدف قرار دادند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: engadget


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

حمیدرضا م

چهارشنبه, 29 آبان 1398

خدا بیامرزتش. من زمانی فلش یاد گرفتم که فرایند مرگش در حال شروع شدن بود. یعنی دیر باهاش آشنا شدم. درسته مشکلات امنیتی و غیره داشت و داره و جاش رو فناوریهای استانداردتر و بازتر مثل html5 میگیره که چیز بدی هم نیست خیلی خوبه، ولی فلش میراث قابل توجهی بجا گذاشته... یکی از میراث های جالب و ارزندهء فلش، بازیهای زیاد و جالب و بعضا شاهکاری هست که باهاش درست شده و هنوزم موجود هستن در سایتهای بازی آنلاین هم وجود دارن. یه مدت بخاطر سرگرم کردن بچه خواهرم زیاد توی این سایتها و بازیها گشتم و خوبهاش رو برداشتم و حتی اونایی که قفل شده بود ترفندی زدم که روی سیستم خودم بصورت مستقیم و فول اسکرین اجرا میکنم. این نیاز و تجربه باعث شد با دنیای بازیهای فلش آشنا بشم. بعضیاش واقعا شاهکاره و میراث تاریخی از ذوق و استعداد بعضی انسانها. واقعا شایستهء توجه و قدردانی. چقدر تونستم بچه خواهرم رو با این بازیها سرگرم کنم... بنظرم میشه حتی یه مستندی چیزی در این مورد ساخت خخ
فکر میکنم خیلی از این بازیها فقط بصورت فلش وجود دارن

پاسخ

ثبت نظر