بالاخره نسخه رسمی فتوشاپ برای آیپد معرفی شد

بالاخره نسخه رسمی فتوشاپ برای آیپد معرفی شد

بالاخره نسخه رسمی فتوشاپ برای آیپد معرفی شد که در حال حاضر از اصلی‌ترین قابلیت‌های فتوشاپ بهره می‌برد.

فتوشاپ یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای ویرایش تصویر است که از یک سال گذشته ادوبی اعلام کرد تصمیم دارد آن را به آیپدها بیاورد. حالا و پس از گذشت حدود یک سال، رسما نسخه مخصوص به تبلت‌های آیپد فتوشاپ منتشر شده است.

 

ابزارها و قابلیت‌های فتوشاپ برای آیپد

در حال حاضر نسخه 1.0 فتوشاپِ مخصوص به آیپد امکانات چندان زیادی ندارد و نسخه کامل این نرم افزار نیست. نسخه فعلی در حال حاضر بیش از هر چیزی روی ابزارهای روتوش مانند ابزار selection، masking، painting، blend mode و adjustment layers تمرکز دارد. البته قرار نیست که امکانات فتوشاپ روی تبلت‌های اپل در همین حد باقی بماند و ادوبی قول داده است که با هر آپدیت، آپدیت‌های جدیدی به نسخه فتوشاپ برای آیپد اضافه شود. جالب اینجاست که اگر حس می‌کنید باید قابلیت خاصی به فتوشاپ اضافه شود که الان نیست، می‌توانید از طریق خود نرم افزار فتوشاپ برای آیپد، درخواست خود را ثبت کنید.

البته این را باید بدانید که در همین نسخه فعلی فتوشاپ برای آیپد هم اصلی‌ترین قابلیت‌های فتوشاپ قرار گرفته است. بنابراین همین حالا هم بدون دغدغه می‌توانید از این نرم افزار استفاده کنید.

 

پشتیبانی کامل از PSD

این اپلیکیشن به صورت کامل از فرمت PSD پشتیبانی می‌کند و حتی رابط کاربری آن هم مشابه رابط کاربری نسخه دسکتاپ فتوشاپ است. البته این را باید بدانید که این نرم افزار برای اینکه بتواند روی آیپد به خوبی نمایش داده شود، محیط نرم افزار کمی تغییر کرده است به طوری که می‌توانید در صورت نیاز هر دو پنل لایه‌های ساده و با جزییات را ببینید.

فتوشاپ در آیپد

فتوشاپ در آیپد

 

عملکرد بی‌نقص فتوشاپ برای آیپد

از نظر عملکردی هم این نرم افزار به خوبی از پس کارهای سنگین شما برمی‌آید. به گفته ادوبی شما می‌توانید با استفاده از این نرم افزار روی آیپد، فایل‌های PSD با صدها لایه را بدون هیچ گونه ضعف در عملکرد، اجرا کنید.

 

دسترسی به فایل‌ها

درست مانند اغلب اپلیکیشن‌های موبایلی، همه فایل‌های شما روی آیپد و از طریق Creative Cloud قابل دسترسی هستند. بنابراین فایل‌های PSD و خروجی‌هایی که از آن‌ها گرفته‌اید به صورت اتوماتیک در Creative Cloud همگام سازی می‌شود، به این معنا که زمانی که فایلی را روی آیپد به روز رسانی می‌کنید، این تغییرات روی Creative Cloud هم اعمال خواهد شد.

 

چه دستگاه‌هایی از فتوشاپ آیپد پشتیبانی می‌کنند؟

برای استفاده از این نرم افزار فتوشاپ روی آیپد، باید یکی از تبلیت‌های اپل زیر را داشته باشید:

  • آیپد پرو 12.9 اینچی
  • آیپدپرو 10.5 اینچی
  • آیپد پرو 9.7 اینچی
  • نسل پنجم آیپد
  • آیپد مینی 4
  • آیپد ایر 2

ضمنا باید به این مورد هم اشاره کنیم که فتوشاپ برای آیپد از هر دو Apple Pencil نسل اول و دوم پشتیبانی می‌کند.

 

دانلود فتوشاپ برای آیپد

در حال حاضر می‌توانید نسخه آیپد فتوشاپ را از طریق اپ استور دانلود کنید. برای اینکه بتوانید از این نرم افزار روی تبلت اپل خود استفاده کنید، باید از سیستم عامل iOS 13.1 یا بالاتر بهره ببرید.

 

ادوبی امروز اپلیکیشن دوربین فتوشاپ کمرا را هم معرفی کرد که امکان ویرایش حرفه تصاویر با استفاده از دوربین گوشی و حتی روی عکس‌های گرفته شده را فراهم می‌کند. به نظر می‌رسد ادوبی به دنبال این باشد که فتوشاپ را به انواع سیستم عامل‌ها و دستگاه‌های مختلف بیاورد.

 

اخبار مرتبط:

فتوشاپ کمرا، اپلیکیشن دوربین ادوبی با هوش مصنوعی معرفی شد

 

آموزش تصویری رفع کامل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ CC 2015

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: engadget


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر