وزیر ارتباطات: 1 میلیون 200 شکایت در کمتر از یک هفته از خدمات ارزش افزوده ثبت شد

وزیر ارتباطات: 1 میلیون 200 شکایت در کمتر از یک هفته از خدمات ارزش افزوده ثبت شد

وزیر ارتباطات: 1 میلیون 200 شکایت در کمتر از یک هفته از خدمات ارزش افزوده ثبت شد.

خدمات ارزش افزوده یکی از مهم‌ترین مسائلی است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با آن مشکل دارد و معتقد است که این سرویسها بدون اجازه کاربران، از آن‌ها کلاهبرداری می‌کند. این انتقاد آذری جهرمی مدت‌هاست که در جریان است اما از آخرین روزهای سال 97، وزیر ارتباطات بیشتر روی آن‌ تمرکز کرد.

این انتقاد تنها در حد انتقاد باقی نماند و همین چند شب پیش بود که آذری جهرمی یک کد دستوری را معرفی کرد که کاربران با شماره‌گیری آن می‌توانستند از هزینه‌هایی که در سه سال اخیر برای سرویسهای ارزش افزوده پرداخت کرده بودند، مطلع شوند. به این ترتیب دست سرویسهای ارزش افزوده عملا برای کاربران رو شد.

حالا آذری جهرمی نتیجه این ماجرا را در توییتر خود برای همه به اشتراک گذاشته است. به گفته آذری جهرمی در این مدت حدود یک میلیون و 200 هزار شکایت از خدمات ارزش افزوده در سالمانه 8007 ثبت شده است . این شکایت‌ها به قوه قضایه ارسال شده است.

جالب اینجاست که این حجم از شکایت تنها در روزهای 12 تا 18 آبان ماه، یعنی کمتر از یک هفته ثبت شده است که این خود نشان می‌دهد واقعا سرویسهای ارزش افزوده، روند کلاه برداری از کاربران را پیش گرفته بودند.

 

گزارش شکایت ثبت شده از سرویسهای ارزش افزوده

بالاخره شب گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر خود، میزان شکایت‌های ثبت شده از سرویسهای ارزش افزوده را چنین تشریح کرد:

گام تلخ بعدی برای کلاهبرداران؛ 1میلیون و 200 هزار شکایت مردم از خدمات ارزش افزوده پیامکی در سامانه‌ی 8007 را برای قوه قضائیه ارسال کردیم. رکورد گینس هست برای خودش! در دنیا سابقه نداره این حجم از شکایت در یک هفته.

گزارش وزیر ارتباطات از تعداد شکایت‌های ثبت شده از خدمات ارزش افزوده

گزارش وزیر ارتباطات از تعداد شکایت‌های ثبت شده از خدمات ارزش افزوده

 

در این توییت یک نامه هم پیوست شده است که متن آن به صورت زیر است:

با سلام و احترام

نظر به ماده‌ی 72 قانون آیین دادرسی کیفری و در راستای جلوگیری از تضییع حقوق عامه و حمایت از حقوق استفاده‌کنندگان خدمات مخابراتی و فناوری اطلاعات به استحضار می‌رساند:

با عنایت به اطلاع‌رسانی انجام شده از سوی وزارت متبوع و راه‌اندازی کد دستوری #6*800* جهت آگاهی مشترکین از مبالغ کسر شده بابت خدمات ارزش افزوده پیامکی طی سه سال اخیر، در بازه‌ی زمانی 12 الی 18 آبان ماه سال جاری بالغ بر یک میلیون و دویست هزار شکایت در سامانه‌ی پیامکی 8007 ثبت شده است که نارضایتی خود را بیان کرده‌اند.

اطلاعات استخراج‌شده از سامانه‌ی مذکور و نارضایتی مشترکین (مندرج در همین سامانه‌ها به‌صورت پیامکی) و همچنین بررسی‌های انجام شده و سوابق قبلی حاکی از آن است که بسیاری از معترضین به سرویس یاد شده با روش‌های متقلبانه از جمله بدافزار و تبلیغات گمراه‌کننده، عضو خدمات ارزش افزوده پیامکی شرکت‌های فعال دراین‌زمینه شده و شرکت‌های مذکور وجوه متنابهی از این دسته از مشترکین دریافت کرده‌اند.

ضمن ارسال اطلاعات موجود در قالب لوح فشرده به پیوست، خواهشمند است برابر قوانین و مقررات مربوطه، دستور اقدامات لازم برای کشف جرم، رسیدگی و تعقیب متهمان را صادر فرمایید.

نامه وزیر ارتباطات درباره خدمات ارزش افزوده

نامه وزیر ارتباطات درباره خدمات ارزش افزوده

 

اخبار مرتبط:

آذری جهرمی شب تلخی را برای کلاه برداران رقم زد؛ پایان حکومت بی‌قانون سرویسهای VAS

سرویس‌های ارزش افزوده قطع می‌شوند؛ صدور ابلاغیه برای اپراتورها

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.  

منبع خبر: توییتر وزیر ارتباطات


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر