وب سایت ifixit: تعمیر هواوی میت 30 پرو چندان دشوار نیست

وب سایت ifixit: تعمیر هواوی میت 30 پرو چندان دشوار نیست

بنا به بررسی وب سایت ifixit تعمیر هواوی میت 30 پرو چندان دشوار نیست اما این گوشی امتیاز بالایی بدست نیاورده است.

هواوی میت 30 پرو، جدیدترین گوشی پرچمدار هواوی است که تنها چند ماه از رونمایی آن می‌گذرد. این هیولای چند‌ چشم هواوی اگرچه با مشکلات زیادی در هنگام رونمایی مواجه شد (مشکلاتی همچون تحریم آمریکا و عدم امکان استفاده از سرویس‌های گوگل روی آن)، اما با این وجود هم فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. حالا وب سایت ifixit این گوشی را کالبد شکافی کرده است تا ببیند که تعمیر کردن هواوی میت 30 پرو چقدر ساده است. با فیسیت همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

بنا به بررسی وب سایت ifixit تعمیرپذیری گوشی هواوی میت 30 پرو چندان سخت نیست. البته اشتباه نکنید زیرا باز کردن این گوشی همچنان کمی ریسک پذیری می‌خواهد زیرا مقدار زیادی چسب قوی و شیشه در آن به کار رفته است. در واقع نمایشگر لبه تا لبه این گوشی، محکم به فریم چسبیده است و همین باعث شده تا جداسازی آن سخت و خطرناک باشد. با این وجود خوشبختانه موادی که هواوی در این گوشی به کار برده است، چندان شکننده نیست.

خوشبختانه درون بدنه این گوشی چیز عجیب و مخفی وجود ندارد. در واقع کابل‌ها به سادگی از جای خود کنار می‌روند و بخش‌های ماژولار با استفاده از پیچ‌های استاندارد و یا اتصالات شبیه به لِگو، در جای خود قرار گرفته‌اند. همین طراحی ماژولار و نوع اتصالات، باعث شده است که تعمیر کردن هواوی میت 30 پرو ساده باشد.

از طرفی باتری با چسب‌های نارنجی رنگی احاطه شده است که جدا کردن آن، نیاز به برداشتن باتری دارد اما گویا برگرداندن باتری در جای خود کمی سخت و زمان‌بر است.

جدا کردن باتری هواوی میت 30 پرو

جدا کردن باتری هواوی میت 30 پرو

 

با همه این اوصاف هواوی میت 30 پرو امتیاز 5 را از نظر تعمیر پذیری بدست آورده است (و باید بدانید که امتیاز 10 بیشترین امتیازی است که از نظر سادگی تعمیرپذیری به گوشی‌‌ها تعلق می‌گیرد). حالا باید دید که چرا هواوی میت 30 پرو از نظر ifixit امتیاز بالاتری را بدست نیاورده است؟

امتیاز ifixit هواوی میت 30 پرو

امتیاز ifixit هواوی میت 30 پرو

 

به گفته ifixit، گذشته از لبه‌های منحنی و چسبیده به فریمِ هواوی میت 30 پرو که خطر شکستن نمایشگر را به دنبال دارد، همانطور که گفتیم بیرون آوردن باتری اگرچه ساده است اما برگرداندن آن در جای اصلی‌اش، به زمان زیادی نیاز دارد. با همه این‌ها، تعمیر کردن هواوی میت 30 پرو چندان دشوار نیست اما فراموش نکنید که باید فکر نصب برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل روی این گوشی را از سرتان بیرون کنید.

 

اخبار مرتبط:

هواوی میت 30 پرو، صدرنشین در DXOMARK شد؛ بهترین دوربین گوشی 2019

فروش بی‌نظیر هیولای چند چشم هواوی؛ میت 30 و میت 30 پرو

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

منبع خبر: slashgear و ifixit


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Aria

سه‌شنبه, 28 آبان 1398

آخی چقد ناراحت شدین که آشغالای برادران چینی تون بیشتر از 5 نگرفت نه؟ حالا اگه برند فلان بود 5 رو تعمیر ناپذیر معرفی میکردین!

پاسخ

javad0111

جمعه, 01 آذر 1398

سلام
برادر همین اشغال در صدر گوشی ها قرار دارد!

همین کافی بود!

پاسخ

ثبت نظر