پلی استیشن 5 به SSDهای نسل جدید سامسونگ مجهز می‌شوند؛ تجربه سرعت بی‌نظیر

پلی استیشن 5 به SSDهای نسل جدید سامسونگ مجهز می‌شوند؛ تجربه سرعت بی‌نظیر

سامسونگ مدعی است که پلی استیشن 5 به SSDهای نسل جدید این کمپانی مجهز خواهد شد که سرعت اجرای بازی و بوت شدن سیستم را به شدت بالا می‌برد اما ممکن است این تلاشی بی‌نتیجه باشد.

اگر به بازی علاقه‌مند هستید باید بگوییم که کنسول پلی استیشن 5 سال دیگر دقیقا حوالی همین موقع‌ها راهی بازار خواهد شد. حالا ساعتی پیش خبرهایی منتشر شد که نشان می‌دهد PS5 احتمالا به SSDهای نسل جدید سامسونگ مجهز خواهد شد تا به این ترتیب سرعت بارگذاری و اجرای بازی‌ها به مراتب بالاتر برود.

در واقع دانیال احمد، تحلیلگر معروف گروه Niko Partners که افشاگری‌های معتبری تا کنون داشته است، توضیح داده است که شب گذشته سامسونگ در کنفرانسی در شهر توکیوی ژاپن از احتمال به کار رفتن SSDهای نسل جدید خود در کنسول پلی استیشن 5 خبر داده است.

گویا کمپانی سامسونگ توضیح داده است که در حال کار روی ساخت نوعی SSD پرسرعت است که NVMe SSD نام دارد تا آن را در کنسول آینده سونی به کار بگیرد. البته سامسونگ اشاره‌ی مستقیمی به پلی استیشن 5 نکرده است اما در تصاویر اسلایدهایی که سامسونگ به نمایش گذاشته است، تصویری از کنترلر DualShock پلی استیشن به کار رفته است.

سامسونگ مدعی است که این SSD نسل جدیدش، عصر جدیدی را در کنسول‌های بازی رقم خواهد زد، زیرا به لطف این SSDها زمان بارگذاری بازی به مراتب پایین آمده و سرعت اجرا آن و همچنین سرعت راه اندازی آن را به شدت بالا می‌آید.

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، سامسونگ مدعی است سرعت بوت شدن سیستم با HDD حدود 49 ثانیه است اما سرعت بوت شدن سیستم در SSDهای معمولی به حدود 29 ثانیه می‌رسد. این زمان با استفاده از NVMe SSD به مراتب پایین‌تر هم خواهد آمد.

سرعت بوت شدن سیستم بسته به نوع حافظه

سرعت بوت شدن سیستم بسته به نوع حافظه

 

البته این موضوع کاملا واضح و آشکار است زیرا SSDها هیچ عضو مکانیکی ندارند و به همین دلیل سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات روی این نوع حافظه به مراتب بالاست، نسل جدید SSDهای سامسونگ هم به دلیل ارتقایی که خواهند داشت، سرعت را بیشتر خواهند کرد.

افزودن SSD به PS5؛ تلاشی بی‌نتیجه

درست است که سامسونگ و سونی، هر دو روی تجهیز پلی استیشن 5 به SSDهای نسل جدید سامسونگ مانور می‌دهند اما از دید فنی ممکن است این تلاش کاملا بیهوده باشد، زیرا در صورتی که اگر بازی‌ها برای اجرا شدن روی سخت افزار جدید بهینه‌سازی نشوند، عملا به گلوگاهی تبدیل می‌شوند که امکان استفاده از سخت افزار را ندارند. بنابراین هیچ تغییری در سرعت اجرای بازی نخواهیم داشت.

 

اخبار مرتبط:

پاسخ همه سوالات درباره پلی استیشن 5؛ کنسول بعدی سونی

پلی استیشن 5 چهار برابر قدرتمندتر از پلی استیشن 4 خواهد بود

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.  

منبع خبر: vg247


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر