وزیر کشور : امروز درباره اتصال اینترنت موبایل تصمیم گیری می‌شود

وزیر کشور : امروز درباره اتصال اینترنت موبایل تصمیم گیری می‌شود

در پی قطعی اینترنت در کشور و گذشت حدود 10 روز، وزیر کشور توضیح داد امروز درباره اتصال اینترنت موبایل تصمیم گیری می‌شود.

به دنبال درگیری‌های اخیری که در کشور به وجود آمد، وزارت ارتباطات به دستور شورای امنیت مجبور شد دسترسی اینترنت عمومی را تا 95 کاهش دهد. بعد از دقیقا یک هفته، حدود 80 درصد از اینترنت خانگی مجددا وصل شد اما همچنان در حالی که حدود 10 روز از این ماجرا می‌گذرد، اینترنت موبایلی هنوز در بسیاری از نقاط کشور وصل نشده است.

شب گذشته عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در برنامه نگاه یک از شبکه اول سیما حضور یافت تا درباره شرایط و اتفاقی که در این روزها رخ داده است توضیحاتی بدهد. بخشی از صحبت‌های وزیر کشور در این برنامه تلویزیونی به موضوع اینترنت مربوط بود. رحمانی مشخصا درباره اتصال اینترنت موبایل چنین توضیح داده است:

چهارشنبه در جلسه شورای امنیت برای اتصال اینترنت موبایل بحث می‌کنیم. تحلیل دشمنان این بود که باید اغتشاشات یک ماه ادامه داشته باشد.

به گفته وزیر کشور در حال حاضر اینترنت ثابت در تمام کشور باز شده است و اینترنت موبایل هم برای 10 استان وصل شده است. با این وجود رحمانی توضیح داده است که برای اتصال اینترنت موبایلی، در جلسه شورای امنیت بحث خواهد شد. وی در آخر شرایط اتصال اینترنت موبایلی را چنین توضیح داد:

به تناسب این که اطمینان حاصل شود اینترنت موبایل نیز در تمام کشور وصل خواهد شد.

در آخر وزیر کشور مجددا به اتصال اینترنت در 10 استان اشاره کرد و درباره شرایط اتصال اینترنت موبایلی در سایر نقاط کشور چنین توضیح داد:

ما درک می‌کنیم که قطع اینترنت مشکلاتی را ایجاد کرد، ولی باید گفت که از همان روز اول بحث وصل مجدد اینترنت آغاز شد و روز دوم شاهد دسترسی موسسات و دانشگاه‌ها بودیم، اینترنت موبایل 10 استان نیز برقرار شده و امیدواریم فردا نشست شورای امنیت تشکیل و با توجه به شرایط امنیت، باقی اینترنت‌ها وصل شود.

اخبار مرتبط:

توصیه به کسب و کارهای داخلی: سرورهایتان را به ایران انتقال دهید

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.    

منبع خبر: ایرنا


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر