دادگاه NVIDIA و سامسونگ: حکم به نفع سامسونگ صادر شد

دادگاه NVIDIA و سامسونگ: حکم به نفع سامسونگ صادر شد

 

کمیسیون تجارت بین المللی در آمریکا، در نهایت به بی گناهی سامسونگ در جریان تخلف از امتیاز انحصاری کارت گرافیکی Nvidia در هنگام طراحی سیستم روی تراشه کوالکام که در گلکسی نوت 4، گلکسی S5 و گلکسی نوت 3 استفاده می شود، حکم داده است.
براساس گفته های قاضی توماس پندر در ITC، سامسونگ به دو اختراع ثبت شده NVIDIA تجاوز نکرده است، این شرکت ظاهرا از سومین اختراع ثبت شده استفاده کرده که خروجی آن هم یک اختراع جدید در مقایسه با دو اختراع قبلی سامسونگ نیست بنابراین این به عنوان نقض قانونی اختراع در نظر گرفته نمی شود.
سخنگوی NVIDIA، روبرت شربین اظهار داشته است که این حکم در کمیته NVIDIA بررسی می شود و در روز جمعه تصمیم نهایی را خواهیم گرفت که به نظر می رسد آنها می خواهند در جهت مقابله با این حکم تلاش کنند. "ما بر موضع خود پافشاری می کنیم."
در سال گذشته، NVIDIA شکایتی علیه سامسونگ و کوالکام در ITC مطرح کرد که بر سر سری های اسنپدراگون بود که در گوشی های سامسونگ مذکور، استفاده می شود. برای کامل کردن یک حمله دوجانبه، NVIDIA شکایتی هم در دادگاه فدرال در ویلمینگتون دلاویر مطرح کرده بود.
ITC مجبور بود تا وارد کردن تولیداتی را که در آنها تخلف از ثبت اختراعات آمریکایی بررسی می شود، متوقف کند و بارها توسط دو شرکت فراخوانده شده است تا توقیف قانونی بر وارد کردن این محصولات ارائه دهد. بخش جالب آنجاست که سامسونگ نیز برای اتهام دروغ NVIDIA که به Tegra X1 زده، شکایتی را تنظیم کرده است.
در نهایت حکم ITC، که در کالیفرنیا صادر شده، نتیجه مناسبی را برای سبزها یا همان NVIDIA نداشته است.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر