تجربه یک رانندگی واقعی

تجربه یک رانندگی واقعی

این کنترل کننده ( دسته بازی ) منحصر به فرد در بازی های مسابقه ای اتومبیل ، تجربه یک رانندگی واقعی را به شما خواهد داد .


" Logitech G29 Driving Force " شامل یک پدال کفی و یک فرمان ماشین است که گروهی از کنترل کننده های مختلف بر روی آن قرار دارند . تجهیزات موجود بر روی فرمان G29 شامل کلید های PlayStation ، پد مسیرها ، قسمت تغییر دنده و کلید های انتخاب می باشند . این فرمان های بازی با کیفیتی بسیار عالی و خارق العاده طراحی شده اند . بدنه این فرمان ها از یک استیل مقاوم طراحی شده اند و این امر نشانگر استحکام و کیفیت محصول می باشد ، همچنین پدال های دستگاه G29 از نوعی استیل ضد زنگ طراحی شده اند تا استحکام و دوام آن چند برابر باشد . روی فرمان این دسته بازی یک لایه چرمی نرم و لطیف کشیده شده است که علاوه بر ایجاد تسلط بالا در نگه داشتن فرمان ( به دلیل چسبیدن به دست ) سب می شود تا دست های کاربران نیز خسته نشوند و احساس خوبی ازز گرفتن فرمان داشته باشند . دقیقا مانند این که کاربر در حال یک رانندگی واقعی باشد . این لایه چرمی به خودی خود کاری کرده است که بعد از یک باز استفاده از آنها همه آرزو خواهند کرد که کاش فرمان ماشین واقعی آنها هم درست مانند این دسته بازی باکیفیت بود و احساس خوبی را منتق می نمود .
جالب این که درست مانند فرمان یک ماشین واقعی ، فرمان آن هم پس از اینکه به طرفی چرخانده و رها شد دوباره به حالت اولیه خود برگشته و در حالت اولیه خود قرار می گیرد . قطعا کسانی که تجربه رانندگی واقعی را دارند اهمیت این مطلب را بیشتر خواهند دانست .پدال های کفی این دستگاه هم شامل سه پدال فلزی برای کلاچ ، ترمز و گاز می باشند که باز هم تشابه این سیستم به سیستم موجود بر روی یک ماشین واقعی را چند برابر می نماید . این سیستم همچنین دارای یک کلاچ مخصوص نیز می باشد که طرفداران پر و پا قرص بازی های مسابقه ای می توانند برای تجربه یک مسابقه واقعی در یک ماشین واقعی بر روی آن حساب بکنند .
نصب و راه اندازی این سیستم هم بسیار راحت است و البته در این مورد باید قدردان گیره های موجود بر روی دستگاه و مکان های مخصوص آن باشیم که با جفت کردن آنها می توانید این فرمان را در هر قسمتی از میز کامپیوتر خود ( یا صندلی مخصوص بازی های مسابقه ای ) که می خواهید نصب نمایید و از کار کردن با آن لذت ببرید . حتی اگر شما صندلی مخصوص بازی های مسابقه ای ندارید و حتی فضای موجود بر روی میز کامپیوترتان هم کافی نیست باز هم راه کار دیگری وجود دارد و پیشنهاد ما این است که به جای این ها از یک پایه محکم و ثابت اطو کشی استفاده نمایید ( کاری که بسیاری از کاربران آن را انجام داده اند ) . برای اجتناب از نوسان های فرمان و شل بودن پایه آن به هنگام چرخاندن فرمان می توانید پایه آن را به مکان ثابت دیگری اتصال دهید به عنوان مثال می توانید پایه فرمان را به میز تلویزیون بچسبانید تا تکان نخورد و از کیفیت بازی شما نکاهد . برای پدال های کفی نیز پیشنهاد ما این است که آنها را به دیوار بچسبانید و یا پدال ها را به یک چیز ثابت تکیه دهید تا از زیر پای شما خارج نشوند . این کار هم دوباره برای این است که هنگام بازی کنترل کافی داشته باشید و این عوامل عملکرد شما را تحت تاثیر قرار ندهند .
G29 همچنین می تواند در کامپیوتر ها نیز با استفاده از Logitech Gaming Software به کار گرفته شود اما معمولا به همراه  PS3 و PS4 برای باکس به کار گرفته می شود .
در زیر قصد داریم تا شما را از نتایج بررسی هایی که در مورد کارکرد این فرمان بازی با PS4 و بر روی بازی هایی مانند Project Cars و F1 2015 انجام شده است آگاه بکنیم .استفاده از فرمان بازی G29 در این بازی ها دقیقا سبب شبیه سازی یک رانندگی واقعی شده است و شرایط یک رانندگی واقعی را برای کاربر ملموس می کند . حتی شما با استفاده از این سیستم خارق العاده قادر خواهید بود که تمامی طول مسیر را به روشنی احساس و لمس نمایید و این امر هم با عکس العمل های فرمان بازی و احساس آن توسط دست های شما میسر می شود . حتی با کمک این فرمان قادر خواهید بود تا در حالاتی را که فرمان را زیاد می چرخانید و یا حالت عکس آن را انجام می دهید ، متوجه وضعیت خود شوید و با فرصت کافی که دارید ان را به حالت مطلوب تغییر دهید . ماشین مجازی که شما به کمک این فرمان پیشرفته در حال رانندگی با آن هستید به محض اینکه کوچکترین فشاری را بر روی پدال ترمز احساس بکند شروع به ترمز گرفتن می کند و از سرعت ماشین می کاهد . و به این ترتیب کاربران به منظور اجتناب از سر خوردن ماشین نباید به یکباره و محکم بر روی پدال ترمز فشار وارد بکنند .
هنگامی که شما بر روی جاده در حال رانندگی مجازی هستید و قصد دارید تا مسیر خود را تغییر دهید و یا اینکه سر می خورید ( به عمد یا به غیر عمد) تکان های محکم پدال و همچنین فرمانی که در دست دارید شما را از سر خوردن ماشین و خطری که به موجب آن متوجه حال شما می شود ، آگاه می سازد و در واقع لرزش های این دو نشانه سر خوردن ماشین می باشد .در بازی با این فرمان ( فرمان کنترل کننده ) نسبت به فرمان های دیگر ، دقت در رانندگی و واکنش های سریع و دقیق به جزئیات بازی بسیار بیشتر و بهتر از نمونه های پیشین است ، این هم به خاطر این خواهد بود که کنترل کننده های این فرمان کارآمد تر هستند .
اما در مورد بازی F1 شاید چیزی که بیش از همه این فرمان را در بین طرفداران این بازی های مسابقه ای مطرح کرده است دسته کنترل دنده آن است که این امکان را برای افراد فراهم می آورد که مانند یک راننده مسابقات F1 دنده ماشین خودش را کم و زیاد بکند و در مسابقه خودش بهترین عملکرد را داشته باشد .می توان گفت که تنها نکته منفی در مورد این سیستم قیمت نسبتا بالای آن است . شما می توانید با همین مقدار پول کنسول بازی دیگری نیز تهیه نمایید . حتی کاربرانی که خواهان تجهیزات بیشتر و بهتر و تجربه کار با آن بر روی سیستم Logitech Driving Force Shifter هستند بایستی مبلغ 99 دلار نیز اضافی تر پرداخت نمایند .
خصوصیات فنی Logitech Driving Force Shifter :
قیمت : 599 دلار
پشتیبانی توسط : PC ، PS3 و PS4
وزن : فرمان 2.25 کیلو گرم ، پدال 3.1 کیلو گرم


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر