بررسی موتورولا موتو ایکس استایل ، یک انتخاب خوب اما نه بهترین گزینه !

بررسی موتورولا موتو ایکس استایل ، یک انتخاب خوب اما نه بهترین گزینه !

قیمت مدل پایه این گوشی که در ماه سپتامر (10 شهریور تا 8 مهر) از آن رونمایی شد 359 پوند می باشد اما اگر کاربر بخواهد تجهیزاتی مانند یک کاور پشتی چوبی برای آن خریداری کند قیمت آن به 399 پوند افزایش می یابد . البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که قیمت 359 پوند برای یک گوشی با چنین مشخصاتی در مقایسه با گوشی های پرچم داری مانند گلکسی اس 6 ادج پلاس و یا نکسوس 6P قیمت خوبی است . اگرچه OnePlus 2 که مشخصات مشابهی دارد با یک برچسب قیمت 289 پوندی ( برای مدل 64GB ) به فروش می رسد .

قیمت موتو ایکس استایل

قیمت مدل پایه این گوشی که در ماه سپتامر (10 شهریور تا 8 مهر) از آن رونمایی شد 359 پوند می باشد اما اگر کاربر بخواهد تجهیزاتی مانند یک کاور پشتی چوبی برای آن خریداری کند قیمت آن به 399 پوند افزایش می یابد . البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که قیمت 359 پوند برای یک گوشی با چنین مشخصاتی در مقایسه با گوشی های پرچم داری مانند گلکسی اس 6 ادج پلاس و یا نکسوس 6P قیمت خوبی است . اگرچه OnePlus 2 که مشخصات مشابهی دارد با یک برچسب قیمت 289 پوندی ( برای مدل 64GB ) به فروش می رسد .

zokaee224

طراحی و ساخت موتو ایکس استایل

موتو ایکس استایل با رنگ های مختلفی عرضه می شود از این رو کاربر به راحتی می تواند این دستگاه را با رنگ مورد علاقه خود خریداری کند . موتورولا در ساخت این مدل از موادی مانند چرم Saffiano و یا چوب واقعی استفاده کرده است . کاربر در صورت استفاده از Moto Maker می تواند این گوشی را در رنگ های تکمیلی متالیک (metallic accent colours) خریداری و یا اسم خود را پشت این دستگاه حک کند . به طور کلی کاربر می تواند اسم خود را به 18 روش منبت کاری در رنگ های مختلف و با 7 رنگ تکمیلی مختلف روی گوشی حک کند . مدل های پایه موتو ایکس استایل تنها در رنگ های سفید و سیاه و با یک کاور پلاستیکی ساده عرضه می شوند . این دستگاه 154mm طول ، 76mm عرض و 6.1mm ( در باریک ترین نقطه بدنه ) ضخامت دارد . اگرچه موتو ایکس استایل از یک نمایشگر بزرگ بهره می برد به دلیل وجود گودی های مختلف در اطراف نمایشگر ، دستگاه اصلا بزرگ به نظر نمی رسد . این گوشی 179g به دلیل وجود انحنا در کاور پشتی به خوبی در دست قرار می گیرد . متاسفانه موتو ایکس استایل مانند Moto G ضد آب نیست اما می تواند در مقابل قطرات آب مقاومت کند .

zokaee225

نمایشگر موتو ایکس استایل

موتو ایکس استایل از یک نمایشگر 5.7 اینچی Quad HD 520ppi بهره می برد . با این وجود همه کاربران به نمایشگری با چنین اندازه ای علاقه ندارند . این نمایشگر زیبا و رنگارنگ به Gorilla Glass 3 مجهز است و می تواند فیلم ها و بازی ها را با کیفیت خوبی نمایش دهد تا حدی که می توان کیفیت آن را نزدیک به کیفیت تصاویر گوشی های پیشرفته ای مانند ال جی G4 و یا سامسونگ گلکسی S6 دانست .

zokaee226

مشخصات و ویژگی ها موتو ایکس استایل

این دستگاه به یک پردازشگر 6 هسته ای 1.8GHz 808 اسنپدراگون کوالکوم و یک پردازشگر کیفیت تصویر 418 Adreno مجهز است . رم 3GB این دستگاه آن را قادر می سازد تا تقریبا از پس هر پردازشی بر آید . عملکرد دستگاه نیز در کاربردهای روزانه ، به دلیل استفاده از نرم افزار اندروید ، بسیار خوب می باشد . موتو ایکس استایل در مدل های 32GB یا 64GB عرضه می شود . حافظه داخلی این دستگاه را می توان با استفاده از کارت حافظه Micro-SD به 128GB ارتقاء داد . در این گوشی از یک باتری 3000mAh استفاده شده است که به گفته سازنده 24 ساعت گوشی را روشن نگه می دارد . البته در صورت استفاده کامل ، موتو ایکس استایل تنها می تواند 4 ساعت و 24 دقیقه روشن بماند . یکی از قابلیت های خوب این دستگاه Turbo Charging می باشد . با وجود این قابلیت اگر کاربر 15 دقیقه گوشی را در حالت شارژ قرار دهد می تواند 10 ساعت از آن استفاده کند . موتورولا ، موتو ایکس استایل را به بلندگوهای استریو نیز مجهز ساخته است که کیفیت صدای خیلی خوبی دارند . از دیگر ویژگی های این دستگاه می توان به بلوتوث 4.1 LE ، قابلیت شارژ با استفاده از میکرو USB ، جک 3.5mm ، وای فای 802.11ac ، 4G LTE ، NFC و GPS اشاره کرد .

zokaee227

دوربین موتو ایکس استایل

موتو ایکس استایل از یک دوربین اصلی 21Mp و یک دوربین ثانویه 5Mp بهره می برد . دوربین جلویی به واید انگل نیز مجهز است که کیفیت خود عکس ها (selfie) را بهتر می کند و جزییات بیشتری را در کادر عکس قرار می دهد . این دوربین به پیکسل های 1.4 ، قابلیت Night Mode و فلش نیز مجهز است . دوربین پشتی دستگاه به دیافراگم f/2.0 ، قابلیت زوم خودکار ، فلش LED دو مرحله ای ، زوم دیجیتال 4x ، قابلیت Night Mode و Burst mode  ، قابلیت HDR خودکار ، پانوراما ، فیلم برداری 4K با کیفیت 30fps ، قابلیت پایدار سازی ، فیلم برداری 1080p HD با کیفیت 60fps ، قابلیت Slow Motion و Video HDR مجهز است . دوربین های دستگاه در شرایط دارای نور کم نیز عکس ها و فیلم های خوبی می گیرند . در تنظیمات دوربین به طور پیش فرض نسبت دید 16:9 می باشد و HDR در حالت خودکار قرار گرفته است که پیشنهاد می شود برای گرفتن عکس های بهتر در حالت تاچ Touch قرار گیرد .

سیستم عامل موتو ایکس استایل

موتو ایکس استایل از اندروید 5.1.1 بهره می برد که با سیستم عامل اندروید vanilla گوگل برابری می کند . اگر کاربر نخواهد یک گوشی نکسوس بخرد ، با چنین سیستم عاملی موتو ایکس استایل بهترین گزینه خرید برای او محسوب می شود مخصوصا با توجه به این که قیمت آن کم تر است و از قابلیت ها مشابهی بهره می برد . از قابلیت های اندروید این دستگاه می توان به Migrate و Moto اشاره کرد . Moto ترکیبی از قابلیت های اندروید Assist, Voice, Display و Action می باشد . این برنامه های ابزار های زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهند .

zokaee228

رای نهایی

اگر به دنبال یک گوشی با نمایشگر بزرگ هستید ، موتو ایکس استایل برای شما بهترین گزینه است . این دستگاه قابلیت های زیادی دارد و قیمت آن از رقبایی مانند نکسوس 6P و گلکسی اس 6 ادج پلاس ارزان تر می باشد . موتو ایکس استایل یک گوشی خوب است که در صورت استفاده از Moto Maker بسیار بهتر جلوه می کند . البته در صورتی که بخواهید یک گوشی مجهز به نمایشگر کوچک تر و اسکنر اثر انگشت داشته باشید می توانید مدل 64 گیگابایتی دستگاه  One Plus 2  را با قیمت 289 پوند خریداری کنید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر