گوگل فاش کرد: سیستم هوش مصنوعی RankBrain، استفاده شده در بخش بزرگی از جستجوها

گوگل فاش کرد: سیستم هوش مصنوعی RankBrain، استفاده شده در بخش بزرگی از جستجوها

اصلا تعجب آور نیست که گوگل برای کمک به پرس و جوهای جستجوی خود از هوش مصنوعی استفاده کند، ولی جالب است بدانید که کل پانزده درصد جستجوهای گوگل بر اساس سیستم هایی هستند که هرگز بیش از این دیده نشده اند. این شرکت با کمک یک سیستم هوش مصنوعی که RankBrain نامیده می شود، جستجوها را انجام می دهد.


گرگ کورادو، متخصص موتور جستجوی شرکت، در جریان آشکار ساختن نقش هوش مصنوعی در جستجو برای اولین بار، گفته است: "در چند ماه گذشته، قسمت بسیاری بزرگی از میلیون ها پرس و جو، ثانیه ای پس از تایپ در موتور جستجو، توسط یک سیستم هوش مصنوعی که RankBrain نامیده می شود، تفسیر و ترجمه می شود."
همانطور که انتظار می رود، گوگل از صدها نشانه مختلف استفاده می کند تا جستجوهای خود را انجام دهد و بسیاری از این نشانه ها هم وابسته به کشفیات و دید افراد تیم می باشد ولی RankBrain اولین سیستمی است که به صورت واقعی و حقیقی مسائل را می آموزد.
کورادو گفته است این سیستم هوش مصنوعی خیلی سریع به عنوان سومین نشانه شناخته شد، بخصوص زمانی که برای پردازش پرس و جوهای مبهم به کار گرفته می شود. اگر این سیستم نباشد، ممکن است کاربران حتی نیمی از صفحات ویکی پدیا را هم از دست بدهند.
RankBrain هم اکنون بسیار بهتر از موجودات زنده شناخته شده و آگاه نیز عمل می کند.
در مقاله نوشته شده است: از مهندسین جستجوی گوگل، که زمان خود را برای ساخت الگوریتم هایی صرف کرده اند که پایه و اساس نرم افزار جستجو هستند، خواسته شد تا با نگاه به صفحات آنها را طبق تکنولوژی موتور جستجوی گوگل از بالا به پایین طبقه بندی کنند. این مهندسین، موفقیت هفتاد درصدی داشتند در حالیکه RankBrain نرخ موفقیت هشتاد درصدی داشت.
گوگل این سیستم هوش مصنوعی را در حوزه های مختلفی چون ماشین های خودکار، دیتا سنترها، موزیک و جستجوی صوتی به کار می برد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر