فیسبوک علت مجبور کردن کارمندان خود به جایگزین کردن آیفون با اندروید را اعلام کرد !

فیسبوک علت مجبور کردن کارمندان خود به جایگزین کردن آیفون با اندروید را اعلام کرد !


فیسبوک کارمندان تیم تولید خود را مجبور کرده است تا از گوشی های اندروید استفاده کنند زیرا سیستم عامل های این گوشی ها توسط گوگل ساخته شده است .این شرکت در مراکز اصلی خود در کالیفرنیا اعلام کرده است که در نظر دارد سیاست جلوگیری از استفاده از آیفون را در مورد مهندسان اصلی خود در تیم تولید بکار گیرد تا این اشخاص بدانند استفاده از شبکه های اجتماعی از دید کاربران چگونه است .

به گفته خبرگذاری Wired این اقدام ، یک تصمیم واقع گرایانه بوده است که از تمایلات فیسبوک به منظور ایجاد یک پایگاه کاربری 1.5 بیلیون نفری نشات می گیرد . اگرچه فروش گوشی های هوشمند در اروپا و ایالات متحده به نقطه اشباع رسیده است ، نرخ فروش این دستگاه ها در کشورهایی مانند هند در حال افزایش است زیرا کاربران در چنین کشورهایی بیشتر تمایل به خرید گوشی های اندروید ارزان قیمت دارند .

مشکل فیسبوک این است که آن دسته از مهندسان این شرکت که حقوق بالایی دریافت می کنند در دنیایی متفاوت از دنیای کاربران به سر می برند . این شرکت امیدوار است که بتواند به واسطه افزایش میزان فروش گوشی های اندروید در بازارهای جدید ، این وضعیت را تغیر دهد . رییس بخش تولید فیس بوک می گوید : می خواهم همه افراد تیمم را به استفاده از گوشی های اندروید مجبور کنم زیرا اکثر کاربران از این گوشی ها استفاده می کنند .

هنوز معلوم نیست چه تعدادی از کارکنان فیسبوک مجبور شوند از دستگاه های اندروید استفاده کنند ، اگرچه رییس بخش تولید در نظر دارد اکثر کارمندان این بخش را به اطاعت از این سیاست وادار کند . طبق آخرین گزارشات به دست آمده از گوگل ، در حال حاضر 1.4 بیلیون کاربر از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند .

رییس بخش تولید فیسبوک می خواهد تیم بزرگش مشکلات این سیستم عامل را اعلام کنند و همان تجربه ای را داشته باشند که امروزه بیشتر کاربران فیسبوک دارند . فیسبوک علت اجرای این سیاست را در یک سخنرانی درباره بازارهای جدید مطرح کرد . این سخنرانی با سفر مدیر اجرایی فیسبوک به هند همزمان بود . علت این سفر بحث در زمینه ایجاد دسترسی بیشتر کاربران هندی به اینترنت ، اعلام شده است .

فیسبوک در این هفته برنامه 2G Tuesdays را اجرا کرد که در آن از کارمندان پرسیده می شود که آیا به طور موقت تمایل به استفاده از یک اتصال کند تر را دارند یا خیر . گوگل نیز اخیرا مسئله سرعت اتصال را در بازارهای رو به گسترش مطرح کرده است و هم اکنون با سه شرکت تبلیغاتی در کشور اندونزی قراردادی را برای اجرای پروژه  Loon امضا کرده است . در این پروژه قرار است دسترسی کاربران کشور اندونزی به شبکه اینترنت به بیش از دو برابر افزایش یابد .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر