گوگل تنها Chrome OS را ازبین نبرد بلکه اندروید ترکیبی را همچنین !

گوگل تنها Chrome OS را ازبین نبرد بلکه اندروید ترکیبی را همچنین !


گزارشات و شایعات از این حکایت می کنند که در آینده Chrome با امنیت بهتری در کنار اندروید قرار می گیرد . دنیای اندروید چند روز پیش یک صحنه ترسناک را روبروی خود دید ، زیرا خبرگذاری Wall Street Journal اعلام کرد که گوگل در نظر دارد در طول 2 سال آینده Chrome OS را با اندروید ترکیب کند . صبح روز بعد از انتشار این خبر ، حقیقت ماجرا تیره تر نیز شد زیرا خود شرکت گوگل تکذیب کرد که Chrome OS ساخته می شود و در چند گزارش دیگر هم خبرهای دیگری درباره این موضوع ارائه شد .

چه اتفاقی رخ داده است ؟

چه عیبی دارد ؟ اندروید و Chrome OS سال ها است که در کنار یکدیگر با هماهنگی در اختیار کاربران بوده اند . اندروید برای گوشی همراه و تبلت ها ارائه شده است و Chrome OS نیز که قابلیت های کاربرد لمسی دارد ، در لپ تاپ ها و رایانه های شخصی به کار رفته است . به دلیل وجود شباهت های زیاد بین این دو سیستم ، مرز بین دستگاه های مجهز به این سیستم عامل ها بسیار کم رنگ است از این رو خبرگذاری ها هم اعلام کرده اند که ادغام این دو سیستم در آینده عملی می شود . این امر باعث شد آینده Chrome OS در لفافی از ابهام قرار گیرد .

مرگ Chrome OS؟

در فاصله کوتاهی بعد از انتشار خبر ها ، داستان های ضد و نقیضی مطرح شدند . به طور مثال یک منبع ناشناس به Business Insider گفت Chrome OS به عنوان یک آپشن در کنار اندروید باقی می ماند ، علاوه بر این ترکیبی از این دو سیستم نیز ارائه می گردد . خبرگذاری Recode نیز با اعلام این خبر کهChrome OS با اندروید ترکیب می شود ، این داستان را تایید کرد .

اگرچه تا به حال شاهد ورود لپ تاپ هایی با سیستم عامل اندروید بوده ایم باید در نظر داشت که هنوز این سیستم عامل برای اجرای کارهای چندگانه کارایی مطلوبی ندارد . البته احتمالا این وضعیت در آینده تغیر می کند .

چند وقت بعد  TechCrunch در یک خبر اعلام کرد Chrome OS از بین خواهد رفت اما بعد از انتشار این خبر ، گوگل آن را رد کرد و گفت : Chromebook پتانسیل های زیادی دارد و همچنان از Chrome OS استفاده می کند .

چرا Chrome OS باید در صحنه باشد ؟

همان طور که Recode می گوید ، Chrome OS بسیار ایمن تر از اندروید می باشد . امنیت Chrome OS در کنار سادگی این سیستم عامل باعث شده است Chromebook و Chromebox کاربردهای زیادی در مدارس و تجارت کسب کنند . پس چرا باید این سیستم عامل را کنار گذاشت ؟ جواب در این است که اندروید به عنوان یک محصول کاربردی ، وضعیت بسیار بهتری داشته است ، این سیستم عامل همچنین می تواند برنامه های بیشتری را برای کاربران لپ تاپ و دسکتاپ ارائه کند اما Chrome هنوز نتوانسته است برنامه ها را به خوبی اجرا کند .

انکارهای گوگل ممکن است برای آرام کردن مدارس و مراکز تجاری باشد اما می توان انتظار داشت که Chrome OS برای این نهاد ها ارائه شود . البته برای کاربران ، سیستم عامل اندرویدی که برای لپ تاپ بهینه سازی شده است و ویژگی هایی از Chrome OS را نیز با خود دارد گزینه بهتری است .

Journal نیز معتقد است که تلفیق این دو سیستم تا سال 2017 صورت نمی گیرد بنابراین می توان انتظار داشت که تا آن زمان تغیرات زیادی ایجاد شود از این رو گفتن این که Chrome OS از بین می رود یک نتیجه گیری عجولانه می باشد .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر