آیا AMD در مورد تعداد هسته های موجود در پردازنده هایش اغراق کرده است؟

آیا  AMD در مورد تعداد هسته های موجود در پردازنده هایش اغراق کرده است؟


سازندگان پردازنده ها اغلب در مورد کارآیی تراشه های خود، اغراق می کنند. حال AMD با ادعایی در دادگاه مواجه شده است که این شرکت را به گمراه کردن خریدارانش در مورد تعداد هسته های به کار رفته در پردازنده های Bulldozer خود، متهم می کند. AMD، این نوع از پردازنده خود را با هشت هسته معرفی کرده است در حالیکه ادعا شده است که تنها چهار هسته موثر دارد.

سازندگان پردازنده ها اغلب در مورد کارآیی تراشه های خود، اغراق می کنند. حال AMD با ادعایی در دادگاه مواجه شده است که این شرکت را به گمراه کردن خریدارانش در مورد تعداد هسته های به کار رفته در پردازنده های Bulldozer خود، متهم می کند. AMD، این نوع از پردازنده خود را با هشت هسته معرفی کرده است در حالیکه ادعا شده است چهار پردازنده موثر دارد.
هر هسته در پردازنده AMD، در واقع به اندازه نصف یک ماژول عمل می کند و نمی تواند به صورت مستقل عمل کند. در واقع Bulldozer نمی تواند تعداد دستوراتی را که انتظار می رود، یک پردازنده هشت هسته ای باید به طور همزمان اجرا کند، مدیریت کند و اگر شما انتظار انجام محاسبات هشت گانه در یک سرور یا کامپیوتر را با این پردازنده دارید، ناامید می شوید.
AMD، در مورد این طرح دعوی نظری نداده است. معماری بعدی این شرکت هم که Zen نام دارد، روش راحت تری را برای اجرای همزمان کد برگزیده است. در این طراحی، از چندنخی استفاده شده است و هر هسته چند نخ یا ترد را در خود جای داده است. این عمل باعث می شود تا پردازنده ها بزرگتر شوند ولی از طرفی هم سریعتر، عملیات را انجام دهند و مهم تر از همه، دیگر بحثی در مورد کارآیی یک هسته تنها پیش نمی آید.
نگرانی بزرگ AMD اینست که مجبور شود، هزینه گزافی را بابت این اشتباه خود بپردازد. به این دلیل که در محل طرح این شکایت، یعنی کالیفرنیا، افراد زیادی کامپیوترهای مبتنی بر Bulldozer را خریداری کرده اند که اگر شاکیان پیروز شوند، AMD باید جریمه سنگینی پرداخت کند.

میتوانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر