پروژه اسپارتان تجربه وبگردی ایده آل

پروژه اسپارتان تجربه وبگردی ایده آل

پروژه اسپارتان تجربه وبگردی ایده آل

یک مرورگر مناسب بایستی دارای مشخصه¬هایی از قبیل کوچکی، سرعت و دوام بالا و قابلیت اتصال آسان به اینترنت باشد. شرکت مایکروسافتدر نظر دارد با رونمایی از پروژه اسپارتان سایر مرورگرهای وب مدرن و بالاخص اینترنت اکسپلورر، این میراث و یادگار باارزش ولی نه چندان محبوب، را تحت الشعاع خود قرار دهد.
از آنجایی که پروژه اسپارتان همانند ویندوز 10 در دسترس عموم مردم قرار ندارد، مثالی را در نظر بگیرید که برای هر کاربر اینترنت ممکن است رخ دهد. معمولاً بعد از مدتی جستجو و پرسه زدن در اینترنت، ممکن است سیستم شما ناگهان دچار مشکل شود و لینکی را کلیک می¬کنید اما اتفاق خاصی نمی¬افتد در نتیجه دوباره کلیک می¬کنید و اینکار را بارها و بارها تکرار می¬کنید. دقیقاً هنگامی¬که از ادامه تلاش قطع امید کرده¬اید، چندین تب مشابه باز می¬شوند.
ویژگی¬هایی به ظاهر کم اهمیت، موجب خاص شدن جستجو¬گرهای مدرن گردیده و شامل مطالبی آشنا می¬باشند که کمتر به آنها توجه شده است. بعنوان مثال در گوگل کروم، در حین پخش آهنگ، آیکون بلندگوی کوچکی بر روی تب ظاهر می¬شود. در نتیجه در صورت لزوم، شما قادر به بستن ویدئوهای مزاحمی هستید که بطور خودکار اجرا می¬شوند ، همچنین می¬توانید بطور تصادفی تب¬ها را ببندید. در فایرفاکسو کروم، با پین نمودن تب¬های مهم، می¬توان آنها راکوچک نمود. بطوریکه همچنان بر روی صفحه نمایش قابل رویت باقی بمانند.تعدادی از کاربران هم ترجیح می¬دهند تب¬های کمی را مورد استفاده قرار دهند که اینکار منجر به عدم پخش اتوماتیک ویدئوهای مزاحم میشود.اگرچه سافاری¬،مرورگر مشهور شرکت اپل، همانند کروم و فایرفاکس چندان مورد استفاده قرار نگرفته است، ولی همگی مجهز به افزونه¬ی Ad blocker (مسدود کننده¬ی آگهی) هستندکه با یکبار اجرای آن می¬توان از شر تمام تبلیغات مزاحم در صفحات وب خلاص شد اما در پروژه اسپارتان چنین امکاناتی هنوز گنجانده نشده است.

xfgvf

کورتانا قادر به انتقال اطلاعات مهم در نوار کناری می ­باشد

شرکت مایکروسافت با راه¬اندازی پروژه اسپارتان، گامی جدید در تکنولوژی را خواهد پیمود. در این پروژه به منظور قدرت بخشیدن به امکانات اسپارتان از یک موتور رندرینگ(Rendering) جدید استفاده شده که قابلیت Zip نمودن فایل¬ها را داراست و یک مد مطالعه¬ی جدید شبیه به برنامه¬ی Pocket یا برنامه¬ی مشاهده شده در سافاری می¬بینید که با حذف در هم ریختگی صفحه، حالتی مشابه با مطالعه¬ی کتاب را پیش روی کاربر می¬آورد.
کورتانا یکی از مهم¬ترین برنامه¬های شناخته شده است و بعنوان دستیار مجازی مایکروسافت در طول جستجو کاربر را هدایت و راهنمایی می¬کند، همچنین اطلاعات را به نوار آدرس می¬فرستد یا داده¬های اضافی را به نوار کناری منتقل می¬کند. بنابراین هنگامیکه کاربر در حال وب¬گردی می¬باشد اطلاعات بیشتری را در اختیار دارد.


xfv
حاشیه¬ نویسی صفحات وبو ارسال آنها به One Note و قابلیت اشتراک گذاری


دکمه¬ی Web Note نوار وظیفه، امکان نوشتن مستقیم بر روی صفحات وب را ممکن می¬سازد و با قلم می¬توانید آنرا حاشیه نویسی نمایید و از طریق One Note یا ایمیل به اشتراک بگذارید. توانایی¬هایی از این قبیل علاوه بر مفید بودنشان، کاری بسیار شیک و ماهرانه می¬باشد، اما پیاده¬سازی آنها در حال حاضر تا حدودی دشوار است. با فشار دادن دکمه¬ی Web Note کل صفحه را بارگذاری نمایید، لازم به ذکر است که صفحه¬ی مورد نظربرای حاشیه نویسی را باید بطور مداوم بالا و پایین نمایید و همچنین صفحات طولانی بطور کامل قابل مشاهده نمی¬باشند، این امر منجر به کند شدن روند کار می¬گردد. در این راستا پیشنهاد می¬گردد که برای حل مشکل از صفحه¬ی مورد نظر عکس گرفته شود و جالب است بدانیم که شرکت مایکروسافت در این زمینه چه اقدامی می¬نماید.
شرکت مایکروسافت در نظر دارد که به کمک پروژه اسپارتان، همه چیز را بطور کامل از صفر شروع کند و ایده¬ای متمایز و برجسته را خلق نماید، بطوریکه اینترنت اکسپلورر برای همیشه از صحنه خارج گردد.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر