آیا گوگل در حال تکمیل یک Chrome سازگار با Android و OS ادغام شده برای لپتاپ ها می شود .

آیا گوگل در حال تکمیل یک Chrome سازگار با Android  و OS ادغام شده برای لپتاپ ها می شود .

در پی انکارات کاذب پیرامون داستان WSJ ( مجله وال استریت ) در هفته های اخیر ، شاهد یک پست در صفحه کروم بودیم . این پست توسط Hiroshi Lockheimer که SVP اندروید ، Chrome OS و Chromecast شرکت گوگل است گذاشته شده است و شامل ایده های بسیار وسیع تری می باشد که باور ها را عوض می کند . شک و شبهه ها با کامنت های مختلف Alphabet Executive Chairman Eric Schmidt که در جلسه TechCrunch بلژیک ایراد شده بود تقویت شده بودند . در راستای بحث در مورد ادغام کروم و اندروید ، Schmidt گفت : " تکنولوژی تا جایی که می تواند باید پیشرفت داده شود و این توانایی را دارد که در جاهایی که لازم است از یک نوع به نوع دیگر منتقل بشود . به عقیده ی من تمایزی که این روز ها بسیار اختصاصی و انحصاری شده است کار را کمی سخت می کند . "


در پی انکارات کاذب پیرامون داستان WSJ ( مجله وال استریت ) در هفته های اخیر ، شاهد یک پست در صفحه کروم بودیم . این پست توسط Hiroshi Lockheimer که SVP اندروید ، Chrome OS و Chromecast شرکت گوگل است گذاشته شده است و شامل ایده های بسیار وسیع تری می باشد که باور ها را عوض می کند . شک و شبهه ها با کامنت های مختلف Alphabet Executive Chairman Eric Schmidt که در جلسه TechCrunch بلژیک ایراد شده بود تقویت شده بودند . در راستای بحث در مورد ادغام کروم و اندروید ، Schmidt گفت : " تکنولوژی تا جایی که می تواند باید پیشرفت داده شود و این توانایی را دارد که در جاهایی که لازم است از یک نوع به نوع دیگر منتقل بشود . به عقیده ی من تمایزی که این روز ها بسیار اختصاصی و انحصاری شده است کار را کمی سخت می کند . "
در هر حال این دید های ناسازگار و ضد و نقیض در مورد آینده دو سیستم عامل لینوکس شرکت گوگل همدیگر را به صورت مستقیم نفی نمی کنند . Lockheimer انکار نمی کند که پلتفرم ها در حال ادغام هستند ، همچنین ادعای او در رابطه با اینکه برنامه ای متوقف کردن Chrome OS وجود ندارد ، توسط گفته های Alistair Barr در مجله وال استریت تایید شده است . Alistair Barr در این مجله می نویسد : " Chrome OS به عنوان یک سیستم عامل آزادی که شرکت های دیگر می توانند از آن در ساخت لپ تاپ ها استفاده بکنند ، باقی خواهد ماند و مهندسین شرکت گوگل از این محصول نگهداری خواهند کرد . " Chromecast-like Asus Chromebit درهفته های آینده تنها با قیمت 85 دلار وارد بازار خواهد شد .Lockheimer قول Chromebooks های جدید سال 2016 را نیز داده است و یاد آوری می کند که Chromecast-like Asus Chromebit درهفته های آینده تنها با قیمت 85 دلار وارد بازار خواهد شد . او همچنین وعده داده است که بهسازی های آتی Chrome OS شامل : یک مدیا پلیر جدید ، یک ویژوال رفرش Material Design ، ارتقاء هایی در عملکرد و البته بهسازی بحث ایمنی آن خواهد بود .


آیا از قصد آن را نامشخص طراحی کرده اند ؟
اصلا مشخص نیست که شرکت گوگل تا چه حد به آشکارسازی این ادغام اجازه می دهد . اما به احتمال زیاد این کار عمدا صورت گرفته است . هر چه باشد این کار شبیه به یک کشمکش سخت داخلی نیست . Pichai برای کسب موفقیت در بحث Chrome OS مورد تجلیل قرار گرفت و پیش از او از Lockheimer به خاطر مهندسی VP اندروید قدردانی شد .
شرکت گوگل گاهی اوقات مباحث ضد و نقیضی را در رابطه با به خطر افتادن وضعیت فروش Chromebook به دلیل ادغام صورت گرفته مطرح می نماید ، اما در هر صورت وجود این ادغام سبب رقابت بهتر با رقیبانی همچون اپل و مایکروسافت می شود . شرکت معتبر اپل کاملا آشکارا اعلام کرده است که قصد دارد پلتفرم های iOS و OSx را جدا از هم نگه دارد و از ادغام آنها پرهیز می کند . این در حالی است که شرکت مایکروسافت بر خلاف اپل مدتی است که در فکر انجام استراتژی ادغام پلتفرم های Windows و Windows Phone می باشد و در این مبحث دچار برخی کشمکش ها است . به نظر می رسد که در حال حاضر شرکت مایکروسافت تمرکز خود را بر روی انتقال ویندوز 10 به اینترنت نرم افزار های اشیاء و لوازم مختلف قرار داده است نه اینکه به فکر ادغام آن با پلتفرم گوشی ها باشد .
همچنین گوگل به احتمال زیاد قصد دارد تا یک هدف متحرک و قابل جابه جایی را هم برای آن دسته از کاربران و فروشندگان Android ای  بوجود بیاورد که علاقه مند به استفاده از Android برای هدف های متنوع هستند یا Linux OS های جایگزین را ترجیح می دهند ، اما هنوز زود است و شرکت بایستی سازگاری آن با نرم افزار های گوشی را حفظ بکند . این مورد سامسونگ را هم در بر می گیرد که Tizen را درست همانند رشته های فزاینده ی گواهی های (Oxygen OS) CyanogenMod and OnePlus در منابع خود حفظ می کند ، اما فروشندگان چینی مانند Xiaomai که نسخه های Android تولید خودشان را اضافه می کنند نیز در گروه قرار دارند . این احتمال هم وجود دارد که شرکت گوگل هنوز هم در مورد چگونگی ادغام این دو OS غیر متشابه مطمئن نیست . مطلب گیج کننده تری هم هست ، Business Insider از یک منبع بی نام نقل کرده است که شرکت گوگل بر روی سه پلتفرم متفاوت کار می کند : Chrome OS ، Android و یک هیبرید desktop-ready .

asus chromebit sm

نشانه های ادغام
مجله وال استریت اینگونه تحلیل می کند که ادغام پلتفرم ها در مرحله ی اول خود را در درون اندروید نشان خواهد داد . به این شکل که این ادغام در پشتیبانی بهتر کیبورد ، ماوس و صفحه نمایش های بزرگتر همانند آنچه در پیشرفت های multi-window وجود دارد ، نتیجه های خوبی را در پی خواهد داشت .واقعا نمی توان با قاطعیت گفت که اندروید در کسب ویژگی های برتر امنیتی Chrome OS چقدر موفق خواهد بود زیرا موفقیت اندروید در این کار کاملا نامشخص است . امنیت محدود و ضعیف و نداشتن برنامه های سازگار با صفحه نمایش های بزرگ را می توان از بزرگترین ایراد های سیستم های اندرویدی نوت بوک و دسکتاپ ها به حساب آورد .شرکت Acer هم با قرار دادن TA272 HUL  در یک کامپیوتر اندرویدی شروع به تولید یک محصول جدید کرده است .
تا اینجای کار می توان گفت که بسیاری از نشانه های ادغام کروم و اندروید را می توان در بخش Chrome OS مشاهده کرد و نه در Android . در ماه آوریل سال جاری شرکت گوگل با رونمایی از App Runtime مخصوص Chrome (ARC) سیستمی را ایجاد کرد که از این به بعد نرم افزار های اندروید قابلیت اتصال و کار در Chrome OS را هم خواهند داشت . به علاوه این که Chrome OS Chrome Launcher 2.0 ویژگی های اندرویدی بیشتری مانند Material Design خواهد داشت و خواهد توانست از دستیار شخصی Google Now اندروید نیز بهره ببرد .
در نمونه Android 6.0 “Marshmallow” که به تازگی بیرون داده شده بود ، نشانه های زیادی از عمل Chrome OS به چشم نمی خورد . با این وجود ، شرکت گوگل با ارائه Pixel C نگرش جدیدی به دسکتاپ های اندرویدی داشته است . Pixel C یک تبلت دارای کیبورد با قابلیت جداشدن می باشد که توسط تیم Chromebook گوگل ساخته شده است .

acer ta272hul sm
ارتقاء اندروید
حتی اگر اندروید به عنوان یک desktop-ready OS با برخی ویژگی های Chrome OS هم بیرون داده شده باشد ، باز هم هیچ دلیلی وجود ندارد Lockheimer ادعا بکند که Chrome OS همواره به عنوان یک موجودیت جدا و مستقل باقی خواهد ماند – حداقل برای چند سال . Chrome OS در بازار آموزشی و تحصیلی از رونق خوبی برخوردار است و اینگونه به نظر می رسد که Chromebook ها فروش خود را از سایر PC هایی که در توضیع محصولات لینوکس به فروش می رسند ، بالا تر برده است . بر اساس آمار های IDC ، در حال حاضر Chromebook ها به تنهایی 3 در صد از فروش دسکتاپ های OS را به خود اختصاص می دهد .ورود به حوزه دکتاپ شرکت مایکروسافت هنوز هم مانند نفوذ به فروشگاه های موبایل Android و Ios کار دشواری است . پس قرار گیری در رتبه سوم پس از Windows و Mac OSx ( آمار توسط چندین استودیو معتبر) که نشانگر در اختیار داشتن حدود 7 تا 10 در صد فروش است ، کار شگرفی محسوب نمی شود .
با این وجود ، Chromebook ها نسبت به فروشی که دستگاه های اندرویدی انجام می دهند ، فروش کم رنگ تری دارند . در ضمن پیشرفت پلتفرم ها هم به احتمال زیاد با ورود موج جدیدی از نوت بوک های ارزان قیمت دارای Windows 10 ( به قیمت 200 دلار ) دچار کندی خواهد شد . با در نظر گرفتن این مطلب که انتظارات کاربران ، گوگل را مجبور کرده است که تا حدودی از نگرش وسواسی خود نسبت به کار کلود Chrome OS  باز گردد ، پیش بینی تلاش برای وارد کردن اندروید به دسکتاپ ها به جای وارد کردن Chrome کلود محور به اندروید کمی سخت خواهد بود .
اگر اهداف شرکت گوگل برای Android و Chrome OS یکپارچه باشد ، این شرکت ریسک کاهش فروش خود به دلیل چرخش بازار به سمت سایر تولیدات اندرویدی مانند Android Wear ، Android TV ، Android Auto و نیز Brillo OS اندروید سبک وزن که به تازگی بیرون داده شده است را خواهد پذیرفت . با این حال به احتمال زیاد شعبات و ویژگی های جدید اندروید هم در راه خواهند بود . بر اساس Ars Technica ، شرکت گوگل در حال آماده سازی یک Android Automotive IVI مخصوص کامل برای خودرو ها می باشد . این محصول علاوه بر خودرو های دیگر برای اتصالات Android Auto نیز طراحی می شود که در اصل آنها را می توان در گوشی های اندرویدی مشاهده کرد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر