استفاده از واقعیت افزوده در عمل قلب، برای اولین بار در جهان

استفاده از واقعیت افزوده در عمل قلب، برای اولین بار در جهان


جراحان قلب در لهستان، اولین عمل جراحی با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده را انجام دادند. این تکنولوژی اطلاعات بیشتری از بیماران را به پزشکان می دهد. این عمل، بر روی یک مرد 49 ساله انجام شد، تا شریان قلب را که کاملا مسدود شده بود، باز کنند. باز کردن چنین انسدادهایی معمولا نیاز به مهارت بسیار دارد و مداخله در مرز قلب و عروق نامیده می شود.


برای کمک به آنها، جراحان از دستگاه پوشیدنی استفاده کردند که بر پایه عینک گوگل است. این دستگاه یک صفحه نمایش نوری مقابل سر و سیستم تشخیص صدا دارد. در صفحه نمایش، تصویری سه بعدی از قسمتی از بدن که پزشک در حال کار بر روی آنست، نشان می دهد. با کمک این دستگاه، این عمل با موفقیت انجام شد.
ماکسیمیلیان اپولسکی، نویسنده مقاله در ژورنال کاردیالوژی می گوید: "با این کار، استفاده نوینی از دستگاه های پوشیدنی نشان داده شد. این کار ثابت کرد که دستگاه های پوشیدنی می توانند عمل را راحت تر و کارآیی مداخله در قلب و عروق را بالا ببرند." وی افزود: "ما معتقدیم که دستگاه های پوشیدنی کامپیوتری پتانسیل بالایی برای بهینه سازی عمل عروق از راه پوست دارند."

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر