مینی کامپیوتر raspberry-pi

مینی کامپیوتر raspberry-pi

اعمال برخی به روز رسانی های به موقع در مینی کامپیوترهای جدید رزبری پای (Raspberry Pi)، موجب شده تا این مینی کامپیوترها پر قدرت تر از نسخه های پیشین خود جلوه نمایی کند.شرکت سازنده این نوع کامپیوترها که به تازگی از مدل جدید آن رونمایی کرده، اذعان داشت که این مدل در مقایسه با نمونه قبلی خود یعنی ARMv7 از دو برابر حافظه بیشتر و نیز پردازش گر quad-coreبرخوردار است، که در مجموع قدرت پردازش آن را شش برابر افزایش داده و موجب شده تا برگ افتخار دیگری برای این شرکت رقم بخورد.

در مدل جدید Pi 2، تعداد پین ها در مدار ولتاژ GPIO نیز بیشتر شده اند، و همین امر موجب شده تا بتوان مدیریت بهتری بر روی اتصالات و توان مصرفی دستگاه نیز داشت. از دیگر مزایای افزوده شدن این ویژگی جدید می توان به قابلیت افزودن چهار دستگاه USB دیگر از قبیل هارد دیسک اشاره کرد.
شرکت سازنده رزبری در این مراسم رونمایی از این مدل جدید به طور ویژه نیز تاکید داشت که در ساخت این مینی کامپیوتر شرکت هایی هم چون مایکروسافت واوبونتو نیز مشارکت داشته اند، و همین موضوع باعث شده تا از سازگاری هر چه بیشتر آن با این سیستم عامل اطمینان حاصل کنیم.
قیمت مدل مینی این کامپیوتر با مدل معمولی آن برابری می کند و تنها 35 دلار (حدود 115 هزار تومان) است. این مینی کامپیوتر هم چنین با تمامی سخت افزارهای پیشین ساخته شده توسط این شرکت، از قبیل مدل های سری Raspberry Pi سازگاری دارد. شایان ذکر است که مدل کنونی با داشتن مشخصات سخت افزاری بالاتر از قدرت پردازش بیشتری نیز برای اجرای پروژه های بزرگ برخوردار است.

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر