آیا فولکس واگن کارخانه فائتون را می بندد؟

آیا فولکس واگن کارخانه فائتون را می بندد؟


کارخانه دارسن فولکس واگن در آلمان که فائتون در آن ساخته می شود یک اعجاز معماری می باشد که در آن کارگران اجزای خودرو را روی طبقه های متحرک چوبی روی هم سوار می کنند . موضوعی که به این کارخانه ربط پیدا می کند این است که فولکس واگن به شدت باید از هزینه های خود بکاهد زیرا هزینه صورت حساب رسوایی های مربوط به آلایندگی های خودروهای این شرکت به 87 میلیارد دلار رسیده است . خبرهای موجود از این امر حکایت می کنند که مدیر ارشد اجرایی فولکس واگن می خواهد این کارخانه زیبا را ببندد و تولید فائتون را در حایی دیگر آغاز کند .

اتوموتیو نیوز (Automotive News ) می گوید بخش مدیریت فولکس واگن می تواند یک دلیل ساده مالی برای بستن این کارخانه بتراشد زیرا این کارخانه در حدود 500 کارگر دارد ولی در هر هفته تنها 8 خودرو فائتون تولید می کند . سالها است که فائتون فروش خوبی نداشته است درواقع فولکس واگن تنها توانسته تعداد 4000 دستگاه از این خودرو را در سال 2014 و 5800 تعداد از آن را در سال 2013 به فروش برساند . گفته می شود که فولکس واگن روی هر فائتونی که بین سال های 2002 تا 2012 به فروش رفته 30000 دلار ضرر کرده است .

با توجه به این دلایل ممکن است که فولکس واگن مجبور شود که این کارخانه را ببندد . برای بستن این کارخانه به رای موافق 2/3 هیئت نظارت نیاز است اما مسئله این است که نیمی از کرسی های این هیئت به نمایندگان کارگران تعلق دارند . اتوموتیو نیوز از رئیس هیئت کارخانه نقل کرده است که : " دارسن همیشه یک بخش محکم از خانواده فولکس واگن بوده است و در آینده نیز این موقعیت خود را حفظ می کند . حتی اگر خودرو کانسپت جدید فائتون با تاخیر به بازار عرضه شود ، ما موجودیت دارسن را زیر سوال نخواهیم برد . " اگر فولکس واگن این کارخانه را ببندد ، کارگران را به سایت های دیگر خود منتقل می کند .

آینده کارخانه دارسن نامعلوم است با این وجود فلوکس واگن وابستگی زیادی به این کارخانه دارد . پس از مطرح شدن رسوایی فولکس واگن در زمینه تولید خودروهای دیزل ، شرکت قول داد که نسل بعدی سدان فائتون یک خودرو الکتریکی و پرچم دار برند فولکس واگن باشد . گفته می شود که این خودروساز اوایل سال 2015 یک مدل جدید را روی پلت فرم MLB ساخته اما در طراحی این خودرو تغییراتی صورت گرفته است تا هزینه ها کاهش یابد .

 می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر