11 مورد از ابزار های توسعه ای جدید Open Source

11 مورد از ابزار های توسعه ای جدید Open Source

 
امروزه، هر توسعه دهنده ای با کد متن باز و ابزارهای توسعه متن باز برای برنامه نویسی آشنایی دارد. بسیاری از معروفترین و پرکاربرد ترین ابزارهای توسعه کد مانند فریم ورک ها، IDE ها، ویرایشگرهای متن و نرم افزارهای بسیار دیگر، تحت مجوزهای متن باز عرضه می شوند. با توجه به اهمیت آنها در دنیای برنامه نویسی، بررسی اجمالی برخی از این ابزارها خالی از لطف نخواهد بود.


1 – .NET
در سال 2014 ، شرکت مایکروسافت از برنامه هایی برای بدنه توسعه ای.NET Open Source خود پرده برداشت . وب سایت .NET Foundation تمامی ابزار های .NET Open Source که تا کنون منتشر شده اند را به راحتی در اختیار کاربران قرار می دهد و شامل همگردان Roslyn هم می شود . همچنین کاربران می توانند ابزار های .NET را بر روی GitHub نیز پیدا بکنند . سیستم عامل مورد نیاز : Windows .

nuclide 6
2 – Bazel
گوگل نسخه بتای Bazel را در طی این ماه بیرون داده است . این مورد برای محیط هایی با مخازن بزرگ کد مشترک ، تعدادی زیادی از زبان ها و پلتفرم های در حال استفاده و فرآیند های اتوماتیک تست و ارائه بسیار کاربردی و سودمند است . سیستم عامل مورد نیاز : Linux ، OS X .
3 – Falcor
Falcor خود را به عنوان یک مرکز JavaScript کاربردی برای داده های موثر معرفی می کند . Falcor توسط Netflix ایجاد شده است و به نرم افزار های Web  این اجازه را می دهد که داده ها را با سرعت بالا دریافت و پخش نمایند که در افزایش کاربری سیستم بسیار مفید است . این مورد هم اکنون در مرحله بازبینی نتایج توسعه خود است . سیستم عامل مورد نیاز : Windows ، Linux ، OS X .

OfficeUI 7
4 – Jsonnet
همانطوری که از اسم زبان پیکربندی Jsonnet حدس زده می شود ، این مورد برای ساده تر کردن فرآیند نوشتن JSON طراحی شده است . توسعه دهندگان و برنامه نویسان می توانند از Jsonnet برای سازمان دهی داده های JSON استفاده بکنند . سیستم عامل مورد نیاز : Windows، Linux ، OS X .
5 – Neovim
Vim تنها ویرایشگر متنی است که برنامه نویسان Generations of Emacs-hating از آن استفاده می کنند . Neovim روشی جدید در استفاده از ابزار کلاسیک با پلاگین های قوی ، مهندسی GUI بهتر و پشتیبانی مستقر پیشرفته به شمار می رود . سیستم عامل مورد نیاز : Windows، Linux ، OS X .

Parse 8
6 – Nuclide
Nuclide توسط فیس بوک ایجاد شده است و یک محیط توسعه ای یکپارچه ای است که هر دو زمینه وب و موبایل را در بر می گیرد . Nuclide در Atom تولید شده و می تواند توسط Atom ، Hack و Mercurial گردآوری شود . سیستم عامل مورد نیاز : Windows، Linux ، OS X .
7 - Office UI Fabric
در ماه اخیر شرکت مایکروسافت Office UI Fabric را بر روی GitHub قرار داده است و هم اکنون نیز در دسترس عموم می باشد . ویژگی front-end این کار به برنامه نویسان اجازه می دهد تا با استفاده از آن نرم افزار ها و ادین های Office-like Web
ایجاد نمایند . سیستم عامل مورد نیاز : Windows .
8 – SDK های Parse
فیس بوک مالک این ابزار است . Parse دارای پشتی موبایل است که به عنوان خدمات تسهیل کننده فرآیند ایجاد نرم افزار های موبایل محسوب می شود . در سال پیش Parse سه نمونه از SDK های خود را منبع آزاد کرده و قول ارائه باقیمانده آنها را نیز در روز های آتی داده است . سیستم عامل مورد نیاز : Android ، Linux  ، OS X .

React 9
9 – React
React یک منبع JavaScript برای ایجاد پهنه های مرزی کاربران می باشد . این مورد بخش "View" را در مهندسی نرم افزار model–view–controller (MVC) در دسترس قرار می دهد و به طور ویژه برای نرم افزار های تک صفحه ای با داده که در طول زمان تغییر می یابند ، کاربری دارد . سیستم عامل مورد نیاز : OS Independent .
10 - Sleepy Puppy
Sleepy Puppy در ماه آگوست و توسط Netflix طراحی شده است و به برنامه نویسان و توسعه دهندگان وب کمک می کند تا از آسیب پذیری cross-site scripting (XSS) جلوگیری نمایند . این مورد به برنامه نویسان و هیئت امنیتی اجازه می دهد تا به ضبط ، مدیریت و منظم کردن مسائل مربوط به XSS بپردازند . سیستم عامل مورد نیاز : OS Independent .

SleepyPuppy 10
11 – YAPF
YAPF کوتاه شده ی عبارت " Yet Another Python Formatter " است و کد های Python  را طوری اصلاح و ویرایش مجدد می کند که با قلم مربوط به خود متناسب شده و بهتر و منظم تر به نظر می رسد . این پروژه با مالکیت گوگل به پیش می رود . سیستم عامل مورد نیاز : OS Independent .

YAPF 11

امروزه، هر توسعه دهنده ای با کد متن باز و ابزارهای توسعه متن باز برای برنامه نویسی آشنایی دارد. بسیاری از معروفترین و پرکاربرد ترین ابزارهای توسعه کد مانند فریم ورک ها، IDE ها، ویرایشگرهای متن و نرم افزارهای بسیار دیگر، تحت مجوزهای متن باز عرضه می شوند. با توجه به اهمیت آنها در دنیای برنامه نویسی، بررسی اجمالی برخی از این ابزارها خالی از لطف نخواهد بود.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر