نحوه تغییر مرورگر پیش فرض گوشی های اندروید به گوگل کروم (Google Chrome)

نحوه تغییر مرورگر پیش فرض گوشی های اندروید به گوگل کروم (Google Chrome)


سازندگان علاقه زیادی به نصب نرم افزارهای مرورگر خود و تبدیل آن ها به مرورگر پیش فرض دستگاه دارند تا کاربران با استفاده از این مرورگرهای اختصاصی آدرس های خود را در اینترنت جست و جو کنند اما برخی از کاربران در صورتی که نتوانند از مرورگرهایی مانند گوگل کروم و یا دیگر مرورگرهای گوشی برای وب گردی استفاده کنند چندان علاقه ای به جست و جو در اینترنت نشان نمی دهند در این میان برخی از سازندگان مانند سامسونگ ابزارهای بسیار کارآمدی را در اختیار کاربران می گذارند اما همه سازندگان مانند سامسونگ نیستند و توجه چندانی به عملکرد مرورگر پیش فرض ندارند .

در این خبر یک روش برای تغییر مرورگر پیش فرض دستگاه های اندروید به مرورگر کروم ارائه شده است .

در سیستم عامل اندروید 6.0 مارشمالو

zakaiee428

در سیستم عامل مارشمالو تغییر دادن بسیاری از نرم افزارهای پیش فرض مانند نرم افزار مرورگر ، شماره گیر ، پیام رسان و دستیار به راحتی قابل انجام است . در این سیستم عامل کاربر تنها باید مسیر زیر را دنبال کند تا نرم افزار مورد نظر خود را با نرم افزار پیش فرض دستگاه جایگزین سازد :

Settings>Apps>Default Apps

در سیستم عامل اندروید 5.1 لولی پاپ و بیلدهای قدیمی تر

zakaiee429

در دستگاه هایی که سیستم عامل آن ها اندروید مارشمالو نمی باشد کاربر باید مسیر پیچیده تری را طی کند تا بتواند نرم افزار مورد علاقه خود را با نرم افزار پیش فرض دستگاه جایگزین سازد . برای این کار باید اقدامات زیر انجام شود :

1- اپتدا باید به مسیر Settings>Application>All apps بروید و مرورگر پیش فرض نصب شده روی دستگاه را پیدا کنید ( معمولا سازنده اسمی مانند surprise و یا surprise... Browser را برای مرورگر خود انتخاب می کند . ) .

2- بعد از پیدا کردن مرورگر ،  آیکن آن را را لمس کنید تا اطلاعات آن روی نمایشگر دستگاه  ظاهر شود سپس گزینه "Clear cache" و "Clear data" را انتخاب کنید تا همه اطلاعات مرتبط با مرورگر پاک شود .

3- هم اکنون در پایین لیست در قسمت Launch گزینه "Clear defaults" را انتخاب کنید .

4- حالا با کلیک کردن روی لینک یک نرم افزار واسط ، دستگاه از شما می پرسد که می خواهید لینک با چه مرورگری به عنوان مرورگر پیش فرض باز شود . در این قسمت باید گوگل کروم را انتخاب کنید .

پس از انجام این مراحل ، دستگاه انتخاب کاربر را به عنوان نرم افزار پیش فرض در حافظه خود ذخیره و لینک های دیگر را به طور خودکار با آن  باز می کند .

 می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر