لیبره آفیس، هم اکنون، بیش از صد میلیون کاربر فعال دارد.

لیبره آفیس، هم اکنون، بیش از صد میلیون کاربر فعال دارد.


در چند سال اخیر، لیبره آفیس توانسته است خود را به عنوان بهترین مجموعه آفیس متن باز به جامعه کاربران نرم افزارهای آزاد معرفی کند و هم اکنون نیز به سرعت کاربران این مجموعه در حال گسترش هستند. امروز، کلابرا (Collabora) آمارهایی از استفاده از این نرم افزار ارائه کرد که تعجب بسیاری را برانگیخت.


در حال حاضر تمایل گسترده ای برای استفاده از این نرم افزار وجود دارد. نرم افزار انحصاری کنار گذاشته می شود و کاربران به سمت نرم افزار متن باز معادل آن می روند. دولتمندان نیز که همواره در تلاش بوده اند تا هزینه ها را کاهش دهند، یکی از آسان ترین راه های کاهش هزینه را کنار گذاشتن نرم افزارهای انحصاری می دانند.
شرکت نرم افزاری کلابرا، که لیبره آفیس را برای استفاده در محیط های سازمانی، آماده می کند، به تازگی آماری از کاربران این نرم افزار منتشر کرده است. بر اساس اعداد و ارقام ارائه شده، لیبره آفیس در حال حاضر، در حدود 100 میلیون کاربر فعال دارد. علاوه بر آن 18 دولت نیز از آن استفاده می کنند. این مجموعه نرم افزاری از 189 نوع فایل پشتیبانی می کند و سه شرکت اصلی پشتیبان این نرم افزار، ردهت، کلابرا و انجمن کاربران آن می باشد.
همچنین در 21 کشور، از لیبره آفیس پشتیبانی تجاری می شود، 15000 کامپیوتر در مونیخ، پانصدهزار در فرانسه و یک میلیون کامپیوتر هم در برزیل از این نرم افزار استفاده می کنند.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر