کاهش هفتاد درصدی مصرف داده در نسخه جدید کروم اندروید

کاهش هفتاد درصدی مصرف داده در نسخه جدید کروم اندروید


استفاده از اینترنت بر روی گوشی های هوشمند به سرعت در حال گسترش است. در ژانویه گذشته، گوگل برای کمک به کاربرانی که ترافیک محدود دارند، حالت ذخیره کننده داده یا Data Saver را بر روی کروم معرفی کرد. حال با توجه به رقابتی که با دیگر مرورگرها مانند اپرا دارد، به قابلیت های این ویژگی افزوده است. با بروز رسانی جدید کروم اندروید، مصرف داده کاربر تا حدود هفتاد درصد کاهش می یابد.


گوگل برای رسیدن به چنین رقمی، زمانی که اتصال کند است، اکثریت عکس ها را حذف می کند، با این کار سرعت بارگذاری بالا رفته و هزینه مصرفی برای بارگذاری داده کاهش می یابد. کاربران سپس می توانند هر عکسی را که تمایل به مشاهده داشتند، انتخاب کرده تا بارگذاری شود و ببینند.
این بروزرسانی ها ابتدا در هند و اندونزی عرضه می شود زیرا در این کشورها گوشی های بیشتری هستند که با اینترنت 2G کار می کنند و زیرساخت های ارتباطی در این کشورها قدیمی تر است.
فشرده سازی داده، تجارتی بزرگ در هند و بخش هایی از آسیا محسوب می شود. شرکت نروژی اپرا نیز ماه پیش خبر از ویژگی ذخیره سازی داده داد که به صورت پیشفرض بر روی گوشی های سامسونگ، شیائومی، ایسر و دیگر گوشی ها نصب شده بود.
ویژگی ذخیره کننده داده یا Data Saver برای برنامه کروم اندروید و iOS اولین بار توسط گوگل در دی ماه گذشته معرفی شد. در اسفندماه، شرکت این ویژگی را برای مرورگرهای دسکتاپ و لپتاپ نیز توسعه داد و حال این ویژگی بر روی اندروید، دارای امکانات بیشتری است.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر