گوشی Nextbit Robin cloud

گوشی Nextbit Robin cloud

 
سخت افزار آماده است ، نرم افزار نیز در آینده ای نزدیک آماده می شود .
دنیای تکنولوژی در ماه دسامبر ( 10 آذر تا 10 دی ) همیشه کسل کننده است با این وجود این سستی اغلب فرصتی را برای رونمایی از محصولات سازندگان کوچک فراهم می آورد . یکی از این سازندگان نکست بیت (Nextbit) می باشد که اخیرا از این فرصت به خوبی استفاده کرده است . امروز رئیس بخش طراحی این کمپانی در لندن از گوشی هوشمند اندروید رابین (Robin) رونمایی کرد و سپس به پاریس برگشت تا برای کامل کردن این پروسه رونمایی به برلین سفر کند .

آنچه در این سفر در معرض نمایش قرار گذاشته شد تنها یک نمونه مهندسی بود که نرم افزار نکست بیت را در اختیار داشت ، نرم افزاری که اخیرا سروصدای زیادی به پا کرده است . در برخورد اول رابین یک گوشی خوب به نظر می رسد زیرا وزن و ضخامت کمی دارد که باعث می شود دستگاه به خوبی در دست قرار گیرد . رابین از نظر بعد طولی با آیفون 6S پلاس برابری می کند اما عملکردی متفاوت دارد . این گوشی هوشمند از یک نمایشگر 5.2 اینچی 1080 پیکسلی بهره می برد .

zakaiee442

رابین اندازه کوچکی دارد اما این اندازه کوچک شخصیتی خاص را برای این دستگاه به ارمغان آورده است . خطوط مستقیم رابین تصویری از گوشی های سری اکسپریا سونی را در ذهن ترسیم می کند اگرچه که قاب پلاستیکی آن باعث می شود که کاربر در استفاده از این دستگاه احساس راحت تری داشته باشد . دکمه پاور فرورفته رابین یک نقطه ضعف برای آن محسوب می شود و نکست بیت گفته است که در محصول نهایی این مشکل را برطرف می کند .

zakaiee444

گوشی های نکست بیت طراحی خوبی دارند با وجود این آنچه سازنده سعی در حفظ کردن دارد ، استفاده از سیستم ذخیره سازی ابری برای حفظ اطلاعات کاربر می باشد . رابین به طور خودکار از همه نرم افزار ها و تصاویر یک نسخه بک آپ تهیه و در گاوصندوق اینترنتی خود که حجمی معادل 100GB دارد ، ذخیره می کند . زمانی که حجم اطلاعات موجود در حافظه تقریبا به 32GB رسید ، رابین به طور خودکار نرم افزارها و تصاویر دارای کاربرد کمتر را حذف می کند از این رو کاربر همیشه فضای لازم برای اضافه سازی فایل های موردنظرش را در اختیار خواهد داشت. البته از تصاویر و نرم افزارهای پاک شده یک آیکن کم رنگ باقی می ماند که کاربر را قادر می سازد تا در صورت نیاز ( با اتصال به اینترنت ) آن ها را از سیستم ذخیره سازی ابری برگرداند . کاربر همچنین می تواند نرم افزارهایی  که هرگز تمایلی به بازگرداندن آن ها ندارد را نشانه گذاری کند . به طور کلی کار با رابین ساده و راحت می باشد .

zakaiee443

نکست بیت در نظر دارد رابین را اپتدا تنها برای کاربرانی که آن را پیش خرید کرده اند و سپس از اواخر ماه ژانویه ( 11 دی تا 11 بهمن ) برای حامیان خود عرضه کند . یکی از نقاط ضعف رابین عملکرد نرم افزار آن می باشد . علی رغم این که رابین از یک پردازشگر 808 اسنپدراگون سود می برد ، بیلد اندروید موجود در دستگاه عملکرد کندی دارد . نکست بیت تا به حال رابین را از نظر سخت افزار به خوبی مجهز کرده است اما هنوز باید برای آماده سازی سیستم عامل این گوشی هوشمند ، اقداماتی را انجام دهد .

می توانید برای پیگیری راحت تر اخبار به کانال تلگرام ما ملحق شوید .

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی

مجتبی ذکایی فارغ تحصیل رشته مکانیک خودرو و مترجمی زبان انگلیسی است و هم اکنون در دانشگاه شهید باهنر کرمان در مقطع کارشناسی ارشد در رشته آموزش زبان انگلیسی مشغول به تحصیل می باشد . مجتبی به جهان خودرو ، سرعت ، موبایل و تجهیزات ارتباطی علاقه زیادی دارد .


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر