گوگل سرویسی برای ذخیره ی داده های بزرگ راه اندازی می کند

گوگل سرویسی برای ذخیره ی داده های بزرگ راه اندازی می کند

گوگل یک سرویس برای ذخیره ی داده های بزرگ به صورت آنلاین را معرفی نموده است , که به شرکت ها این امکان را می دهد تا تحلیلِ داده های بزرگ را به صورت خدمات ابری یا سرویس ابری اجرا کنند.

تام کرشاو (Tom Kershaw) , مدیرعاملِ مدیریتِ تولیدات برای پلتفرمِ ابریِ گوگل , چنین می گوید : نام سرویس مذکور Google Cloud Bigtable می باشد که بر پایه ی تکنولوژی ای استوار است که گوکل چندین سال است از آن استفاده می کند , بنابراین  چیز خیلی تازه ای نیست.
از این سرویس می توان برای ذخیره یِ اطلاعاتِ حسگرِ " سیستم های اینترنت اشیا "  استفاده نمود. شرکت های اقتصادی می توانند به منظور تحلیل داده ها برای روند های در حال گسترش , از این سرویس استفاده نمایند. شرکت های ارتباطی , موسسه های تبلیغات الکترونیکی , صنعت پزشکی , و دیگر شرکت های وابسته به اطلاعات آنلاین می توانند از فواید این تکنولوژی بهره مند شوند.

Google Cloud Bigtable یک پایگاه داده ی NoSQL می باشد. مشتریان با استفاده از API (application programming interface) برایApache Hbase , که یکی از کارکردهای متن-بازِ معماریِ این سرویس برای ذخیره داده در چندین سِرور می باشد , می توانند داده ها را Read و  Write کنند.
با توجه به اینکه سرویسِ Google Cloud Bigtable از طریق دستورهای Hbase قابل دسترسی می باشد , بنابراین مشتریان به راحتی و با استفاده از نرم افزار Hadoop می توانند از این سرویس استفاده کنند. Hadoop یک پلتفرم متن-باز برای پردازش اطلاعات می باشد که برای کار با داده های بسیار حجیم طراحی شده است. سرویسِ Google Cloud Bigtable همچنین می تواند با دیگر خدمات ابریِ گوکل نظیر  Google BigQuery  و   Google Cloud Dataflow کار کند.
این شرکت ادعا می کند که سرویسِ Google Cloud Bigtable از دیگر پایگاه هایِ داده یِ NoSQL سریع تر می باشد. در یک بنچمارک , این سرویس دیرکردِ کمترِ خود را در Read و Write کردن داده ها نسبت به سرویس های دیگر , نشان داد.
گوگل به طور کامل سرویس را مدیریت می کند. این سرویس برای بک آپ گرفتن , نسخه ای از داده ها را کپی می کند و برای امنیتِ داده ها,  آنها را encrypt (رمزگذاری) می کند. کاربران راحت و سریع میتوانند یک حسابِ جدید در این سرویس باز کنند. همزمان با اینکه اطلاعات و داده های  شما  بیشتر می شود , گوگل به صورت اتوماتیک فضایِ بیشتری را در اختیارتان می گذارد.
بسیاری از فروشنده گان دست سوم این سرویس را به تازگی وارد لیستِ سرویس های خود نموده اند. برای مثال , شرکت خدمات و نرافزار اقتصادیِ Sungard , یک حساب کاربری در این سرویس ایجاد کرده است که در هر لحظه 2.5 میلیون پیام تجاری دریافت می کند.
قیمت استفاده از سرویس Google Cloud Bigtable به چند عامل بستگی دارد که شامل ؛ ترافیک شبکه , تعداد node های باز شده , و مقدار حجم مصرفی می شود. کسانی که علاقمند به آزمایش این سرویس هستند , هم اکنون در حالت  beta , می توانند یک حساب کاربری رایگان ایجاد نمایند.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر