لپتاپ خود را به یک کروم بوک تبدیل کنید

لپتاپ خود را به یک کروم بوک تبدیل کنید


اگر تابحال از کروم بوک استفاده نکرده اید، نیازی نیست که هزینه ای را صرف آن کنید. شما می توانید سیستم عامل کروم او اس را با اپلیکیشنی به نام CloudReady بر روی هر لپتاپی نصب کنید. نسخه گوگل کروم او اس برای نصب در دسترس کاربران نیست و کرومیوم او اس که پایه آن سیستم عامل شناخته می شود، یک سیستم عامل متن باز است و CloudReady هم نصب سیستم عامل کروم را بر روی هر لپتاپی آسان کرده است و نیازی به پیدا کردن سخت افزار سازگار یا درایور نیست. تنها کافی است که کلیک کنید تا نصب صورت پذیرد.


شما با استفاده از CloudReady به راحتی می توانید سیستم عامل را بر روی دستگاه خود نصب کنید و بیشتر کارهای فنی خودبخود در پشت صحنه انجام می شود. ولی در مورد این اپلیکیشن مواردی را باید به یاد داشته باشید:
-    این اپلیکیشن با همه کامپیوترها کار نخواهد کرد. اپلیکیشن CloudReady بر روی اکثر لپتاپ های ویندوزی و مک و نیز دسکتاپ های بعد از 2007 کار می کند، ولی در عین حال نمی توان ضمانت کرد که با همه دستگاه ها هم کار کند. برای اطلاع از مدل ها و پیش نیازهای لازم برای این اپلیکیشن می توانید به اینجا مراجعه کنید. سیستم عامل کرومیوم به گونه ای طراحی شده است که بتواند بر روی سخت افزارهای مدل پایین تر هم اجرا شود، بنابراین اگر حتی دستگاهی دارید که ویژگی های پایینی دارد، این دستگاه می تواند سیستم عامل جدیدی را تجربه کند.
-    سیستم قبلی شما پاک خواهد شد. در حال حاضر، هیچ روشی برای بوت دوگانه سیستم عامل کرومیوم با سیستم عامل دیگری مانند ویندوز وجود ندارد. اگر این اپلیکیشن را بر روی دستگاه خود اجرا کرده و سیستم عامل کرومیوم را نصب کردید، مطمئن باشید که سیستم شما به صورت کامل پاک خواهد شد. بنابراین پیش از نصب از داده های خود پشتیبان تهیه کنید.
-    این یک سیستم عامل کروم کامل نیست. با اینکه سیستم عامل کرومیوم بیشتر به کروم او اس اشاره دارد، ولی تفاوت هایی بین این دو هم وجود دارد. مهمتر از آن، در این سیستم عامل نمی توان بروزرسانی های خودکار یا پشتیبانی رسمی در اختیار داشت.
با تمام این موضوعات، این سیستم عامل به شما این امکان را می دهد تا حدی با سیستم عامل کروم کار کنید و فضای آن را تجربه کنید.
آنچه که مورد نیاز است
حال اگر لپتاپی پیدا کرده اید و می خواهیدکروم او اس را بر روی آن تجربه کنید، نیاز به ابزارهای زیر دارید.
-    یک USB استیک هشت گیگابایتی یا 16 گیگابایتی: بر اساس CloudReady، فضایی بزرگتر یا کوچکتر از این فضا می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد. شرکت نگفته است که دقیقا چرا سایزهای دیگر مشکل آفرین می شوند ولی شما می خواهید از اندازه دیگری استفاده کنید، باید خطر آن را نیز در نظر داشته باشید.
-    فایل CloudReady.bin: قبل از شروع باید فایل CloudReady را دانلود کنید. این اپلیکیشن رایگان را می توانید اینجا پیدا کنید.
-    ابزار Chromebook Recovery: این ابزار به شما اجازه می دهد تا یک USB استیک نصب با استفاده از نرم افزار CloudReady ایجاد کنید. این ابزار را می توان از اینجا دانلود کرد و آن را بر روی کامپیوتر نصب کرد.
نصب CloudReady
پس از فراهم کردن سخت افزارهای مورد نیاز و دانلود فایل های نصبی، شروع کنید. در ابتدا باید یک USB استیک نصب CloudReady ایجاد کنید. این کار را می توانید بر روی هر کامپیوتری که می تواند کروم را اجرا کند، انجام دهید. برای ایجاد یک USB استیک کارهای زیر را انجام دهید:
1-    ابزار Chromebook Recovery را باز کنید.
2-    بر روی آیکون Settings در بالای برنامه، گوشه سمت راست کلیک کنید.
3-    Use local image را انتخاب کنید.
4-    فایل CloudReady.bin را انتخاب کنید.
5-    USB  استیک را در داخل کامپیوتر قرار دهید.
6-    USB استیک خود را در سمت چپ برنامه Chrome Recovery انتخاب کنید.
7-    Continue را کلیک کرده و سپس Create Now را انتخاب کنید تا یکUSB استیک نصب آماده شود.
زمانی که این فرایند به پایان رسید، شما یک USB استیک در اختیار دارید که می توانید از آن برای نصب سیستم عامل کرومیوم بر روی هر دستگاهی استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از این USB استیک، سیستم عامل کرومیوم را قبل از نصب هم امتحان کنید. برای اینکه بعد از نصب، کل اطلاعات کامپیوتر شما پاک نشود، از دستورات زیر پیروی کنید:
1-    اطمینان داشته باشید که بوت USB بر روی بایوس کامپیوتر شما فعال شده است.
2-    USB استیک نصب CloudReady را بر روی کامپیوتر خود قرار دهید.
3-    اگر منوی بوت نمایش داده شد، USB استیک وصل شده به کامپیوتر را انتخاب کنید. در بعضی از کامپیوترها باید دکمه F12 فشار داده شود، تا منوی بوت ظاهر گردد.
در اینجا شما می توانید با سیستم عامل کرومیوم کار کنید. اگر تصمیم به نصب آن دارید، از این صفحه می توانید آن را نصب کنید. به یاد داشته باشید که با نصب CloudReady کامپیوتر شما پاک خواهد شد، بنابراین تا زمانی که از اطلاعات خود پشتیبان تهیه نکرده اید، این اپلیکیشن را نصب نکنید.
برای نصب CloudReady، دستورات زیر را اجرا کنید:
1-    بر روی ساعت در گوشه سمت راست، پایین واسط CloudReady کلیک کنید.
2-    در منوی نمایش داده شده، بر روی Install CloudReady کلیک کنید.
3-    پنجره ای ظاهر می شود که از شما می پرسد اگر اطمینان دارید، شروع به نصب کنید. با این کار هارد شما پاک خواهد شد. اگر مطمئن هستید، بر روی گزینه “Erase Hard Drive & install CloudReady” کلیک کنید.
4-    در مرحله بعد CloudReady باز هم برای اطمینان بیشتر از شما سوال می کند. اگر مطمئن هستید، گزینه Erase & install را کلیک کنید.
5-    منتظر فرآیند نصب باشید تا پایان یابد.
زمانی که فرآیند نصب کامل شد، دستگاه شما در واقع مانند یک کروم بوک عمل خواهد کرد و در مراحل بعد نیاز است که نرم افزارهای مورد نیاز خود را بر روی آن نصب کنید.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر