فناوری چاپگر 101

فناوری چاپگر 101


اگر شما تفاوت های بین چاپگرها را ندانید، خرید آن شبیه زدن تیری در تاریکی است. متداول ترین نوع چاپگرها لیزری و جوهرافشان است که هر دوی آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند. همچنین چاپگرهای بدون جوهر نیز وجود دارند. برای افزودن به سردرگمی شما، باید خاطرنشان شد که چاپگرهای تک کاره در برابر چندکاره نیز به چشم می خورد و برندهای مختلفی از جمله HP، کانن، پاناسونیک، زیراکس و کیوسرا در دنیای تجارت با یکدیگر در حال رقابت هستند. جهت کمک به انتخاب بهتر شما، خلاصه ای از انواع چاپگرهای معمول در زیر آمده است.

چاپگرجوهرافشان

در میان متداول ترین نوع چاپگر در بازار مصرف کننده، چاپگرجوهرافشان وجهه خوبی برای تولید کیفیت برتر تصاویر رنگی و گرافیک دارد. هم چنین در مقایسه با انواع دیگر چاپگرها، بسیار ارزان تر می باشد. تطبیق پذیری محیط جوهر برای چاپ کردن بر انواع مختلف کاغذ، از جمله کاغذ گلاسه با کیفیت عکس و با ساختار تزئئینی مناسب است، اما این نوع چاپگرها در تولید متن واضح سیاه و سفید به خوبی عمل نمی کنند و خروجی آنها کمی آهسته تر از انواع دیگر است.

چاپگر لیزری

چاپگر لیزری می تواند با استفاده از تونر پودری برای چاپ کلمات و تصاویر بر روی کاغذ، انتخابی بهینه در محیط های تجاری کوچک باشد. همچنین این نوع چاپگر از جوهرافشان بسیار سریع تر بوده و هنگام چاپ متن، نتایج بسیار واضح تری را ایجاد می کنند. با این وجود، با توجه به نوع کاغذ مورد استفاده، محدودیت هایی وجود دارد. به علت ماهیت روش چاپ تونر، چاپگرهای لیزری به کاغذهایی نیاز دارند که به گرما حساس می باشد. این چاپگرها قابلیت ایجاد تصاویر رنگی و گرافیک دارند، اما کیفیتشان در برابر جوهرافشان کمتر می باشد.

چاپگر بدون جوهر

چاپگربدونجوهر به اندازه چاپگرهای لیزری و جوهرافشان متداول نیستند، اما هنوز بطور گسترده در دسترس می باشند، این نوع چاپگرها سبک تر بوده و جمع و جورتر می باشند. یکی از مزایای آن، عدم نیاز به خرید کارتریج جوهر است. روش چاپ با ترکیب نوع خاصی پودر تونر با الکتریسیته ساکن اجرا می شود تا به طور خطی تصاویر را بر روی کاغذ ایجاد کند. پولی که ذخیره می کنید، باعث می شود دیگر نیازی به خرید کارتریج جوهری دیگری نداشته باشید و با هزینه کاغذ مورد نیاز که قابلیت مقاومت در برابر گرمای ایجاد شده در فرایند چاپ دارد، برابر است.

چاپگرهای تک کاره و چندکاره

چاپگرهای تک کاره سنتی فقط یک کار را انجام می دهند، اما امروزه چاپگرهای چندکاره، چندین وظیفه را در یک وسیله گرد هم آورده که بسیار کوچکتر از اثرپای واقعی در محیط کار است. این نوع چاپگرها می توانند با هر نوع کابرد سازگار شود. برخی از آنها ترکیبی از چاپگر، اسکنر یا دستگاه کپی یا هر سه مورد است. همچنین چاپگرهای چندکاره ای وجود دارد که دستگاه فاکس داخلی دارند. باید خاطرنشان ساخت که تمام چاپگرهای چندکاره با همه چیزهای شامل شده موجود هستند و اگر نیازی به دستگاه کپی یا فاکس ندارید، با خرید یک چاپگر/اسکنر پول خود را ذخیره کنید.

1Printer Tech 101

اهمیت نام برند

اگرچه چیزی وجود ندارد که ثابت کند نمی توانید به عملکرد بالای چاپگری دست یابید که نام شناخته شده اچ پی یا کانن ندارد، تمایل به خرید نام شناخته شده ای دارید. وگرنه انجام چنین کاری دسترسی آسان شما به جایگزینی بخش ها و موارد جانبی را تضمین می کند. اگر شرکتی که چاپگر را از آن خریداری کرده اید، هنوز پابرجاست، انجام دادن گارانتی بسیار آسانتر است –و اگر به کار گارانتی نیاز داشت، می توانید به یک توسعه دهنده خدمات معتبر مراجعه کنید که بسیار آسانتر از جمع کردن چاپگر و ارسال آن به آن طرف آبهاست.

با تکامل چاپگرها و قابلیت های بی سیم آنها، در معرض خطرهک هستند و مشخصه های امنیتی نیز یک نگرانی محسوب می شود. نام برندها سازگاری بیشتری در ارائه به روز رسانی خدمات دارد و برخی از شرکت ها، همچون اچ پی این امر را در اولویت عمئه قرار داده است.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر