4 بازی قدیمی که حس کار کردن با کامپیوتر های قدیمی را به شما منتقل می کنند

4 بازی قدیمی که حس کار کردن با کامپیوتر های قدیمی را به شما منتقل می کنند


همه ما با بازی های قدیمی و یا حتی سیستم های قدیمی خاطره های بسیاری داریم. سال های اولی که به تازگی یک کامپیوتر خریده بودیم و سعی می کردیم کار کردن با آن را یاد بگیریم. بعضی از این بازی ها و سیستم عامل ها شبیه سازی شده اند که به شدت خاطره انگیز می باشند.

تا به حال در مورد بازی های قدیمی بسیار صحبت شده است، اما بازی هایی که حس کار کردن با یک کامپیوتر قدیمی را شبیه سازی می کند چطور؟
آیا کار کردن با اینترنت را در سال 2002 به یاد می آورید؟ دهه 80 چطور؟ شما نمی توانید به گذشته سفر کنید، اما بازی هایی وجود دارند که همان حس استفاده از کامپیوتر و اینترنت قدیمی را تداعی می کنند.
همه این بازی ها از یک رابط کامپیوتری آشنا به عنوان چهار چوبی برای تعریف کردن داستان استفاده می کنند.

Emily Is Away: دوباره حس AIM را بازگردانید.
اگر در سال های نزدیک به 2000 با ویندوز XP از طریق AIM چت می کردید، بازی  Kyle Seeley که در این رابط قرار دارد برای شما بسیار خاطره انگیز خواهد شد. تصاویر، صدا، همه یک جا هستند. حتی می توانید آیکون چت خود را به سبک سال 2002 انتخاب کنید.
این بازی ها حس این را به شما می دهد که دوباره در سال های اول ورود اینترنت نوجوان بوده باشید.
اگر می خواهید دوباره با تکنولوژی تجدید خاطره کنید، حتما سری به Emily Is Away بزنید. تقریبا یک ساعت طول می کشد و می توانید خودتان انتخاب کنید که چقدر برای آن پول پرداخت کنید.

دیجیتالی کردن یک داستان عاشقانه: گیبسون را حک کنید، یک توطئه را کشف کنید.
داستان بالا نشان داد که یک سیستم عامل می تواند محیطی برای یک داستان باشد. و بازی 2010  Christine Love شاید بهترین مثال برای این امر باشد. داستانی است که فضای آن کاملا در سیستم عامل به حالت آمیگا در زمانی در دهه 80 است. زمانی که شما به تازگی یک کامپیوتر گرفته بودید و سعی می کردید بفهمید چگونه می توان از آن استفاده کرد.
به یک BBS متصل می شوید، دوست پیدا می کنید، نرم افزارهای سرقت شده را دانلود می کنید، و شاید حتی ترفند های قدیمی برای هک گوشی های تلفن را انجام دهید.
محیط آن بسیار بزرگ است- و موزیک آن فقط برای نمونه است. این بازی رایگان است پس می توانید از آن لذت ببرید.

Coming Out Simulator 2014: بازی استرس آور گفتن حقیقت به خانواده
حسی بسیار صمیمی در پیام کوتاه دادن وجود دارد که داستان سرایان برای ایده گرفتن بسیار از آن استفاده می کنند. شبیه ساز Nicky Case بسیار جالب توجه است. در این بازی از حباب های SMS که همه ما با آن ها آشنا هستیم برای بازسازی یکی از سخت ترین کارهایی که Case انجام داده است استفاده شده است.
این بازی احساساتی را بر می انگیزد که هیچ ویدئو و یا کتاب دیگر نمی تواند و چهارچوب پیام کوتاه بزرگترین دلیلی است که این اتفاق می افتد. می توانید به صورت رایگان و آنلاین این بازی را انجام دهید و همچنین یک نسخه برای موبایل نیز وجود دارد.

coming out simulator

Uplink: شبیه ساز هک که مستقیما از هالیوود آمده است.
آیا تا به حال دلتان خواسته است که یک هکر مانند فیلم های دهه 90 هالیوودی باشید و با زدن چند ضربه به صفحه کلید وارد سیستم ها شوید؟ اگر اینطور است، Uplink از Introversion دقیقا چیزی است که می خواهید. Uplink در پلت فورم های مختلف موبایل در چند سال گذشته منتشر شده است. و قطعا می توانید آن را روی لینوکس نیز داشته باشید.
در این بازی می توانید وارد سیستم های کامپیوتر های مختلف شوید و آن را ویران کنید. این بازی ایده ای بسیار جالب در مورد این است که هکر بودن در زمان های قدیم به چه صورت بوده است. (هکر بودن این روزها به شدت دشوار تر است.)
ویندوز 95 را در مرورگر خود دوباره تجربه کنید
ویندوز 95 دیگر هیچ گاه باز نخواهد گشت و شبیه ساز هایی در اینترنت هستند که به شما یادآوری کنند چرا این مساله خوب است. Windows RG  یا Really Good Edition دقیقا حس استفاده از کامپیوتر در سال های دهه 90 به شما می دهد. اول که آن را باز می کنید یک آبشار از پیام های خطا را می بینید. 

windows rg really good


تلاش برای رهایی از آن بیهوده است. پس فقط وارد آن شوید و ببینید چه چیزهایی پیدا می کنید.
همچنین ویندوز 93 نیز موجود است که بسیار جالب توجه است و چیزهای جالبی در آن می توان یافت.

windows 93 game

به filesystem نیز سری بزنید، چرا که قرار است برای همیشه نابود شود. البته این شبیه سازی دقیقا حس قدیم را نمی دهد چرا که انیمیشن های ویندوز بسیار بهتر از دهه 90 کار می کنند. اما از جهاتی نیز دقیقا همان حس را به شما می دهد که پشت یک کامپیوتر قدیمی نشسته اید و با آن مشغول به کار هستید.

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر